Najczęściej zadawane pytania

Czym różni się LightBox od innych diet?

Bilansujemy nasze diety biorąc pod uwagę nie tylko kalorie, ale także proporcje i zawartość aż 80 makro- i mikroskładników odżywczych. To dzięki temu diety pudełkowe LightBox – jako jedyne w Polsce – mają rekomendację Instytutu Żywności i Żywienia, który wyznacza normy i standardy dietetyczne dla Polski. Dlatego korzystając z diety LightBox masz pewność, że dostajesz to, co potrzebne, by cieszyć się zdrowiem, witalnością i świetną sylwetką.

Diety LightBox są skuteczne nie tylko w odchudzaniu, ale również w profilaktyce chorób cywilizacyjnych i dietozależnych. Stosujemy oryginalne, ciekawe receptury potraw i dokładamy starań, aby nasze posiłki były smaczne i urozmaicone. Niezależnie, czy chcesz schudnąć, czy po prostu zdrowo się odżywiać, możesz z przyjemnością i bez obaw korzystać z diety LightBox przez długi czas.

Jest wiele cateringów dietetycznych. Dlaczego mam wybrać akurat LightBox?

Od założenia firmy w 2010 roku catering dietetyczny jest jedyną domeną naszej działalności, w którą wkładamy całe serce i energię. Jako bodajże jedyna firma na rynku podajemy na stronie www rzeczywiste menu na 4 kolejne tygodnie. To świadczy, że zestawy posiłków LightBox są naprawdę starannie zbilansowane, a menu nie jest przypadkowe. Klient może też sprawdzić, czy odpowiada mu konkretne menu na cały okres zamówienia. Zarówno na stronie www, jak i na pudełkach zamieszczamy wartość odżywczą każdego zestawu i posiłku. Naszą ambicją jest zapewnianie jak najwyższej jakości. Dlatego starannie bilansujemy nasze diety, dbamy o smak i urozmaicenie potraw i restrykcyjnie przestrzegamy standardów bezpieczeństwa żywności. Potwierdzeniem tego jest rekomendacja Instytutu Żywności i Żywienia, którą LightBox otrzymał jako jedyny catering dietetyczny w Polsce.

Jaka kaloryczność diety LightBox będzie dla mnie odpowiednia?

Wybór odpowiedniej diety zależy od celu, jaki sobie stawiamy: zdrowe i efektywne zrzucenie zbędnych kilogramów, czy po prostu zdrowe odżywianie przy utrzymaniu obecnej wagi. Trzeba też uwzględnić płeć, wagę, wzrost i aktywność fizyczną. Sprawdź tutaj, jakie jest Twoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne, zdecyduj, co chcesz osiągnąć i zamów odpowiednią dietę LightBox.

Ile i w jakim czasie schudnę z LightBox?

Dieta LightBox jest tak skomponowana, aby chudnąć optymalnie poprzez utratę tkanki tłuszczowej. Efekt i tempo chudnięcia zależą od wagi wyjściowej, wybranej kaloryczności diety (1000, 1200, 1500, 2000 lub 2500 kcal) oraz aktywności fizycznej. Aby zredukować masę ciała o 1 kg, potrzebny jest niedobór kaloryczny w wysokości ok. 7000 kcal – najlepiej w okresie nie krótszym niż tydzień, aby nie chudnąć gwałtownie. Sprawdź tutaj, jak szybko będziesz chudnąć z dietą LightBox.

Moja waga mi odpowiada, ale chcę się zdrowo odżywiać. Czy LightBox jest dla mnie?

Jak najbardziej tak. Podstawą diety LightBox są zasady zdrowego odżywiania – to właśnie dlatego LightBox jako jedyny catering dietetyczny w Polsce otrzymał rekomendację Instytutu Żywności i Żywienia. Korzystanie z diety LightBox o kaloryczności odpowiadającej zapotrzebowaniu energetycznemu organizmu pozwala na utrzymanie obecnej wagi i dostarcza nam to, co potrzebne, by cieszyć się zdrowiem, witalnością i świetną sylwetką.

Jaką mam gwarancję, że dieta LightBox Lactose Free nie zawiera laktozy, a dieta LightBox Gluten&Lactose Free nie zawiera ani glutenu, ani laktozy?

