Zamów! EN

Postanowienia noworoczne zaplanuj już teraz – jak ułożyć zdrowy plan na Nowy Rok

Adriana Szulińska Adriana Szulińska  
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY
 

Wraz z końcem grudnia nadchodzi czas podsumowań, ale także planów i postanowień. Jak co roku zastanawiamy się, co moglibyśmy zrobić lepiej w ważnych kwestiach, obiecujemy o siebie zadbać i jesteśmy głęboko przekonani, że tym razem wszystko uda się zrealizować. Najczęściej noworoczne postanowienia dotyczą zdrowia, stylu życia oraz diety. Równocześnie te sfery bardzo często są zaniedbywane. Jak zaplanować więc zmiany dotyczące zdrowia, aby z powodzeniem wprowadzić je w życie? Czy catering dietetyczny to dobry sposób na rozpoczęcie zdrowej diety?

postanowienia 2020

Insta_photos - Adobe Stock

Przygotuj się

Jeśli rzeczywiście wraz z nowym rokiem chcesz wprowadzić w swoim życiu istotne zmiany, musisz już wcześniej sporządzić plan działania. Swoje cele spisz na kartce i powieś w widocznym miejscu albo noś w portfelu lub kalendarzu. Zastanów się, jak możesz stworzyć sobie sprzyjające otoczenie. Jeśli chcesz przejść na dietę, usuń z szafek wszystkie słodycze. Jeśli chcesz rzucić palenie, schowaj popielniczki, aby nie stały na widoku. Jeśli chcesz zacząć ćwiczyć, kup odpowiedni strój sportowy. Aby zwiększyć szanse powodzenia, ważne jest, by noworoczne postanowienia oznaczały dla Ciebie coś więcej. Dlatego wyobraź sobie np. jak zmieni się Twoje samopoczucie, gdy zadbasz o prawidłową dietę i dietetyczne posiłki, a także jak wpłynie to na pozostałe obszary Twojego życia, np. efektywność w pracy.

Spójrz wstecz

Noworoczne postanowienia nie powinny być przypadkowe ani podejmowane w wyniku nagłego zrywu. Zacznij od przypomnienia sobie wcześniejszych doświadczeń. Z jakimi postanowieniami rozpoczynałeś mijający rok? Ile z nich udało Ci się zrealizować? Co stanęło Ci na przeszkodzie? Z każdego sukcesu, ale także niepowodzenia postaraj się wyciągnąć lekcję. Zastanów się, co możesz poprawić i jak zmodyfikować swoje cele, aby były możliwe do osiągnięcia. Jeśli wcześniej nie udawało Ci się być bardziej aktywną, zmień taktykę. Zamiast godzinnego treningu, zaplanuj 10-15 minutowe aktywności, takie jak szybki spacer czy chodzenie po schodach. Ciągle ulegasz słodyczowej pokusie? Może zamiast całkowitej rezygnacji z ulubionych słodkości, na początek lepszym wyjściem będzie pozwolenie sobie na ich niewielką ilość raz w tygodniu.

Ustal cele

„Będę się zdrowiej odżywiać” to nie jest najlepsze postanowienie  tak naprawdę nie wiadomo, co dokładnie się za tym kryje. „Będę codziennie jeść śniadanie” czy „Będę pić 8 szklanek wody dziennie” _ to już konkretne zadania i łatwo będzie Ci ocenić, czy rzeczywiście je realizujesz. Cele powinny być dostosowane do Twoich możliwości. Jeśli do tej pory jesz głównie na mieście, a kuchnia w Twoim mieszkaniu pełni funkcję jedynie reprezentacyjną, nie obiecuj sobie, że od Nowego Roku zaczniesz codziennie przygotowywać sobie 5 posiłków dietetycznych. Jeśli wejście po schodach na drugie piętro stanowi dla Ciebie nie lada wyczyn, z pewnością minie trochę czasu, zanim przebiegniesz 10 km. Wymagając od siebie zbyt wiele, tylko się zniechęcisz.

Zaplanuj stopniowe zmiany

Przeanalizuj swoje możliwości, zastanów się, które nawyki będzie Ci najłatwiej zmienić  zacznij od nich, a dzięki temu uwierzysz, że poradzisz sobie także z trudniejszymi zadaniami. Nie wprowadzaj wszystkich nowych zasad naraz. Będzie Ci trudno o wszystkim pamiętać, a każde niepowodzenie może osłabić Twoją motywację. Zaplanuj np. jedną zmianę na miesiąc. Koncentracja na jednym zadaniu w określonym czasie pozwoli Ci solidnie utrwalić nowy nawyk. Nie przytłoczy Cię też ilość obowiązków. Nie zapominaj, że najważniejsze jest to, aby zmiany zostały z Tobą na zawsze, a nie to, jak szybko udało Ci się je wprowadzić.

Poszukaj wsparcia

Jeśli planujesz zmianę stylu życia, w tym nawyków żywieniowych, warto zasięgnąć rady specjalisty. Jeszcze przed końcem roku zadzwoń do dietetyka LightBox i wybierz odpowiedni rodzaj i kaloryczność diety pudełkowej, która pomoże Ci wystartować na tej drodze. Kolejnym krokiem jest znalezienie wspierających osób w otoczeniu. Możesz powiedzieć o swoich planach komuś. kto będzie Cię motywował i nie pozwoli Ci się poddać. Postaraj się też nawiązać kontakt z innymi osobami o podobnych planach. Może nawet uda Wam się wspólnie chodzić na zajęcia w klubie fitness czy monitorować postępy.

Postanowienia noworoczne rzadko udaje się zrealizować w 100%. Na początku panuje entuzjazm, który zazwyczaj nieco gaśnie w zderzeniu z codziennością. Dlatego też nigdy nie obwiniaj się, gdy coś nie idzie po Twojej myśli. Każda mała zmiana nawyków na lepsze, jeśli jest trwała, przyniesie Ci korzyści. Postaw więc na dobry plan i uzbrój się w cierpliwość.

Kategorie

Ostatnio dodane

Dieta bez laktozy - kto powinien ją stosować?
Dieta bez laktozy - kto powinien ją stosować?
Kompulsywne objadanie się
Kompulsywne objadanie się
Otyłość gynoidalna i otyłość androidalna
Otyłość gynoidalna i otyłość androidalna
Jak zdrowo schudnąć w miesiąc?
Jak zdrowo schudnąć w miesiąc?
Senność po jedzeniu
Senność po jedzeniu

Jaka dieta pudełkowa LightBox najlepiej pasuje do Ciebie?

diets-alt-slim-flex
Slim FLEX
1000 / 1200 / 1500 kcal
od 69 zł/dzień
diets-alt-optimum-flex
Optimum FLEX
2000 / 2500 kcal
od 78 zł/dzień
diets-alt-sport-flex
od 81 zł/dzień
diets-alt-slim
Slim
1000 / 1200 / 1500 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-optimum
Optimum
1800 / 2000 / 2500 kcal
od 68 zł/dzień
diets-alt-sport
Sport
2500 / 3000 / 4000 kcal
od 72 zł/dzień
diets-alt-no-fish
No Fish
1000 / 1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-vege
Vege
1000 / 1200 / 1500 / 2000 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-vege-plus-fish
Vege+Fish
1000 / 1200 / 1500 / 2000 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-lactose-free
Lactose Free
1000 / 1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 62 zł/dzień

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

powrót do góry
Wykorzystujemy technologię ciasteczek. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności. OK, lubię ciasteczka