Zamów

Wiosenna odnowa: pięć postanowień zdrowotnych i dietetycznych na wiosnę

Adriana Szulińska Adriana Szulińska
MOTYWACJA PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE
 

Twoje plany z początku stycznia odeszły w niepamięć? Teraz masz szansę to naprawić. Zwłaszcza, że wiosenne postanowienia mają podobno więcej sensu niż te noworoczne. Gdy jest ciemno i zimno, czasem naprawdę trudno zmotywować się do działania. Dłuższe, cieplejsze dni oraz większa ilość światła słonecznego każdego nastrajają pozytywnie. Wiosną mamy więcej energii, lepiej się wysypiamy i rzadziej doświadczamy spadków nastroju. W jaki sposób zatem wykorzystać tę pozytywną aurę i przejść na zdrowe odżywianie?

Wiosenne postanowienia dietetyczne

@rh2010 - Adobe Stock

Zacznij uprawiać nowy sport

Myślisz o zapisaniu się na jakieś zajęcia sportowe, ale do tej pory brakowało Ci motywacji? Zawsze chciałeś grać w tenisa, jeździć konno, uprawiać sporty walki lub tańczyć, ale odsuwałeś te marzenia na dalszy plan? Czas zrobić coś dla siebie, a wiosna to idealny moment na podejmowanie nowych wyzwań. Twój organizm szybciej się regeneruje, a Ty masz więcej energii i wszystko zdaje się być łatwiejsze. Wiosną zmrok zapada później, więc nawet jeśli pójdziesz na trening późnym popołudniem, nie będziesz mieć wrażenia, że wracasz do domu w nocy (co zimą bywa naprawdę dobijające). Zbliża się lato, więc warto popracować nad sylwetką i kondycją. Aktywnie spędzony wolny czas to najlepszy sposób, aby połączyć przyjemne z pożytecznym.

Zmniejsz ilość mięsa w diecie

Mięso zawiera wiele potrzebnych nam składników, ale nie jest produktem, który powinien w naszej diecie dominować. Jego nadmierna ilość, za sprawą wysokiej zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych, może zwiększać ryzyko chorób układu krążenia. Warto więc jak najczęściej przygotowywać posiłki dietetyczne, gdzie mięso zastępują inne źródła białka, takie jak ryby czy nasiona roślin strączkowych. Zaplanuj dwa dni w tygodniu, w których zjesz rybę przygotowaną na parze lub w piekarniku, a jednego dnia postaraj się spożywać tylko produkty roślinne, np. owsiankę z owocami, zupy z nasion roślin strączkowych, warzywne kaszotto. Wraz z wiosną zwiększa się dostępność świeżych produktów, więc Twoja dieta na pewno nie będzie monotonna. Możesz też wypróbować dietę pudełkową Vege+Fish od LightBox.

Pamiętaj o codziennej porcji witamin

Nieważne, czy chcesz schudnąć, lepiej się poczuć czy mieć więcej energii w Twojej diecie nie może zabraknąć warzyw i owoców. Jeśli do tej pory pojawiały się w Twoim jadłospisie raczej okazjonalnie, teraz jest najlepszy moment, by to zmienić. Dodawaj porcję warzyw lub owoców do każdego spożywanego posiłku. Sięgaj po różne produkty i raz w tygodniu przygotowuj z nich nowe ciekawe danie. Dzięki temu w Twojej diecie pojawi się większa różnorodność składników odżywczych. Raz dziennie zaplanuj w jadłospisie koktajl warzywno-owocowy, który będzie prawdziwą bombą witaminową lub dużą porcję sałatki z wykorzystaniem surowych warzyw. Korzyści, które odczujesz po wprowadzeniu tych zmian to spadek wagi, lepsza praca przewodu pokarmowego i promienny wygląd. Przeczytaj, jak przyrządzać warzywa, żeby zachowały swoje wartości odżywcze.

Zrób badania kontrolne

Jeśli w styczniu nie znalazłeś na to czasu, wiosna to dobry moment, aby o tym pomyśleć. Zima potrafi nadwyrężyć nasz organizm. Monotonna dieta, mała ilość światła słonecznego i brak aktywności fizycznej zwiększają ryzyko wystąpienia problemów zdrowotnych. Mogą to być niedobory witamin i składników mineralnych, a także wzrost masy ciała, niewłaściwe wartości lipidów we krwi, zaburzenia pracy narządów. Jeśli czujesz jakieś niepokojące objawy, nie zwlekaj z wizytą u lekarza. Wgląd w Twój stan zdrowia przyda Ci się również podczas planowania zmian w diecie oraz aktywności fizycznej. Powinny być one bowiem dostosowane do potrzeb i możliwości organizmu oraz uwzględniać ewentualne problemy zdrowotne.

Zadbaj o relaks i odpoczynek

Jeśli śpisz zbyt krótko, brakuje Ci czasu na przyjemności, a dodatkowo odczuwasz stres związany z pracą i codziennymi problemami, Twój organizm uruchamia mechanizmy obronne, które prowadzą do zmian w wydzielaniu hormonów. Ma to bezpośredni wpływ np. na tempo metabolizmu. W pierwszej kolejności zadbaj o właściwą dla Ciebie ilość snu. Zmiana nawyków bywa trudna, ale przekonasz się, że warto. Gdy wypoczniesz, będziesz sprawniej wykonywać codzienne obowiązki, dzięki czemu zyskasz więcej czasu dla siebie. Spróbuj także wykorzystać metody relaksacyjne, aby zniwelować skutki stresu i chociaż przez kilka minut w ciągu dnia odciążyć umysł.

Pamiętaj, że dobry czas na zmiany jest zawsze. Wiosną może być Ci po prostu łatwiej się zmotywować wykorzystaj to. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, wypróbuj catering dietetyczny Warszawa LightBox, który przygotuje za Ciebie zdrowe i smaczne posiłki. Zyskasz więcej czasu na realizację innych planów.

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

Kategorie

Ostatnio dodane

Kawa, wino, herbata - czy są dozwolone na diecie?
Kawa, wino, herbata - czy są dozwolone na diecie?
Rozgrzewające przyprawy na jesienne chłody
Rozgrzewające przyprawy na jesienne chłody
Jak pobudzić metabolizm i skutecznie schudnąć?
Jak pobudzić metabolizm i skutecznie schudnąć?
Błonnik – lekarstwo na talerzu
Błonnik – lekarstwo na talerzu
Zdrowe odżywianie w okresie menopauzy
Zdrowe odżywianie w okresie menopauzy
powrót do góry
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.
close
Promocja
na dobry początek