Dieta LightBox Gluten&Lactose Free posiada certyfikat „Menu bez glutenu” Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej potwierdzający, że nie zawiera glutenu, a więc nasze posiłki są bezpieczne dla osób, które muszą lub chcą stosować dietę bezglutenową.

Do przygotowywania potraw bezglutenowych używamy produktów z oznakowaniem gwarantującym ich bezpieczeństwo, zamieszczonych w wykazie produktów bezglutenowych Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej, a pozyskiwanych od wiarygodnych producentów żywności bezglutenowej, m.in. Margita, Schar, Saluteo, Schnitzer, Bezgluten, Sam Mills, EcoProduct, Strawa, Dary Natury.

W obu dietach: Gluten&Lactose Free oraz Lactose Free wykorzystujemy produkty mleczne oznaczone jako “bezlaktozowe” lub “bez laktozy”. Zaopatrujemy się w nie u wiarygodnych producentów żywności bezlaktozowej, jak Mlekovita, Łowicz, Mlekpol, Temar, Arla Foods, Schar, Saluteo, Schnitzer, Bezgluten, EcoProduct i wielu innych.

Mam problemy z cerą, włosami i paznokciami. Czy stosowanie diety LightBox pomoże?

Tak, jeżeli przyczyną problemów jest nieprawidłowe odżywianie. Dieta LightBox dostarcza wszystkich składników niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, w tym odpowiedzialnych za stan skóry, włosów i paznokci – cynku, witamin z grupy B, karotenu, żelaza. Jeżeli przyczyna jest inna, LightBox doskonale wspomoże przepisaną przez lekarza kurację.

Czy stosowanie diety LightBox może wpłynąć na poprawę koncentracji?

Jest to sprawa bardzo indywidualna, ale według opinii Klientów LightBox, w czasie stosowania diety ich samopoczucie, poziom energii i kondycja psycho-fizyczna, w tym zdolność koncentracji, ulegały znacznej poprawie.

Czy dieta LightBox jest odpowiednia dla dzieci?

Diety LightBox są opracowane z myślą o osobach dorosłych, a potrzeby żywieniowe dzieci są inne, dlatego nie możemy polecać korzystania z diety LightBox przez dzieci.

Jestem cukrzykiem, czy mogę być na diecie LightBox?

Posiłki LightBox są wręcz wskazane dla osób chorujących na cukrzycę typu 2 ze względu na:

  • dużą zawartość błonnika pokarmowego, nienasyconych kwasów tłuszczowych i uwzględnienie produktów białkowych o niskiej zawartości tłuszczów,
  • możliwość doboru diety redukującej, co jest szczególnie istotne, gdy przyczyną choroby jest otyłość,
  • urozmaicenie posiłków,
  • odpowiedni udział energii z białka, tłuszczów i węglowodanów, w tym z cukrów prostych,
  • uwzględnienie produktów o niskim indeksie glikemicznym.

Nie możemy natomiast polecić diety LightBox w przypadku cukrzycy typu 1 ani cukrzycy ciążowej, ze względu na obecność (choć w niewielkich ilościach) produktów bogatych w cukry proste, w tym świeżych i suszonych owoców, miodu, czekolady itp.

Jestem w ciąży, czy mogę korzystać z diety LightBox teraz, a następnie podczas karmienia dziecka?

Dieta LightBox może być stosowana przez kobiety w ciąży i matki karmiące, ponieważ pokrywa zapotrzebowanie na wszystkie niezbędne w tym okresie składniki pokarmowe, w oparciu o aktualne normy Instytutu Żywności i Żywienia. Trudno jest samodzielnie przygotować tak wartościowe posiłki. Należy przy tym wybrać odpowiednią kaloryczność diety LightBox w zależności od dziennego zapotrzebowania energetycznego – sprawdź w naszym kalkulatorze zapotrzebowania energetycznego, który uwzględnia także kobiety w ciąży i marki karmiące.

Polecamy też konsultację dietetyka LightBox w celu dobrania odpowiedniej diety o optymalnej wartości energetycznej: tel. 513 513 661.

