Zamów! EN

ZDROWE ODŻYWIANIE

Hit czy mit: śniadanie białkowo-tłuszczowe
Anna Szechlicka Anna Szechlicka
ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Hit czy mit: śniadanie białkowo-tłuszczowe

Śniadania białkowo–tłuszczowe stały się bardzo popularne na przestrzeni ostatnich lat. Mają swoich zwolenników, jak i przeciwników. Czym są te śniadania? Kto może je spożywać? Czy są „lepsze” od tradycyjnych śniadań?

Najlepsze źródła witaminy C i innych antyoksydantów w diecie
Natalia Bobowik Natalia Bobowik
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Najlepsze źródła witaminy C i innych antyoksydantów w diecie

Antyoksydanty są nierozerwalnie związane ze zdrowiem, dobrym samopoczuciem i wolniejszym starzeniem. Ale co to są za substancje i jakie pełnią funkcje? Czy można dostarczać sobie antyoksydanty wraz z pożywieniem, czy też trzeba zażywać specjalne suplementy?

Czy istnieje jedna skuteczna dieta odchudzająca?
Anna Szechlicka Anna Szechlicka
ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Czy istnieje jedna skuteczna dieta odchudzająca?

To pytanie wraca jak bumerang. Nic dziwnego, bo taka dieta ułatwiłaby życie wielu ludziom – odchudzanie byłoby o wiele prostsze. Uniwersalna i skuteczna dieta odchudzająca to marzenie wielu osób. Czy istnieje dieta, która byłaby dobra dla każdego?

Hipoglikemia (niedocukrzenie) – co trzeba wiedzieć na jej temat i jak zapobiegać hipoglikemi?
LightBox LightBox
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Hipoglikemia (niedocukrzenie) – co trzeba wiedzieć na jej temat i jak zapobiegać hipoglikemi?

Hipoglikemia to stan zagrażający zdrowiu, którego nie można lekceważyć. Co prawda organizm uruchamia mechanizmy obronne, jednak mimo tego niski poziom cukru prowadzi do zaburzeń pracy mózgu. Dlatego, gdy poziom glukozy spada poniżej normy, konieczna jest natychmiastowa reakcja. Zapoznaj się z przyczynami i objawami hipoglikemii. Dzięki temu łatwiej będzie Ci jej zapobiec lub w porę rozpoznać, że stężenie glukozy jest niebezpiecznie niskie.

Fast food – dlaczego jest niezdrowy i czym go zastąpić?
LightBox LightBox
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Fast food – dlaczego jest niezdrowy i czym go zastąpić?

Jedzenie typu fast food jest niezdrowe – wszyscy to powtarzają. Warto jednak wiedzieć, dlaczego tak jest. Co takiego jest w kebabie, frytkach czy hamburgerach, że dietetycy odradzają ich spożywanie? Poznaj odpowiedź na to pytanie i sprawdź, na co zamienić fast foody!

Dieta przy dnie moczanowej. Co jeść, a czego unikać, chorując na podagrę (artretyzm)?
LightBox LightBox
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Dieta przy dnie moczanowej. Co jeść, a czego unikać, chorując na podagrę (artretyzm)?

Dna moczanowa związana jest z nadmiernym stężeniem kwasu moczowego we krwi. To jedna z najczęściej występujących chorób zapalnych stawów. Do jej rozwoju przyczyniają się produkty bogate w związki purynowe oraz w węglowodany proste, takie jak fruktoza. Dowiedz się, których produktów należy unikać, a które mogą ograniczyć zaostrzenia tej choroby.

Czy jedzenie wpływa na poziom cholesterolu?
Natalia Bobowik Natalia Bobowik
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Czy jedzenie wpływa na poziom cholesterolu?

Cholesterol pełni wiele ważnych funkcji w organizmie. Jest składnikiem błon komórkowych, niezbędnym do produkcji witaminy D oraz hormonów steroidowych, tj. testosteronu i estrogenu. Jednak podwyższony poziom cholesterolu we krwi koreluje z częstszym występowaniem chorób układu krążenia (miażdżyca, choroba wieńcowa) i w konsekwencji zwiększa ryzyko wystąpienia zawału serca i udaru mózgu. Czy dieta ma wpływ na poziom cholesterolu? Jak się zdrowo odżywiać, aby poziom tego lipidu był właściwy?

Antyoksydanty (przeciwutleniacze) – jakie jest zadanie antyoksydantów oraz dlaczego warto zadbać o dietę bogatą w przeciwutleniacze?
LightBox LightBox
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Antyoksydanty (przeciwutleniacze) – jakie jest zadanie antyoksydantów oraz dlaczego warto zadbać o dietę bogatą w przeciwutleniacze?

Prawidłowo skomponowana dieta musi obfitować w warzywa i owoce nie tylko ze względu na zawarte w nich składniki odżywcze, ale również z uwagi na obecność antyoksydantów. Spożywanie produktów pochodzenia roślinnego bogatych w przeciwutleniacze redukuje ryzyko rozwoju wielu chorób cywilizacyjnych. W rodzimych warzywach i owocach znajduje się mnóstwo związków przeciwutleniających, dlatego warto dołączać je do każdego posiłku.

Co zjeść na śniadanie? Jak powinno wyglądać zdrowe śniadanie?
LightBox LightBox
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Co zjeść na śniadanie? Jak powinno wyglądać zdrowe śniadanie?

Często można spotkać się ze stwierdzeniem, że zdrowe śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dlaczego tak jest? Jak powinno wyglądać zdrowe śniadanie? Sprawdź odpowiedzi na te pytania!

Dieta 1000 kcal (dieta redukcyjna) – zasady, efekty i przykładowy jadłospis w diecie 1000 kcal
LightBox LightBox
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Dieta 1000 kcal (dieta redukcyjna) – zasady, efekty i przykładowy jadłospis w diecie 1000 kcal

Utrzymanie prawidłowej masy ciała jest bardzo ważne dla zdrowia, jak i dla samopoczucia. Dlatego pojawiają się różne diety, których celem jest szybka utrata kilogramów i zredukowanie tkanki tłuszczowej. Jedną z nich jest dieta 1000 kcal. Jakie są jej podstawowe założenia i jakie efekty może przynieść stosowanie się do jej zasad?

Dieta na masę mięśniową - zasady i przykłady diety dla osób chcących zwiększyć masę mięśniową!
LightBox LightBox
MOTYWACJA PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Dieta na masę mięśniową - zasady i przykłady diety dla osób chcących zwiększyć masę mięśniową!

Budowanie masy mięśniowej jest czasochłonne i wymaga nie tylko dobrze zbilansowanej diety z odpowiednimi proporcjami składników odżywczych, ale także regularnych treningów oporowych. Jak zatem wyrzeźbić sylwetkę w sposób skuteczny i bezpieczny oraz zapewnić sobie dodatni bilans energetyczny poprzez odpowiednie odżywianie?

Co zjeść na kolację? Zdrowa kolacja – inspirujące pomysły!
LightBox LightBox
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Co zjeść na kolację? Zdrowa kolacja – inspirujące pomysły!

Kolacja jest ważnym posiłkiem, który powinien być dobrze przemyślany. Właściwie dobrane składniki pozwolą Ci na utrzymanie uczucia sytości aż do rana. Chcesz jeść zdrowe kolacje? Komponuj je z produktów zawierających białko, błonnik i zdrowe tłuszcze. Zapoznaj się z naszymi wskazówkami i nie zastanawiaj się dłużej nad tym, co zjeść na kolację!

powrót do góry
Wykorzystujemy technologię ciasteczek. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności. OK, lubię ciasteczka