Zamów! EN

Najczęściej zadawane pytania

Jest wiele cateringów dietetycznych. Dlaczego mam wybrać akurat LightBox?

Od założenia firmy w 2010 roku catering dietetyczny jest jedyną domeną naszej działalności, w którą wkładamy całe serce i energię. Jako jedna z niewielu firm na rynku podajemy na stronie www rzeczywiste menu z dużym wyprzedzeniem. To świadczy, że zestawy posiłków LightBox są naprawdę starannie zbilansowane, a menu nie jest przypadkowe. Dzięki temu możesz sprawdzić, czy odpowiada Ci konkretne menu na okres Twojego zamówienia. Zarówno na stronie www, jak i na opakowaniach zamieszczamy wartość odżywczą każdego zestawu i posiłku. Naszą ambicją jest zapewnianie jak najwyższej jakości. Dlatego starannie komponujemy nasze diety, dbamy o smak i urozmaicenie potraw i restrykcyjnie przestrzegamy standardów bezpieczeństwa żywności.

Jaka kaloryczność diety LightBox będzie dla mnie odpowiednia?

Wybór odpowiedniej diety zależy od celu, jaki sobie stawiamy: zdrowe i efektywne zrzucenie zbędnych kilogramów, czy po prostu zdrowe odżywianie przy utrzymaniu obecnej wagi. Trzeba też uwzględnić płeć, wagę, wzrost i aktywność fizyczną. Sprawdź tutaj, jakie jest Twoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne, zdecyduj, co chcesz osiągnąć i zamów odpowiednią dietę LightBox.

Ile i w jakim czasie schudnę z LightBox?

Efekt i tempo chudnięcia zależą od wagi wyjściowej, wybranej kaloryczności diety oraz aktywności fizycznej. Aby zredukować masę ciała o 1 kg, potrzebny jest niedobór kaloryczny w wysokości ok. 7000 kcal – najlepiej w okresie nie krótszym niż tydzień, aby nie chudnąć gwałtownie.

Jaką mam gwarancję, że dieta LightBox Lactose Free nie zawiera laktozy?

Do przygotowywania potraw w diecie Lactose Free wykorzystujemy certyfikowane produkty pozbawione laktozy, w tym głównie mleko i jego przetwory oznaczone jako „bezlaktozowe” lub „bez laktozy”. Zaopatrujemy się w nie u wiarygodnych producentów żywności bezlaktozowej, jak Mlekovita, Łowicz, Mlekpol, Temar, Arla Foods, Schnitzer, Kubara i wielu innych.

Czy stosowanie diety LightBox może wpłynąć na poprawę koncentracji?

Jest to sprawa indywidualna, ale według opinii naszych Klientów, w czasie korzystania z diet LightBox ich samopoczucie, poziom energii i kondycja psycho-fizyczna, w tym zdolność koncentracji, ulegały znacznej poprawie. Podpowiadamy też, że dietą uważaną za wpływającą korzystnie na poprawę koncentracji jest dieta Keto.

Czy dieta LightBox jest odpowiednia dla dzieci?

Diety LightBox są opracowane z myślą o osobach dorosłych, a potrzeby żywieniowe dzieci są inne, dlatego nie możemy polecać korzystania z diety LightBox przez dzieci.

Jestem cukrzykiem, czy mogę być na diecie LightBox?

Osobom zmagającym się z cukrzycą typu II lub insulinoopornością polecamy naszą dietę Low IG. Dieta LightBox Low IG to smaczna i urozmaicona dieta niskoglikemiczna. Posiłki w diecie Low IG bazują na produktach o niskim i średnim indeksie glikemicznym, przygotowanych i skomponowanych w taki sposób, aby ich łączny ładunek glikemiczny był na niskim poziomie.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt pod numerem 513 513 661 – nasz dietetyk chętnie udzieli bezpłatnej konsultacji w sprawie doboru diety.

Jestem w ciąży, czy mogę korzystać z diety LightBox teraz, a następnie podczas karmienia dziecka?

Diety LightBox (z wyjątkiem Keto) mogą być stosowane przez kobiety w ciąży i matki karmiące, ponieważ pokrywają zapotrzebowanie na wszystkie niezbędne w tym okresie składniki pokarmowe, w oparciu o normy Instytutu Żywności i Żywienia. Trudno jest samodzielnie przygotować tak wartościowe posiłki. Należy przy tym wybrać odpowiednią kaloryczność diety LightBox w zależności od dziennego zapotrzebowania energetycznego – obliczy ją za Ciebie nasza ankieta, która uwzględnia także kobiety w ciąży i matki karmiące.