Przeszkodą w stosowaniu diety LightBox przez kobiety w ciąży i matki karmiącą może być wysoka w niej zawartość błonnika, dostarczanego z surowymi warzywami, produktami niskoprzetworzonymi i nasionami roślin strączkowych oraz obecność cytrusów i orzechów – niezalecana w przypadku alergii. Jeżeli więc dotychczasowa dieta młodej mamy była uboga w produkty bogatobłonnikowe i rośliny strączkowe, nagłe ich wprowadzenie mogłoby spowodować nieprzyjemne reakcje ze strony przewodu pokarmowego zarówno matki (wzdęcia, gazy) jak i dziecka (kolki). Jednocześnie możemy powiedzieć, że mamy wśród klientów zarówno kobiety w ciąży, jak i matki karmiące, które z powodzeniem stosują naszą dietę.

Chcielibyśmy jednak dodać, że wśród produktów wykorzystywanych do przygotowania potraw LightBox znajdują się pojedyncze produkty niezalecane kobietom w ciąży. Są to: sery pleśniowe (ser camembert stanowiący dodatek do śniadania – 1 raz na 5 tygodni, ser typu roquefort jako składnik obiadu – risotta z warzywami i serem blue – 1 raz na 5 tygodni), ser koryciński z niepasteryzowanego mleka stanowiący dodatek do śniadań (2 razy na 5 tygodni). Kobiety w ciąży powinny też unikać kiełków, które występują w twarożku na szpinaku – 1 raz na 5 tygodni.

Co zyskam dzięki stosowaniu diety LightBox?

Korzystając z diety LightBox:

  • zdrowo się odżywiasz wraz ze wszystkimi tego dobroczynnymi skutkami,
  • możesz pozbyć się zbędnych kilogramów i zyskać świetną sylwetkę,
  • oszczędzasz czas poświęcany do tej pory na zakupy i przygotowywanie posiłków,
  • nie marnujesz żywności: ani tego, co kupiłeś/aś w sklepie, ani tego, co ugotowałeś/aś.

W jaki sposób oraz w jakie dni i o jakiej porze realizowane są dostawy LightBox?

Dostawy diety LightBox realizowane są przez naszych kurierów 6 razy w tygodniu (w soboty na 2 dni weekendu) w godzinach porannych o umówionej porze. Podczas składania zamówienia prosimy o podanie preferowanych godzin dostawy. W znakomitej większości przypadków jesteśmy w stanie dostosować się do Państwa oczekiwań. Typowe sposoby odbioru pudełek to: do rąk własnych (kurier dzwoni do drzwi), na progu (kurier zostawia pudełka pod drzwiami) oraz dostawa na recepcję budynku/biura.

Czy można kupić tylko jeden zestaw LightBox?

Przyjmujemy zamówienia przez stronę internetową na dowolny okres od 1 do 30 dni. Natomiast Klienci, którzy wcześniej nie korzystali z diety LightBox, mogą zamówić jeden zestaw próbny w specjalnej, niższej cenie, podanej w zakładce Cennik – w tym celu prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 513 513 661.

Czy muszę się jakoś przygotować do rozpoczęcia diety LightBox?

Jeśli chcemy schudnąć, musimy przede wszystkim zrobić mocne postanowienie, że będziemy przy stosowaniu diety LightBox przestrzegać zdroworozsądkowych zasad odżywiania. Kluczowe jest unikanie przekąsek, przegryzek i wszelkich innych „przerywników” pokarmowych, gdyż sięganie po nie osłabia bądź niweczy pozytywne efekty diety. Dlatego najlepiej usunąć z pola widzenia wszelkie pokusy. Nic więcej nie jest potrzebne, może poza miejscem w lodówce na zestaw LightBox. :)

Co otrzymam w zestawie LightBox?

Zestaw LightBox All Day składa się z pięciu posiłków (śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek i kolacja), a LightBox Office i LightBox After Ten z czterech posiłków (odpowiednio bez kolacji lub śniadania – posiłki te należy przygotować we własnym zakresie, kierując się wskazówkami podanymi w zakładce MENU).

W jakich opakowaniach są dostarczane posiłki LightBox i czy są one bezpieczne?

Nasze pojemniki są atestowane do przechowywania żywności w pełnym zakresie pH. Doskonale nadają się do podgrzewania posiłków w kuchence mikrofalowej – należy tylko zdjąć lub przekłuć folię. W procesie produkcji i pakowania nie stosujemy żadnych substancji chemicznych ani gazów. Nasze opakowania skutecznie chronią żywność przed wpływem czynników zewnętrznych i są wygodne w użyciu.

