Zamów! EN

Podjadanie w biurze (i w domu!) – jak go uniknąć?

LightBox LightBox  
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE
 

Zarówno praca w biurze, jak i zdalna mają swoje wady i zalety. Jedno jest pewne – około 8 godzin dziennie spędzanych w pozycji siedzącej, zazwyczaj 5 razy w tygodniu, nie jest optymalne dla ludzkiego ciała. Biurową monotonię urozmaicamy sobie sięgając po rozmaite przekąski. Często daleko im do pełnowartościowych posiłków, a dodatkowe kalorie szybko zmieniają się zbędne kilogramy. Zdarza Ci się podjadać, choć starasz się tego uniknąć? Na szczęście nie stoisz na straconej pozycji!

catering dietetyczny warszawa podjadanie

@vadym - Adobe Stock

Dokładnie planuj jadłospis

Walkę z podjadaniem tak naprawdę rozpoczynasz dzień wcześniej, dokładnie planując dietetyczne posiłki na jutro. Optymalny schemat to 5 mniejszych, ale energetycznych porcji rozłożonych na cały dzień. Jeśli pracujesz w standardowych godzinach, do biura zabierz ze sobą drugie śniadanie i obiad. Zadbaj o odpowiednie godziny ich spożywania, aby po drugie śniadanie sięgnąć około 3-4 godziny po pierwszym posiłku, a obiad skonsumować wczesnym popołudniem. W ten sposób unikniesz uczucia głodu, które zmusi Cię do podjadania. Pracując z domu zachowaj taki sam rozkład posiłków.

Postaw na catering dietetyczny

Nie bez powodu osoby cierpiące na deficyt czasu coraz chętniej sięgają po catering dietetyczny. Warszawa daje w tej kwestii duży wybór. Cena jednego zestawu nie jest wysoka, a w zamian zyskujesz gwarancję, że Twoja dieta będzie zbilansowana kalorycznie i jakościowo. Diety oferowane m.in. przez popularnego dostawcę LightBox składają się z pięciu posiłków (lub czterech dla osób, jeśli ktoś tak woli), które możesz dostosować do własnych preferencji kulinarnych oraz zapotrzebowania energetycznego.

Poszukaj alternatywy dla dotychczasowych przekąsek

Rezygnacja z podjadania między posiłkami przypomina nieco rzucanie palenia. Zdarza się, że to nie głód (ani głód nikotynowy) utrudnia wprowadzenie radykalnych zmian, a sam nawyk. Poszukaj dla niego zastępstwa. Zamiast sięgać po batonika, napij się kawy, herbaty z miodem (jeśli lubisz słodycze) lub orzeźwiającego owocowego koktajlu, który nierzadko stanowi jeden z posiłków w cateringu dietetycznym. Gdy nawyk jest zbyt silny, zastąp niezdrowe przekąski absorbującymi nasionami słonecznika lub pestkami dyni. One również stanowią źródło kalorii, ale ciężko spożywać je kilogramami, a zdecydowanie lepiej wpływają na organizm.

Na koniec być może najważniejsza rada: planowane zmiany wprowadź już dziś - nie zwlekaj z decyzją!

Kategorie

Ostatnio dodane

Dieta bez laktozy - kto powinien ją stosować?
Dieta bez laktozy - kto powinien ją stosować?
Kompulsywne objadanie się
Kompulsywne objadanie się
Otyłość gynoidalna i otyłość androidalna
Otyłość gynoidalna i otyłość androidalna
Jak zdrowo schudnąć w miesiąc?
Jak zdrowo schudnąć w miesiąc?
Senność po jedzeniu
Senność po jedzeniu

Jaka dieta pudełkowa LightBox najlepiej pasuje do Ciebie?

diets-alt-slim-flex
Slim FLEX
1000 / 1200 / 1500 kcal
od 69 zł/dzień
diets-alt-optimum-flex
Optimum FLEX
2000 / 2500 kcal
od 78 zł/dzień
diets-alt-sport-flex
od 81 zł/dzień
diets-alt-slim
Slim
1000 / 1200 / 1500 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-optimum
Optimum
1800 / 2000 / 2500 kcal
od 68 zł/dzień
diets-alt-sport
Sport
2500 / 3000 / 4000 kcal
od 72 zł/dzień
diets-alt-no-fish
No Fish
1000 / 1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-vege
Vege
1000 / 1200 / 1500 / 2000 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-vege-plus-fish
Vege+Fish
1000 / 1200 / 1500 / 2000 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-lactose-free
Lactose Free
1000 / 1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 62 zł/dzień

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

powrót do góry
Wykorzystujemy technologię ciasteczek. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności. OK, lubię ciasteczka