Zamów! EN

PORADY

5 zdrowych wiosennych przepisów
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

5 zdrowych wiosennych przepisów

Wiosna to doskonały moment na zmianę nawyków żywieniowych. Piękna pogoda i związany z nią lepszy nastrój zachęcają do podejmowania nowych wyzwań. Na początku nowej diety czasem jest trudno się odnaleźć i brakuje pomysłów na zdrowe posiłki. Oto kilka idealnych propozycji na wiosnę.

Kawa na diecie – fakty i mity
LightBox LightBox
ODCHUDZANIE PORADY

Kawa na diecie – fakty i mity

Kawa to jeden z ulubionych napojów Polaków. Powszechnie uważa się, że dodaje energii, ponadto można spotkać się z opinią, że kawa ułatwia zrzucenie zbędnych kilogramów. Czy to prawda? Dziś przedstawiamy garść faktów i mitów związany z kawą i odchudzaniem!

Jak przekonać się do jedzenia ryb?
LightBox LightBox
MOTYWACJA PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Jak przekonać się do jedzenia ryb?

Polacy spożywają rocznie około 12 kg ryb, znacznie poniżej średniej w Unii Europejskiej. Specjaliści do spraw żywienia są zdania, że ryby powinny być częściej obecne na naszych stołach. Jak przekonać się do jedzenia ryb?

Jak dbać o odpowiednie nawodnienie organizmu?
LightBox LightBox
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Jak dbać o odpowiednie nawodnienie organizmu?

Dla zachowania dobrego zdrowia istotne są nie tylko zbilansowane posiłki, ale również odpowiednie nawodnienie organizmu. Ciało człowieka składa się w ok. 70% z wody, która jest niezbędna do życia. Odpowiednie nawodnienie jest kluczowe w procesach przemiany materii, regulacji temperatury ciała i transporcie składników odżywczych. Podpowiadamy, w jaki sposób odpowiednio nawadniać organizm.

Trening podczas diety – co warto wiedzieć?
LightBox LightBox
ODCHUDZANIE PORADY

Trening podczas diety – co warto wiedzieć?

Aktywność fizyczna jest nie tylko po to, aby mieć piękną sylwetkę czy sześciopak, ale również po to, aby czuć się lepiej i być w doskonałej formie. Dzięki temu masz więcej energii, a proces starzenia ulega spowolnieniu. Pamiętaj jednak, że tylko regularne ćwiczenia przyniosą oczekiwane rezultaty.

"Zajadanie" stresu – jak sobie z nim poradzić?
LightBox LightBox
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY

"Zajadanie" stresu – jak sobie z nim poradzić?

Stres jest stałym elementem życia, jednak jeśli trwa przez dłuższy czas, niekorzystnie wpływa na funkcjonowanie organizmu. Szczególnie negatywne jest jego "zajadanie” w sytuacjach wzmożonego napięcia. W długotrwałej perspektywie "zajadanie" stresu może prowadzić m.in. do nadwagi, otyłości i nadciśnienia, dlatego ważne jest, aby zwalczyć to przyzwyczajenie.

Zasady komponowania zdrowych posiłków (nawet jeśli masz tylko resztki zapasów)
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Zasady komponowania zdrowych posiłków (nawet jeśli masz tylko resztki zapasów)

Przestrzeganie zdrowej diety to nie tylko podążanie za z góry ustalonym, wypisanym na kartce planem. Oczywiście jest on pomocny, kiedy dopiero zmieniasz sposób odżywiania i potrzebujesz jasnych wskazówek, aby się w nim odnaleźć. Z czasem dobrze jest się jednak nauczyć intuicyjnie wybierać odpowiednie produkty i samodzielnie komponować posiłki. Jeśli będziesz pamiętać o kilku podstawowych zasadach, Twoja dieta będzie zdrowa, nawet jeśli lodówka świeci pustkami, a w spiżarni pozostały już tylko resztki zapasów.

Dieta dla aktywnych
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Dieta dla aktywnych

Zdrowa dieta oraz aktywność fizyczna to podstawa zdrowego stylu życia. Według badań ich połączenie jest najlepszym sposobem, aby zrzucić zbędne kilogramy i uzyskać poprawę stanu zdrowia. Jak zatem dostosować jadłospis do aktywności fizycznej, aby zapewnić prawidłowe odżywienie organizmu, a także zwiększyć skuteczność treningu?

Suplementy diety – czy i kiedy warto po nie sięgać?
LightBox LightBox
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Suplementy diety – czy i kiedy warto po nie sięgać?

Sprzedaż suplementów w Polsce osiąga zawrotne rozmiary. W świetle prawa suplement to środek spożywczy, który zawiera skoncentrowane witaminy, składniki mineralne lub inne substancje, które wykazują efekt odżywczy lub inny fizjologiczny. W przeciwieństwie do leków nie ma on jednak właściwości leczniczych, nie może też zapobiegać chorobom. Czy warto zatem stosować suplementy i wydawać na nie spore sumy?

Co jeść, aby wzmacniać odporność
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Co jeść, aby wzmacniać odporność

Aby uchronić się przez zarażeniem, najważniejsze jest prowadzenie higienicznego trybu życia i ograniczanie kontaktu z zarazkami. Jednak dzięki diecie można dodatkowo wspomóc system odpornościowy. Wszystkie funkcje organizmu, a więc także funkcje obronne, zależne są od dostarczanych składników odżywczych. Oczywiście odporności organizmu nie buduje się w tydzień, ale już dziś możesz zrobić pierwszy krok ku temu, aby z każdym dniem była ona mocniejsza.

Czy catering dietetyczny jest dla każdego?
LightBox LightBox
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Czy catering dietetyczny jest dla każdego?

Każdy ma inne potrzeby i wskazania do stosowania konkretnej diety. Na catering dietetyczny decydujemy się przede wszystkim ze względów zdrowotnych, w celu zrzucenia zbędnych kilogramów, utrzymania wagi czy poprawienia regularności posiłków. Dla kogo przeznaczony jest catering dietetyczny?

Plusy i minusy diety pudełkowej
LightBox LightBox
PORADY

Plusy i minusy diety pudełkowej

Diety pudełkowe stały się bardzo popularnym rozwiązaniem, szczególnie teraz, kiedy tak wiele osób pracuje z domu i stara się jak najmniej wychodzić, a restauracje są zamknięte. Jakie są główne zalety cateringu dietetycznego? Czy dieta pudełkowa ma jednak jakieś wady?

powrót do góry
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.