Czy posiłki LightBox należy jeść na zimno, czy na ciepło?

Posiłki, które zdecydowanie polecamy na ciepło, w tym wszystkie obiady, mają na etykiecie napis „Podgrzać przed spożyciem”. Przy niektórych posiłkach jest to kwestia preferencji: quiche warzywny czy omlet można jeść i na zimno, i na ciepło – jak kto woli. Wtedy na etykiecie będzie napis: „Można podgrzać przed spożyciem”.

Jak podgrzewać posiłki LightBox?

Nasze wysokiej jakości, atestowane pojemniki nadają się do podgrzewania żywności bezpośrednio w kuchence mikrofalowej (po zdjęciu lub przekłuciu folii). Alternatywą jest przełożenie posiłku do odpowiedniego naczynia, w którym podgrzejemy go na kuchence gazowej lub elektrycznej.

  • Posiłków LightBox nie należy gotować – wystarczy je podgrzać.
  • Niektóre części ciepłych posiłków, takie jak np. sos tzatziki, sałata czy pomidorki koktajlowe, powinny pozostać zimne.
  • Plastikowe pojemniki nie są przeznaczone do podgrzewania posiłków w piekarniku, opiekaczu ani na otwartym ogniu.

Czy muszę zjeść wszystko, co jest w zestawie LightBox?

Każdy zestaw LightBox dostarcza nie tylko określoną ilość kalorii, ale także zbilansowanych składników odżywczych. Należy więc zjeść wszystkie posiłki, aby organizm otrzymał to, co potrzebne.

Co zrobić, gdy będąc na diecie LightBox poczuję się głodny/a?

Jeśli dobraliśmy wartość kaloryczną diety z myślą o zrzuceniu zbędnych kilogramów, w pierwszym tygodniu korzystania z LightBox możemy mieć lekkie uczucie głodu. W jego przezwyciężeniu pomoże popijanie niewielkich ilości niesłodzonych płynów. Nie należy jednak sięgać po przekąski. :)

Jestem na diecie LightBox, a idę ze znajomymi do restauracji. Co mogę tam zjeść?

Generalnie zalecamy spożywanie posiłków z dostarczanych przez nas zestawów, jednak życie rodzinne czy towarzyskie również jest ważne. :) Nie stanie się nic złego, jeśli raz na jakiś czas wybierzemy się do restauracji i zjemy niskokaloryczny posiłek, a obiad czy kolację LightBox oddamy członkowi rodziny czy koleżance z pracy.

Jeśli nie zjem posiłku z danego dnia, czy mogę go zjeść w następnym dniu?

Rekomendujemy jedzenie posiłków w tym dniu, na który są one przeznaczone, zachowując ok. trzygodzinne odstępy. Właśnie po to tak starannie bilansujemy nasze diety, aby organizm każdego dnia otrzymał to, czego potrzebuje dla zachowania zdrowia.

Jakimi napojami mogę uzupełnić dietę? Czy mogę sobie pozwolić np. na wino lub piwo?

Proponujemy przede wszystkim dołączane do naszych zestawów herbatki oraz wodę mineralną. Zalecamy unikanie alkoholu oraz słodzonych napojów. Nie trzeba jednak rezygnować z codziennej kawy (Uff! Tak, słyszymy to westchnienie ulgi:)), ale nie powinna być ona mocna.

Czy w dietach LightBox jest w piątki mięso?

W dietach LightBox Slim, Optimum, No Fish, Lactose Free oraz Gluten&Lactose Free mięso jest zwykle cztery razy w tygodniu, co wynika z zasad bilansowania zdrowej diety. Oznacza to, że przez 3 dni w tygodniu nie proponujemy mięsa. Jednym z tych dni jest piątek, ponieważ takie są preferencje dużej części Klientów.

Czy mogę zmienić godzinę lub miejsce dostawy?

Chętnie dostarczymy dietę tam, gdzie potrzebują jej Klienci (w zasięgu naszych dostaw – szczegóły w sekcji GDZIE JESTEŚMY). Tego typu zmiany prosimy zgłaszać telefonicznie do Biura Obsługi Klienta (tel. 513 513 661) najpóźniej w dniu poprzedzającym dostawę do godz. 13:00 (dla diet Lactose Free oraz Gluten&Lactose Free – do godz. 8:00). Zmiany dotyczące dostawy poniedziałkowej przyjmujemy najpóźniej do godziny 13:00 w sobotę – dla wszystkich rodzajów diet. Postaramy się spełnić Państwa życzenia.

