Zamów! EN

PORADY

Dieta 1000 kcal (dieta redukcyjna) – zasady, efekty i przykładowy jadłospis w diecie 1000 kcal
LightBox LightBox
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Dieta 1000 kcal (dieta redukcyjna) – zasady, efekty i przykładowy jadłospis w diecie 1000 kcal

Utrzymanie prawidłowej masy ciała jest bardzo ważne dla zdrowia, jak i dla samopoczucia. Dlatego pojawiają się różne diety, których celem jest szybka utrata kilogramów i zredukowanie tkanki tłuszczowej. Jedną z nich jest dieta 1000 kcal. Jakie są jej podstawowe założenia i jakie efekty może przynieść stosowanie się do jej zasad?

Dieta na masę mięśniową - zasady i przykłady diety dla osób chcących zwiększyć masę mięśniową!
LightBox LightBox
MOTYWACJA PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Dieta na masę mięśniową - zasady i przykłady diety dla osób chcących zwiększyć masę mięśniową!

Budowanie masy mięśniowej jest czasochłonne i wymaga nie tylko dobrze zbilansowanej diety z odpowiednimi proporcjami składników odżywczych, ale także regularnych treningów oporowych. Jak zatem wyrzeźbić sylwetkę w sposób skuteczny i bezpieczny oraz zapewnić sobie dodatni bilans energetyczny poprzez odpowiednie odżywianie?

Co zjeść na kolację? Zdrowa kolacja – inspirujące pomysły!
LightBox LightBox
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Co zjeść na kolację? Zdrowa kolacja – inspirujące pomysły!

Kolacja jest ważnym posiłkiem, który powinien być dobrze przemyślany. Właściwie dobrane składniki pozwolą Ci na utrzymanie uczucia sytości aż do rana. Chcesz jeść zdrowe kolacje? Komponuj je z produktów zawierających białko, błonnik i zdrowe tłuszcze. Zapoznaj się z naszymi wskazówkami i nie zastanawiaj się dłużej nad tym, co zjeść na kolację!

Zasady diety przeciwzapalnej
Natalia Bobowik Natalia Bobowik
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Zasady diety przeciwzapalnej

​Dieta przeciwzapalna ma na celu zapobiegać stanom zapalnym organizmu lub zmniejszać już istniejące. Przewlekły stan zapalny jest jednym z czynników powodujących takie choroby jak nowotwory, choroby autoimmunologiczne, miażdżyca i inne schorzenia sercowo-naczyniowe. Ponadto otyłość, insulinooporność czy depresja również mogą być związane ze stanami zapalnymi. Na czym polega to zjawisko i czy dieta przeciwzapalna rzeczywiście może pomóc?

Łaknienie – jak je regulować za pomocą diety?
Anna Szechlicka Anna Szechlicka
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Łaknienie – jak je regulować za pomocą diety?

„Mam smaka na… Chodzi za mną pizza… Mam niedobór czekolady w organizmie…”. Pewnie znasz to uczucie, kiedy czujesz ogromną ochotę na konkretną rzecz albo po prostu na cokolwiek do jedzenia? Co to jest łaknienie? Czy można je pohamować?

Czym jest deficyt kaloryczny, jak wpływa na odchudzanie i jak utrzymać deficyt kaloryczny w diecie i codziennym żywieniu
LightBox LightBox
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Czym jest deficyt kaloryczny, jak wpływa na odchudzanie i jak utrzymać deficyt kaloryczny w diecie i codziennym żywieniu

Czy wiesz, co oznacza deficyt kaloryczny i jak go obliczyć? Jest to konieczne, aby zrozumieć, jakie znaczenie dla zdrowia, rozwoju i aktywności ma utrzymanie prawidłowej masy ciała poprzez zachowanie zrównoważonego bilansu między ilością energii przyjmowanej z pożywieniem i wykorzystanej przez organizm. Pojęcie deficytu kalorycznego często kojarzone jest ze stosowaniem niskokalorycznych diet odchudzających. To jedyna sytuacja, w której niedobór jest zasadny.