Polecamy też konsultację dietetyka LightBox w celu dobrania odpowiedniej diety o optymalnej wartości energetycznej: tel. 513 513 661.

Przeszkodą w stosowaniu diety LightBox przez kobiety w ciąży i matki karmiącą może być wysoka w niej zawartość błonnika, dostarczanego z surowymi warzywami, produktami niskoprzetworzonymi i nasionami roślin strączkowych oraz obecność cytrusów i orzechów – niezalecana w przypadku alergii. Jeżeli więc dotychczasowa dieta młodej mamy była uboga w produkty bogatobłonnikowe i rośliny strączkowe, nagłe ich wprowadzenie mogłoby spowodować nieprzyjemne reakcje ze strony przewodu pokarmowego zarówno matki (wzdęcia, gazy) jak i dziecka (kolki). Jednocześnie możemy powiedzieć, że mamy wśród klientek zarówno kobiety w ciąży, jak i matki karmiące, które z powodzeniem stosują naszą dietę.

Chcielibyśmy dodać, że wśród produktów niezalecanych kobietom w ciąży wykorzystywanych do przygotowania potraw LightBox znajdują się kiełki, które występują w twarożku na szpinaku (1 raz na 5 tygodni) oraz produkt regionalny pod tradycyjną nazwą oscypek, serwowany w jednej z kolacji w opcji FLEX. Proponowany w naszych zestawach łosoś wędzony na gorąco jest w pełni bezpieczny dla kobiet w ciąży. Serwowane przez nas sery pleśniowe (camembert oraz ser typu roquefort) są wytwarzane z pasteryzowanego mleka. Nie uwzględniamy natomiast w naszym menu potraw z surowego mięsa (typu carpaccio, tatar) ani z podrobów.

Co zyskam dzięki stosowaniu diety LightBox?

Korzystając z diety LightBox:

  • zdrowo się odżywiasz wraz ze wszystkimi tego dobroczynnymi skutkami,
  • możesz pozbyć się zbędnych kilogramów i zyskać świetną sylwetkę,
  • oszczędzasz czas poświęcany do tej pory na zakupy i przygotowywanie posiłków,
  • nie marnujesz żywności: ani tego, co kupiłeś/aś w sklepie, ani tego, co ugotowałeś/aś.

W jaki sposób oraz w jakie dni i o jakiej porze realizowane są dostawy LightBox?

Dostawy diety LightBox realizowane są przez kurierów 6 razy w tygodniu (w soboty na 2 dni weekendu) w godzinach nocno-porannych. Podczas składania zamówienia prosimy o wskazanie, do której godziny ma się odbyć dostawa. W znakomitej większości przypadków jesteśmy w stanie dostosować się do Państwa oczekiwań. Typowe sposoby odbioru pudełek to: do rąk własnych (kurier dzwoni do drzwi), na progu (kurier zostawia pudełka pod drzwiami) oraz dostawa na recepcję budynku/biura.

Czy można kupić tylko jeden zestaw LightBox?

Przyjmujemy zamówienia przez stronę internetową na dowolny okres od 1 do 30 dni. Natomiast Klienci, którzy wcześniej nie korzystali z diety LightBox, mogą zamówić jeden zestaw próbny w specjalnej, niższej cenie, podanej w zakładce Cennik – w tym celu prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 513 513 661.

W jakich opakowaniach są dostarczane posiłki LightBox i czy są one bezpieczne?

Nasze pojemniki są atestowane do przechowywania żywności w pełnym zakresie pH. Doskonale nadają się do podgrzewania posiłków w kuchence mikrofalowej – należy tylko zdjąć lub przekłuć folię. W procesie produkcji i pakowania nie stosujemy żadnych substancji chemicznych ani gazów. Nasze opakowania skutecznie chronią żywność przed wpływem czynników zewnętrznych i są wygodne w użyciu.

Czy posiłki LightBox należy jeść na zimno, czy na ciepło?

Posiłki, które zdecydowanie polecamy na ciepło, w tym wszystkie obiady, mają na etykiecie napis „Podgrzać przed spożyciem”. Przy niektórych posiłkach jest to kwestia preferencji: quiche warzywny czy omlet można jeść i na zimno, i na ciepło – jak kto woli. Wtedy na etykiecie będzie napis: „Można podgrzać przed spożyciem”.

Jak podgrzewać posiłki LightBox?

