Zamów! EN

ZDROWE ODŻYWIANIE

Karnawał na lekko
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Karnawał na lekko

Karnawał to trudny moment roku, jeśli chodzi dietę. Niedawno skończyły się Święta, a już pojawiają się kolejne okazje do spotkań i imprez. Do tego dochodzi poświąteczne rozleniwienie i utrudniony powrót do zdrowego odżywiania po okresie kulinarnej rozpusty. Niejedna dieta zakończyła się bezpowrotnie właśnie na przełomie stycznia i lutego! Jak więc przetrwać karnawał bez wyrzutów sumienia i dodatkowych kilogramów na koncie?

Poświąteczny detoks? Jak podejść z głową do odchudzania
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Poświąteczny detoks? Jak podejść z głową do odchudzania

Niezależnie od tego czy jesteś na diecie, czy nie, święta najprawdopodobniej upłynęły pod znakiem dużej ilości jedzenia.Trzeba było spróbować 12 potraw, a przecież nigdy nie kończy się na jednym pierożku. Czy to źle? Oczywiście, że nie. W święta każdy ma prawo trochę „odpuścić”. Co więc zrobić, aby jak najmniej odczuć efekty świątecznego ucztowania?

Kefir, kiszonki, zakwasy – o co ten cały ferment?
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Kefir, kiszonki, zakwasy – o co ten cały ferment?

Żywność fermentowana, która jest obowiązkowym elementem zdrowej diety, towarzyszy nam od wieków. Dziś już wiemy, że to nie tylko sposób na dłuższe przechowywanie produktów spożywczych. Dzięki kiszeniu wzbogacamy dietę o cenne składniki o udowodnionym działaniu prozdrowotnym.

Superfoods – czym to się je?
LightBox LightBox
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Superfoods – czym to się je?

W przestrzeni publicznej od dawna funkcjonuje określenie superfoods. Dotyczy ono grupy produktów spożywczych o specjalnych właściwościach. Dlaczego superfoods cieszą się tak dużą popularnością i czy rzeczywiście wpływają pozytywnie na zdrowie?

3 przepisy na wegetariańskie Święta
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

3 przepisy na wegetariańskie Święta

Zachowanie diety wegetariańskiej może okazać się wyzwaniem w okresie świątecznym. Dania serwowane podczas Świąt (oprócz Wigilii, która tradycyjnie jest wegetariańska) to głównie pieczone mięsa, pasztety czy wędliny. Co w takim razie postawić na stole, gdy nie jesz mięsa? Poznaj kilka bezmięsnych świątecznych dań i przekonaj się, że dieta wegetariańska to nie problem.

5 świątecznych superfoods
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

5 świątecznych superfoods

Superfoods to żywność o wyjątkowych właściwościach, która wywiera szczególnie korzystny wpływ na organizm. Superfoods są źródłem składników pokarmowych o udowodnionym silnym działaniu prozdrowotnym. Te niezwykłe produkty możesz włączać do diety, kiedy tylko chcesz - także podczas Świąt możesz zadbać o to, aby uroczysty posiłek był nie tylko pyszny, ale i zdrowy. Oto 5 świątecznych superproduktów, które Ci to ułatwią.

Święta mogą być zdrowe!
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Święta mogą być zdrowe!

Jeśli dbasz o swoją dietę, zbliżające się Święta mogą wywoływać lekki niepokój - zwłaszcza, gdy mają to być Twoje pierwsze Święta „na diecie”. Zastanawiasz się, czy przy świątecznym stole uda Ci się konsekwentnie przestrzegać wszystkich postanowień żywieniowych? Boisz się, że stracisz kontrolę? Weź głęboki oddech. Święta mogą być zdrowe, nie odbierając Ci radości płynącej z rodzinnych spotkań. Oto kilka wskazówek.

Tłuszcze niezbędne w diecie
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Tłuszcze niezbędne w diecie

Jeśli odchudzanie nie jest Ci obce, możliwe, że masz za sobą etap diety niskotłuszczowej. Długo słyszeliśmy przecież, że tłuszcz (każdy!) jest dla naszego zdrowia wrogiem numer jeden. Często zdarza się więc, że posłusznie rezygnujemy z olejów, orzechów, łososia czy awokado. To prawda, że tłuszcz jest kaloryczny, ale jednocześnie niezbędny. Dowiedz się, jakich produktów unikać, a które tłuszcze powinny na stałe zagościć w Twoim jadłospisie.

Burak – warzywo mocy
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Burak – warzywo mocy

Jesienią szczególnie często sięgamy po warzywa korzeniowe. Wśród nich wyjątkowymi wartościami odżywczymi charakteryzuje się burak - przedstawiamy jego zdrowotne właściwości oraz kilka pomysłów na to, jak (pysznie) włączyć go do swojego jadłospisu.

Plan na jesienną zmianę nawyków żywieniowych
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Plan na jesienną zmianę nawyków żywieniowych

Jesień wcale nie musi być czasem zakopania się pod kocem. Może być pretekstem do „wzięcia się w garść” - dla wielu osób powrót z wakacji jest równoznaczny z powrotem do codziennej rutyny i może być to świetna okazja do wprowadzenia nowych nawyków. Kiedy robi się chłodniej, spędzamy mniej czasu na zewnątrz, nie kuszą nas wszechobecne budki z lodami i w niepamięć odchodzą wieczory spędzane przy grillu. Jesienna zmiana nawyków to doskonały pomysł.

Czy warto wykluczyć z diety węglowodany?
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
ODCHUDZANIE ZDROWE ODŻYWIANIE

Czy warto wykluczyć z diety węglowodany?

Białka, tłuszcze i węglowodany są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jednak niektórzy propagują diety polegające na eliminacji jednego z tych makroskładników. Może ucierpieć na tym zdrowie, a stracone kilogramy szybko powrócą, kiedy tylko wrócisz do starych nawyków żywieniowych. Dowiedz się, z czym wiąże się wykluczenie z diety węglowodanów!

Jak się zmotywować do odchudzania?
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Jak się zmotywować do odchudzania?

Czujesz, że warto zrzucić kilka kilogramów, ale wciąż trudno Ci zrobić ten pierwszy krok? Ciągle szukasz wymówek, aby odłożyć przejście na dietę? Podpowiadamy, co zrobić, aby zmotywować się do zadbania o siebie, odchudzania i nauki zdrowych nawyków żywieniowych.

powrót do góry
Wykorzystujemy technologię ciasteczek. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności. OK, lubię ciasteczka