Zamów! EN

Wiosenne pułapki dietetyczne

Adriana Szulińska Adriana Szulińska  
ODCHUDZANIE PORADY
 

Wiosna to idealny moment na rozpoczęcie diety czy podjęcie aktywności fizycznej. W końcu to „nowy początek”, a pierwsze promienie słońca sprawiają, że mamy więcej motywacji do działania i podejmowania nowych wyzwań. Kiedy przychodzi kwiecień-maj, jesteśmy pełni zapału do zdrowego odżywiania i przekonani, że teraz wszystko się uda. Pamiętaj jednak, że nawet wiosną czyhają na Ciebie pułapki, które mogą skutecznie przeszkodzić Ci w odchudzaniu.

czy grillowane tuczy

@makibestphoto - Adobe Stock

Sezon grillowy

„Na wiosnę na poważnie biorę się za odchudzanie, ale najpierw… grill u szwagra / majówka / wypad ze znajomymi”. No tak, plany można mieć, ale z realizacją bywa różnie. Wiosna to przecież więcej spotkań towarzyskich, weekendowe wycieczki, wieczory przy grillu. Z tymi wszystkimi sytuacjami można sobie jednak poradzić. Grill nie musi oznaczać przecież objadania się tłustą kiełbasą z ketchupem i białym chlebem. Na takie imprezy goście zwykle coś przynoszą, więc i Ty zadbaj, by na stole znalazły się dietetyczne posiłki. Pierś kurczaka w aromatycznej marynacie czy ryba w ziołach to hit każdego grilla. Obok nich na ruszcie może znaleźć się np. papryka i cukinia. Całości posiłku dopełni świeża sałatka warzywna z sosem jogurtowym. Zamiast słodyczy i chipsów możesz chrupać surowe warzywa pokrojone w słupki. Do picia wybieraj wodę z cytryną zamiast kolorowych napojów gazowanych. Unikniesz dodatkowych kalorii i cukru.

Alkohol

Więcej spotkań towarzyskich to również więcej okazji do tego, by na stole stanął alkohol. Oczywiście nie jest to problem, jeśli dzieje sie tak raz na jakiś czas, ale jeśli pojawia się w każdy weekend, znacznie trudniej będzie Ci osiągnąć zadowalające efekty diety. Podczas ciepłych wieczorów coraz częściej masz chęć na „małe piwko”? Stanowi ono idealny przykład połączenia alkoholu z cukrem najgorszego, jeśli chodzi o rozwój otyłości oraz schorzeń metabolicznych, takich jak np. stłuszczenie wątroby. Wszelkiego rodzaju drinki ze słodkimi syropami, śmietanką, cukrem to również nienajlepszy pomysł na diecie. Jeśli nie chcesz zdecydować się na abstynencję, po prostu staraj się dokonywać lepszych wyborów. Drink ze świeżo wyciśniętym sokiem z cytrusów będzie zdecydowanie lepszy niż taki z gazowanym słodkim napojem. Jeszcze lepiej, jeśli zdecydujesz się na kieliszek czerwonego wytrawnego wina. Pamiętaj jednak, że napoje alkoholowe (także te bez cukru) to dodatkowe źródło kalorii w Twojej diecie (1 g czystego alkoholu etylowego to aż 7 kcal).

Lody

To jeszcze nie lato i wakacje, ale nawet pierwsze cieplejsze dni stają się dobrym pretekstem do sięgnięcia po mrożone przysmaki. Wiele osób na diecie już wczesną wiosną przegrywa nierówną walkę z tą pokusą. Musisz pamiętać, że lody to też słodycze nie powinny na co dzień gościć w Twoim jadłospisie. Czym je zastąpić? Jeśli szukasz ochłody, z pomocą przyjdą schłodzone w lodówce owocowe sałatki i koktajle. Ze zmiksowanych z jogurtem greckim owoców po zamrożeniu także powstanie świetna alternatywa dla tradycyjnych lodów. Możesz też postawić na nawodnienie i popijać chłodną wodę mineralną z dodatkiem kawałków owoców.

Jedzenie na mieście

Lunche w restauracyjnych ogródkach, weekendowe wypady ze znajomymi, czy wreszcie dłuższe wycieczki, podczas których decydujesz się stołować w lokalnych restauracjach nie sprzyjają zdrowemu odchudzaniu. Najgorzej oczywiście ma się sytuacja, jeśli swoje kroki skierujesz do baru szybkiej obsługi, pizzerii lub budki z kebabem. Jednak na pozór lepsze miejsca zwykle również nie serwują dietetycznej kuchni. Gastronomia rządzi się swoimi prawami ma być wyraziście i pysznie, a nie zdrowo (w większości dań znajduje się zaskakująco dużo cukru i tłuszczu). To wszystko powoduje, że zupełnie tracimy kontrolę nad swoim bilansem energetycznym i składem posiłków. Nie chodzi o to, aby całkiem odmawiać sobie jedzenia w restauracji, ale nie powinna to być Twoja codzienność. Jeśli nie masz innego wyjścia, wybieraj miejsca, gdzie zjesz świeżą rybę lub pieczone mięso w towarzystwie warzyw i zdrowej kaszy. Poproś również o surówkę przygotowaną z użyciem oleju roślinnego, a nie śmietany czy majonezu. Trzymaj się swoich zwyczajowych wielkości porcji. Uważaj na oferty promocyjne (np. powiększone porcje, dodatkowy deser) oraz unikaj miejsc typu „jesz ile chcesz” jest więcej niż pewne, że zjesz za dużo.

Jeśli z początkiem wiosny pragniesz zmienić swoją dietę na lepsze, nie martw się, że nie poradzisz sobie z wiosennymi pokusami wypróbuj LightBox, catering dietetyczny z dostawą do Warszawy, Krakowa i ponad 60 miast w Polsce.

Kategorie

Ostatnio dodane

Dieta bez laktozy - kto powinien ją stosować?
Dieta bez laktozy - kto powinien ją stosować?
Kompulsywne objadanie się
Kompulsywne objadanie się
Otyłość gynoidalna i otyłość androidalna
Otyłość gynoidalna i otyłość androidalna
Jak zdrowo schudnąć w miesiąc?
Jak zdrowo schudnąć w miesiąc?
Senność po jedzeniu
Senność po jedzeniu

Jaka dieta pudełkowa LightBox najlepiej pasuje do Ciebie?

diets-alt-slim-flex
Slim FLEX
1000 / 1200 / 1500 kcal
od 69 zł/dzień
diets-alt-optimum-flex
Optimum FLEX
2000 / 2500 kcal
od 78 zł/dzień
diets-alt-sport-flex
od 81 zł/dzień
diets-alt-slim
Slim
1000 / 1200 / 1500 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-optimum
Optimum
1800 / 2000 / 2500 kcal
od 68 zł/dzień
diets-alt-sport
Sport
2500 / 3000 / 4000 kcal
od 72 zł/dzień
diets-alt-no-fish
No Fish
1000 / 1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-vege
Vege
1000 / 1200 / 1500 / 2000 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-vege-plus-fish
Vege+Fish
1000 / 1200 / 1500 / 2000 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-lactose-free
Lactose Free
1000 / 1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 62 zł/dzień

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

powrót do góry
Wykorzystujemy technologię ciasteczek. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności. OK, lubię ciasteczka