Nasze wysokiej jakości, atestowane pojemniki nadają się do podgrzewania żywności bezpośrednio w kuchence mikrofalowej (po zdjęciu lub przekłuciu folii). Alternatywą jest przełożenie posiłku do odpowiedniego naczynia, w którym podgrzejemy go na kuchence gazowej lub elektrycznej.

  • Posiłków LightBox nie należy gotować – wystarczy je podgrzać.
  • Niektóre części ciepłych posiłków, takie jak np. sos tzatziki, sałata czy pomidorki koktajlowe, powinny pozostać zimne.
  • Plastikowe pojemniki nie są przeznaczone do podgrzewania posiłków w piekarniku, opiekaczu ani na otwartym ogniu.

Co zrobić, gdy będąc na diecie LightBox poczuję się głodny/a?

Jeśli dobraliśmy wartość kaloryczną diety z myślą o zrzuceniu zbędnych kilogramów, w pierwszym tygodniu korzystania z LightBox możemy mieć lekkie uczucie głodu. W jego przezwyciężeniu pomoże popijanie niewielkich ilości niesłodzonych płynów. Nie należy jednak sięgać po przekąski. :)

Jestem na diecie LightBox, a idę ze znajomymi do restauracji. Co mogę tam zjeść?

Generalnie zalecamy spożywanie posiłków z dostarczanych przez nas zestawów, jednak życie rodzinne czy towarzyskie również jest ważne. :) Nie stanie się nic złego, jeśli raz na jakiś czas wybierzemy się do restauracji i zjemy niskokaloryczny posiłek, a obiad czy kolację LightBox oddamy członkowi rodziny czy koleżance z pracy.

Jeśli nie zjem posiłku z danego dnia, czy mogę go zjeść w następnym dniu?

Rekomendujemy jedzenie posiłków w tym dniu, na który są przeznaczone. Nasze posiłki z zasady zachowują trwałość dłużej, jednak zależy to od konkretnych składników, ponieważ np. świeże warzywa i owoce mają krótką trwałość. Dlatego nie możemy zagwarantować świeżości każdego posiłku przez określoną liczbę dni. Również z tego powodu dbamy o to, aby posiłki na niedzielę, których dostawy są w soboty, nie zawierały szybko psujących się składników.

Jakimi napojami mogę uzupełnić dietę? Czy mogę sobie pozwolić np. na wino lub piwo?

Proponujemy przede wszystkim dołączane do naszych zestawów herbatki oraz wodę mineralną. Zalecamy unikanie alkoholu oraz słodzonych napojów. Nie trzeba jednak rezygnować z codziennej kawy (Uff! Tak, słyszymy to westchnienie ulgi:)), ale nie powinna być ona mocna.

Czy w dietach LightBox jest w piątki mięso?

W dietach LightBox Optimum, Slim, Sport, No Fish, Low IG, DASH oraz Lactose Free mięso jest zwykle cztery razy w tygodniu, co wynika z zasad bilansowania tych diet. Oznacza to, że w tych dietach przez 3 dni w tygodniu nie proponujemy mięsa. Jednym z tych dni jest piątek, ponieważ takie są preferencje dużej części Klientów.

W dietach FLEX z wyborem menu mięso oferujemy w każdy dzień tygodnia, ale zawsze można wybrać same bezmięsne posiłki.

W diecie Keto mięso może pojawiać się w menu we wszystkie dni tygodnia.

Czy mogę zmienić godzinę lub adres dostawy?

Chętnie dostarczymy dietę tam, gdzie jej potrzebujesz (w zasięgu naszych dostaw – szczegóły w sekcji Gdzie dowozimy). Zaloguj się na swoje konto Mój LightBox najpóźniej do godziny 13:00 w dniu poprzedzającym dostawę i edytuj adres na wybrany dzień. Zmiany dotyczące adresu dostawy poniedziałkowej przyjmujemy najpóźniej do godziny 13:00 w sobotę.

Czy w trakcie zamówienia mogę zmienić rodzaj lub kaloryczność diety, zawiesić dostawy lub z nich zrezygnować?

W LightBox zawsze staramy się odpowiadać Twoim potrzebom. Harmonogram dostaw zmienisz samodzielnie w panelu użytkownika Mój LightBox:

Dla diet FLEX z wyborem menu oraz gotowych diet: Keto, Low IG i DASH – zrób to najpóźniej do godz. 15:00, na 2 dni robocze przed dostawą.

Dla pozostałych gotowych diet – zmiany są możliwe do godziny 13:00 w dniu poprzedzającym dostawę (dla dostaw poniedziałkowych – najpóźniej do 13:00 w soboty)

Inne zmiany? Zadzwoń do nas: +48 513 513 661.

