Zamów

PORADY

Jak przyrządzać warzywa, aby zachowały wartości odżywcze?
Anna Sanicka Anna Sanicka
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Jak przyrządzać warzywa, aby zachowały wartości odżywcze?

Jaki jest najlepszy sposób przygotowywania warzyw, aby zachowały jak najwięcej wartości odżywczych? Czy warzywa najzdrowsze są na surowo? Czy wszystkie metody gotowania niszczą w nich witaminy? Przeczytaj porady dietetyka.

Ratunek dla włosów zmęczonych zimą
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Ratunek dla włosów zmęczonych zimą

Zimą włosy nie mają lekko. Ciepłe czapki, częstsze mycie, suszenie i układanie sprawiają, że są przesuszone, łamliwe, a nawet zaczynają wypadać. Na ich kondycję wpływa nie tylko pielęgnacja, ale także sposób odżywiania. Warto więc już teraz zadbać o swoją dietę, aby na wiosnę zobaczyć efekty na głowie.

Zimowe niedobory witamin – jak im zapobiegać?
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Zimowe niedobory witamin – jak im zapobiegać?

Witaminy zapewniają prawidłowe funkcjonowanie organizmu, a zimą niestety łatwiej o niedobory. Wynika to m.in. z mniejszej różnorodności dostępnych warzyw i owoców lub, jak w przypadku witaminy D, braku słońca. Jak zwiększyć ilość cennych witamin w Twojej diecie?

Czy na diecie można pić alkohol?
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
ODCHUDZANIE PORADY

Czy na diecie można pić alkohol?

Jednym z często poruszanych w gabinecie dietetycznym tematów jest picie alkoholu na diecie. Odpowiedź nie zawsze jest jednoznaczna. Przeczytajcie porady dietetyka LightBox

Suszone owoce – skarbnica wartości odżywczych czy bomba kaloryczna?
Anna Sanicka Anna Sanicka
ODCHUDZANIE PORADY

Suszone owoce – skarbnica wartości odżywczych czy bomba kaloryczna?

Czy suszone owoce to skarbnica wartości odżywczych, czy raczej bomba kaloryczna? I czy mogą stanowić składnik zdrowej diety?

Postanowienia noworoczne – jak przestawić się na zdrową dietę
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
MOTYWACJA PORADY

Postanowienia noworoczne – jak przestawić się na zdrową dietę

Nadszedł czas noworocznych postanowień. Do najpopularniejszych należą te dotyczące zdrowia, diety czy aktywności fizycznej. Jednak aby z końcem stycznia nie odeszły w niepamięć, powinny być dobrze przemyślane – konkretne i dostosowane do Twoich realnych możliwości. Poniżej kilka postanowień, które łatwo wprowadzisz w życie, a także praktyczne wskazówki, które pomogą Ci zaplanować zmiany.

Jak zaradzić przejedzeniu?
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
PORADY

Jak zaradzić przejedzeniu?

Okres świąt i karnawału, oprócz rodzinnej atmosfery oraz dobrej zabawy, kojarzy się również z przejedzeniem. W naszej kulturze spotkania towarzyskie to przede wszystkim ucztowanie przy stole, warto więc wiedzieć, co zrobić, aby poczuć się lepiej, kiedy zdarzy nam się przesadzić.

Jak przyrządzać tradycyjne potrawy świąteczne w zdrowej odsłonie?
Anna Sanicka Anna Sanicka
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Jak przyrządzać tradycyjne potrawy świąteczne w zdrowej odsłonie?

Tradycyjne potrawy to ważny element świąt. Choć niekoniecznie służą osobom na diecie, to można przyrządzić je tak, by były łatwiej strawne, mniej kaloryczne i zdrowsze. Oto zdrowa dieta na święta.

Jak uniknąć objadania się w święta
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
MOTYWACJA PORADY

Jak uniknąć objadania się w święta

Święta rządzą się swoimi prawami i trudno wymagać, aby potrawy były całkiem dietetyczne. Jednak faktem jest, że zwykle po prostu jemy za dużo. U osób odchudzających się kilka dni takiej rozpusty może spowodować czasowe rozregulowanie metabolizmu, a w konsekwencji zahamowanie spadku wagi. Poza tym, po takim ucztowaniu można po prostu źle się czuć, a nawet nabawić się poważnych problemów trawiennych. Co zrobić, żeby podczas świąt znów nie zjeść za dużo?

Co dawać dzieciom do jedzenia do szkoły?
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Co dawać dzieciom do jedzenia do szkoły?

Drugie śniadanie to dla ucznia bardzo ważny posiłek. Powinno być bogate w składniki odżywcze, które wspierają rozwój młodego człowieka. Uczniowie starszych klas, którzy spędzają w szkole ponad 5 godzin, mogą potrzebować dwóch posiłków. Co zatem najlepiej spakować do plecaka i jak zachęcić dziecko do zjedzenia posiłku w szkole?

Odporność na talerzu – co jeść, żeby nie dać się przeziębieniom?
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
PORADY

Odporność na talerzu – co jeść, żeby nie dać się przeziębieniom?

Wraz z nastaniem jesiennej aury, częściej się przeziębiamy. Zabezpiecz się przed chorobą, zanim pojawią się jej pierwsze objawy! O jakie produkty wzmacniające odporność trzeba zatem wzbogacić swoją dietę?

Co zrobić, żeby nie przytyć jesienią?
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
ODCHUDZANIE PORADY

Co zrobić, żeby nie przytyć jesienią?

Jesień to dla wielu osób pretekst, aby trochę „odpuścić” w kwestii szczupłej sylwetki. Grubsze, obszerne ubrania świetnie maskują wszelkie niedoskonałości ciała, więc spada również motywacja do ćwiczeń czy trzymania diety. Dodatkowo, coraz krótsze dni zachęcają do spędzania czasu w domu, a chłodne wieczory sprawiają, że częściej pojawia się ochota na słodkie przekąski. Jak więc nie dać się złapać w tę pułapkę?

powrót do góry
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.