Czy można zawiesić dostawy, zrezygnować z diety albo zmienić rodzaj lub kaloryczność diety w trakcie abonamentu?

Tak, życzenia dotyczące zmiany harmonogramu, wstrzymania lub anulowania dostaw, modyfikacji parametrów diety oraz zmiany adresu lub godzin dostawy prosimy zgłaszać telefonicznie do Biura Obsługi Klienta (tel. 513 513 661) najpóźniej w dniu poprzedzającym dostawę do godz. 13:00 (dla diet Lactose Free oraz Gluten&Lactose Free – do godz. 8:00). Zmiany dotyczące dostawy poniedziałkowej przyjmujemy najpóźniej do godziny 13:00 w sobotę – dla wszystkich rodzajów diet. Postaramy się spełnić Państwa życzenia. W przypadku rezygnacji zwracamy pieniądze za niewykorzystane zestawy.

Czy po zakończeniu korzystania z diety LightBox nie pojawi się efekt jojo?

Korzystając z diety LightBox można uniknąć efektu jojo, jeżeli za cel postawi się stopniowe, łagodne obniżanie wagi ciała (ok. 1 kg tygodniowo), a po zakończeniu stosowania diety redukcyjnej kaloryczność całodziennych zestawów posiłków nie będzie przekraczać zapotrzebowania energetycznego.

Jak bezpiecznie wychodzić z diety LightBox, aby nie przytyć?

Bezpieczne wyjście z diety odchudzającej polega przede wszystkim na zwiększeniu kaloryczności posiłków tylko do poziomu zapotrzebowania energetycznego organizmu. Poza tym należy kontynuować stosowanie zasad zdrowego odżywiania, m.in. spożywać 5 posiłków dziennie w odstępach trzygodzinnych, wykluczyć przekąski w przerwach między posiłkami oraz unikać słodzonych napojów i alkoholu.

Czy LightBox może dla mnie przygotować indywidualną dietę, np. rozpisaną przez mojego dietetyka?

Nie przygotowujemy diet według indywidualnej specyfikacji. Oferujemy 6 rodzajów diety: Slim, Optimum, Vege, No Fish, Lactose Free i Gluten&Lactose Free oraz 5 wariantów kalorycznych: 1000, 1200, 1500, 2000 i 2500 kcal. Można wybrać program All Day – 5 posiłków dziennie, After Ten lub Office – 4 posiłki dziennie (odpowiednio bez śniadania lub bez kolacji). Można też zamawiać zestawy na dowolnie wybrane dni tygodnia, z weekendami lub bez.

Czy mogę wykluczyć z zamawianej diety LightBox produkty, których nie lubię albo nie mogę jeść?

Nasza dieta Vege wyklucza mięso i ryby, w diecie No Fish nie ma ryb, w Lactose Free są bezlaktozowe produkty mleczne, a Gluten&Lactose Free to dieta bezglutenowo-bezlaktozowa. Nie oferujemy natomiast możliwości wykluczania pojedynczych produktów, takich jak np. szpinak czy papryka. Diety LightBox są zbilansowane zgodnie z normami i zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia i zawierają optymalną kompozycję składników odżywczych, decydujących o ich prozdrowotnych właściwościach.

Potrzebuję diety o kaloryczności wyższej niż 2500 kcal, a nie ma takiej w ofercie LightBox. Co mam zrobić?

Jeśli potrzebujemy większej ilości kalorii np. ze względu na aktywność fizyczną, a naszym celem nie jest utrata wagi, można uzupełnić dietę LightBox we własnym zakresie, trzymając się jednak zasad Złotej „10” LightBox.

Czy można zamówić dietę wegetariańską, ale z rybami?

Nie mamy w ofercie diety wegetariańskiej z rybami.

Czy mogę kupić dietę w prezencie?

Tak, można kupić dietę LightBox dla innej osoby. Mamy też okolicznościowe vouchery upominkowe, które wysyłamy na życzenie. Prosimy o kontakt telefoniczny z naszym Biurem Obsługi Klienta (tel. 513 513 661) w celu uzgodnienia szczegółów.

powrót do góry
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.