Zdrowe odżywianie – poznaj najważniejsze zasady zdrowego odżywiania!
LightBox LightBox
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Zdrowe odżywianie – poznaj najważniejsze zasady zdrowego odżywiania!

Coraz więcej osób w sposób świadomy wprowadza do swojej codziennej diety zasady zdrowego odżywiania. Warto wiedzieć, że spożywanie urozmaiconych produktów spożywczych, zawierających duże ilości wartościowych składników odżywczych, może rozwiązać liczne problemy zdrowotne. Wyjaśniamy, na czym polega prawidłowe odżywianie i jak dzięki niemu można zminimalizować ryzyko chorób cywilizacyjnych.

Tłuszcze nasycone – jaką odgrywają rolę w organizmie, w jakich produktach występują i jak tłuszcze nasycone wpływają na nasze zdrowie?
LightBox LightBox
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Tłuszcze nasycone – jaką odgrywają rolę w organizmie, w jakich produktach występują i jak tłuszcze nasycone wpływają na nasze zdrowie?

Tłuszcze to niezbędny element każdej diety. Dzięki nim organizm otrzymuje potrzebne składniki, których nie sposób dostarczyć w inny sposób niż za pomocą tłuszczów. Często pojawia się stwierdzenie, że tłuszcze nasycone są bardzo szkodliwe. Jeśli tak, to jak bardzo mogą zaszkodzić? Artykuł odpowiada na najważniejsze pytania dotyczące tłuszczów nasyconych oraz ich wpływu na zdrowie.

Produkty bogate w białko - jakie produkty zawierają dużo białka - najlepsze źródła białka w diecie!
LightBox LightBox
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Produkty bogate w białko - jakie produkty zawierają dużo białka - najlepsze źródła białka w diecie!

Białko to jeden z trzech makroskładników, które wraz z tłuszczami oraz węglowodanami są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Pełni funkcję budulcową, ale spełnia też inne zadania, a jego obecność w diecie jest kluczowa. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, czym dokładnie są białka, jaką pełnią rolę w organizmie, do czego mogą prowadzić niedobory białka oraz na co zwrócić szczególną uwagę, wybierając produkty białkowe.

Czym jest PPM (BMR, Basal Metabolic Rate), jak obliczyć podstawową przemianę materii?
LightBox LightBox
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Czym jest PPM (BMR, Basal Metabolic Rate), jak obliczyć podstawową przemianę materii?

PPM to wskaźnik podstawowej przemiany materii, zwany również metabolizmem podstawowym. Określa, ile dokładnie kalorii dana osoba musi przyjąć, aby podtrzymać podstawowe funkcje życiowe, takie jak m.in. oddychanie czy odbudowa komórek i tkanek w optymalnych warunkach bytowych.

Endomorfik - budowa i charakterystyka ciała, jaką dietę powinien stosować endomorfik?
LightBox LightBox
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Endomorfik - budowa i charakterystyka ciała, jaką dietę powinien stosować endomorfik?

Endomorfik to jeden z typów sylwetki według teorii Sheldona. Mimo że obecnie nie stosuje się tego podziału, warto go znać. Osoby o budowie endomorficznej często mają problemy z utratą masy ciała, pomimo odpowiedniej podaży kalorii oraz aktywności fizycznej.

Ektomorfik - budowa i charakterystyka ciała, jaką dietę powinien stosować ektomorfik?
LightBox LightBox
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Ektomorfik - budowa i charakterystyka ciała, jaką dietę powinien stosować ektomorfik?

Ektomorfik, endomorfik i mezomorfik to typy, według których w przeszłości klasyfikowane były sylwetki. Mimo, że tej typologii nie stosuje się obecnie, warto ją znać. Jeśli jesteś osobą szczupłą i mimo intensywnych ćwiczeń i odpowiedniej diety nie udaje Ci się zbudować masy mięśniowej, to wykluczając przyczyny zdrowotne, możliwe, że posiadasz ektomorficzny typ sylwetki.

powrót do góry
Wykorzystujemy technologię ciasteczek. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności. OK, lubię ciasteczka