Zamów! EN

ZDROWE ODŻYWIANIE

Szybkie wiosenne przepisy na zdrowie
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Szybkie wiosenne przepisy na zdrowie

Wiosna to świetny moment, aby polubić gotowanie. Warzywa i owoce znów smakują tak jak powinny, a ich wybór jest naprawdę duży. To okazja, aby zmienić nawyki żywieniowe, zrezygnować z jedzenia na mieście i częściej przygotowywać domowe posiłki. Sprawdź nasze pomysły na wiosenne przepisy!

Postanowienia wiosenne – jak żyć zdrowiej na wiosnę
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Postanowienia wiosenne – jak żyć zdrowiej na wiosnę

Wiosną, kiedy przez okna coraz częściej zagląda słońce, a zimowe płaszcze można wreszcie zamienić na coś lżejszego, naturalnie przychodzi też ochota na działanie. Częściej pojawiają się myśli, aby w końcu zadbać o zdrowie i zmienić nawyki. Cieplejsze dni i dostępność sezonowych produktów ułatwią wejście na dobre tory. Co możesz zrobić, aby wraz z wiosną powitać zdrowsze życie?

Jak jeść sezonowo i lokalnie na wiosnę
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Jak jeść sezonowo i lokalnie na wiosnę

Wiosenne plony należą do najwartościowszych produktów w diecie. Są pełne witamin i innych składników antyoksydacyjnych, które wpływają korzystnie zarówno na funkcjonowanie ciała, jak i na samopoczucie.

Co jeść, żeby mieć zdrowe kości i stawy
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Co jeść, żeby mieć zdrowe kości i stawy

Dopóki nie zaczną sprawiać problemów, zapominamy o stawach i kościach. Ale warto o nie dbać, bo od ich zdrowia zależy sprawne funkcjonowanie ciała i to na wielu płaszczyznach. Na ich stan wpływa zarówno aktywność fizyczna, jak i dieta. Co jeść, aby długo cieszyć się sprawnością ruchową?

Jak odżywiać swój mikrobiom
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Jak odżywiać swój mikrobiom

Mikrobiom to inaczej bakterie zamieszkujące w przewodzie pokarmowym. Ich wpływ na zdrowie jest bezdyskusyjny. Od składu mikroflory jelitowej zależy odporność na choroby, nastrój, dolegliwości ze strony układu pokarmowego lub ich brak, a także masa ciała. Żeby utrzymać prawidłową różnorodność mikrobiomu, nie wystarczy przyjmowanie probiotyków w postaci suplementów. Tylko zbilansowana dieta zapewni prawidłowy i stabilny wzrost dobrych bakterii. Jaka jest więc najlepsza dieta dla jelit?

Jak oduczyć się jeść słodycze
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Jak oduczyć się jeść słodycze

Pierwszym krokiem na drodze do poprawy nawyków żywieniowych jest ograniczenie ilości słodyczy w diecie. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić! Kto nigdy nie próbował pozbyć się słodkiego przyzwyczajenia, nie wie, jakie to jest trudne. Co można więc zrobić, aby słodycze przestały grać pierwsze skrzypce w Twojej diecie?

Jakie są normy spożycia cukru i soli oraz jak ograniczyć je w diecie
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Jakie są normy spożycia cukru i soli oraz jak ograniczyć je w diecie

Statystyki są nieubłagane - soli i cukru spożywamy za dużo, a ich nadmiar może mieć katastrofalny wpływ na nasze zdrowie. Jak temu zapobiec?

Rozgrzewające potrawy na zimne dni
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Rozgrzewające potrawy na zimne dni

Czeka nas jeszcze kilka chłodnych tygodni. Jeśli szukasz skutecznego sposobu, by się rozgrzać, świetnym pomysłem będzie wprowadzenie do jadłospisu gorących posiłków z rozgrzewającymi przyprawami. Oto kilka propozycji rozgrzewających potraw na zimowe dni.

Czy nową dietę należy zacząć od detoksu?
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Czy nową dietę należy zacząć od detoksu?

Rozpoczynanie diety od tzw. detoksu jest dość popularnym podejściem promowanym w internecie. Detoks polega na krótkim (trwającym zazwyczaj od kilku do kilkunastu dni) przestrzeganiu restrykcyjnych zaleceń jeszcze przed rozpoczęciem długoterminowej diety. Taki detoks przyjmuje różne formy. Zwykle podczas jego stosowania następuje znaczna utrata masy ciała. Czy takie podejście naprawdę jest potrzebne, a przede wszystkim, czy jest zdrowe?

Karnawał na lekko
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Karnawał na lekko

Karnawał to trudny moment roku, jeśli chodzi dietę. Niedawno skończyły się Święta, a już pojawiają się kolejne okazje do spotkań i imprez. Do tego dochodzi poświąteczne rozleniwienie i utrudniony powrót do zdrowego odżywiania po okresie kulinarnej rozpusty. Niejedna dieta zakończyła się bezpowrotnie właśnie na przełomie stycznia i lutego! Jak więc przetrwać karnawał bez wyrzutów sumienia i dodatkowych kilogramów na koncie?

Poświąteczny detoks? Jak podejść z głową do odchudzania
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Poświąteczny detoks? Jak podejść z głową do odchudzania

Niezależnie od tego czy jesteś na diecie, czy nie, święta najprawdopodobniej upłynęły pod znakiem dużej ilości jedzenia.Trzeba było spróbować 12 potraw, a przecież nigdy nie kończy się na jednym pierożku. Czy to źle? Oczywiście, że nie. W święta każdy ma prawo trochę „odpuścić”. Co więc zrobić, aby jak najmniej odczuć efekty świątecznego ucztowania?

Kefir, kiszonki, zakwasy – o co ten cały ferment?
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Kefir, kiszonki, zakwasy – o co ten cały ferment?

Żywność fermentowana, która jest obowiązkowym elementem zdrowej diety, towarzyszy nam od wieków. Dziś już wiemy, że to nie tylko sposób na dłuższe przechowywanie produktów spożywczych. Dzięki kiszeniu wzbogacamy dietę o cenne składniki o udowodnionym działaniu prozdrowotnym.

powrót do góry
Wykorzystujemy technologię ciasteczek. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności. OK, lubię ciasteczka