Wytrwałość będzie nagrodzona

 

Jest naturalne, że prawie każdy, kto decyduje się na odchudzanie, chce szybko widzieć efekty. Jednak, jak pokazuje doświadczenie, osobom, które tracą na wadze stopniowo (ok. 1 kg tygodniowo), znacznie częściej udaje się utrzymać osiągnięte wyniki odchudzania.

Należy pamiętać, że pozbycie się 1 kilograma wymaga „zdjęcia z szali” 3500-7000 kcal, co oznacza dzienną redukcję dostarczanej z pożywieniem energii o 1000 kcal w stosunku do zapotrzebowania.

Tempo odchudzania zależy od stopnia nadwagi i okresu jej trwania. Najszybsze ubytki uzyskuje się na początku stosowania diety. Po 8-12 tygodniach odchudzania pojawia się zjawisko adaptacji metabolicznej, co oznacza, że pomimo stosowania diety nie chudniemy, jeżeli nie zwiększymy aktywności fizycznej. W tym momencie możemy stracić wiarę w skuteczność diety i przestać ją stosować. Pojawia się efekt jo-jo.

Jeżeli straciłeś nadzieję, podjąłeś kilka błędnych decyzji żywieniowych, nie wytrzymałeś narzuconego sobie reżimu lub brak Ci silnej woli, sprawdź czy możemy Ci pomóc.

Powrót

powrót do góry
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.