Czy można zrezygnować z diety w trakcie abonamentu?

Będzie nam bardzo przykro, ale… tak, można. Jeśli korzystasz z diety FLEX lub z gotowych diet: Keto, Low IG lub DASH – prosimy o kontakt najpóźniej do 15:00 na 2 dni robocze przed dostawą. Jeśli korzystasz z którejś z pozostałych gotowych diet LightBox, daj nam znać najpóźniej w dniu poprzedzającym dostawę do godz. 13:00. W przypadku rezygnacji zwracamy pieniądze za niewykorzystane zestawy.

Czy po zakończeniu korzystania z diety LightBox nie pojawi się efekt jojo?

Korzystając z diety LightBox można uniknąć efektu jojo, jeżeli za cel postawi się stopniowe, łagodne obniżanie wagi ciała (ok. 1 kg tygodniowo), a po zakończeniu stosowania diety redukcyjnej kaloryczność całodziennych zestawów posiłków nie będzie przekraczać zapotrzebowania energetycznego.

Czy LightBox może dla mnie przygotować indywidualną dietę, np. rozpisaną przez mojego dietetyka?

Nie przygotowujemy diet według indywidualnej specyfikacji. Oferujemy 13 rodzajów diety: w tym 10 gotowych diet i 3 diety FLEX z wyborem menu. Proponujemy łącznie 8 wariantów kalorycznych w różnych dietach: 1000, 1200, 1500, 1800, 2000, 2500, 3000 i 4000 kcal.

Czy mogę wykluczyć z zamawianej diety LightBox produkty, których nie lubię albo nie mogę jeść?

Nasza dieta Vege wyklucza mięso i ryby, w diecie Vege+Fish nie ma mięsa, w diecie No Fish – ryb, a Lactose Free to dieta z bezlaktozowym nabiałem. Nie oferujemy natomiast możliwości wykluczania pojedynczych produktów, takich jak np. szpinak czy papryka.

W naszych dietach FLEX z wyborem menu można wybrać jedną z czterech potraw na każdy posiłek, co pozwala uniknąć nielubianych lub nietolerowanych produktów. Zastrzegamy jednak, że użyte do dekoracji niewielkie ilości ziół czy warzyw np. natka pietruszki, koperek, liść sałaty czy pomidorek koktajlowy, nie są ujęte w składzie posiłku dostępnym po kliknięciu linku "składniki" podanym przy każdej pozycji w menu.

Na liście składników wyróżniamy produkty powodujące alergie lub reakcje nietolerancji, wymienione w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 1169/2011.

Czy mogę kupić dietę w prezencie?

Tak, można kupić dietę LightBox dla innej osoby. Mamy też okolicznościowe vouchery upominkowe, które wysyłamy na życzenie. Prosimy o kontakt telefoniczny z naszym Biurem Obsługi Klienta (tel. 513 513 661) w celu uzgodnienia szczegółów.

Jak działa dieta FLEX z wyborem menu?

To proste! Zamawiasz jedną z diet z wyborem posiłków: Slim FLEX, Optimum FLEX albo Sport FLEX – zrób to najpóźniej na 2 dni robocze przed dostawą, do godz. 15:00.

Zamówione? Teraz w panelu użytkownika Mój LightBox klikasz na aktywną dietę w zakładce Moje diety FLEX. Wybierasz jedno śniadanie spośród czterech propozycji. Jedno drugie śniadanie spośród czterech. Jeden obiad z czterech. I tak samo podwieczorek oraz kolację. Uwaga, to też musisz zrobić do 15:00, najpóźniej na 2 dni robocze przed dostawą. I już! Menu diet FLEX udostępniamy na 10 dni do przodu, więc jeśli masz dłuższe zamówienie, będziesz wybierać kilka razy.

Do kiedy mogę wybierać posiłki w diecie FLEX?

Do godz. 15:00 na 2 dni robocze przed dostawą, a więc (z wyjątkiem okresów świątecznych):

do poniedziałku 15:00 na środę i kolejne dni
do wtorku 15:00 na czwartek i kolejne dni
do środy 15:00 na piątek i kolejne dni
do czwartku 15:00 na sobotę, niedzielę i kolejne dni
do piątku 15:00 na poniedziałek, wtorek i kolejne dni

W okresach świątecznych wybór menu zamykamy wcześniej niż zwykle, jednak zawsze o tym uprzedzamy!

powrót do góry
Wykorzystujemy technologię ciasteczek. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności. OK, lubię ciasteczka