Zamów! EN

Jarmuż, szpinak i roszponka - jak przemycić je do swojej diety?

LightBox LightBox  
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE
 

Zielenina jest obecna na polskich stołach od wieków. Chętnie zajadamy się między innymi kapustą i sałatą, natomiast rzadziej w naszym jadłospisie pojawiają się jarmuż, szpinak i roszponka. Co te liściaste warzywa, stanawiące niezbędny element właściwie zbilansowanej diety, mogą wnieść do Twojej diety i jak wpływają na organizm? W jaki sposób zwiększać ich spożycie?

Dieta pudełkowa jarmuż zielone warzywa

@ ashtproductions - Adobe Stock

Zalety jarmużu, roszponki i szpinaku

Myślisz, że jarmuż to bardziej dekoracja potraw niż składnik? Ładnie wygląda, to prawda, ale jest przede wszystkim wartościowy odżywczo. To znane od starożytności warzywo jest doskonałym źródłem białka, błonnika, a także składników mineralnych – przede wszystkim potasu i wapnia. Nie brakuje w nim witamin, zwłaszcza C oraz K, jak również przeciwutleniaczy. Regularne jedzenie jarmużu wspomaga pracę serca, a według wielu badań jest w stanie zapobiegać nowotworom.

Roszponka to doskonalsza wersja sałaty. Wystarczy wspomnieć, że zawiera kilka razy więcej witaminy C oraz beta-karotenu.

Zielone trio uzupełnia szpinak - jego liście stanowią prawdziwą bombę witamin i cennych minerałów. Zawiera między innymi żelazo, magnez, fosfor, sód, potas oraz wapń. Ponadto w liściach szpinaku znajdują się witamina C, witamina A oraz witamina B2. Ogromną zaletą szpinaku jest również obecność przeciwutleniaczy.

Kulinarne inspiracje z jarmużem

W codziennej diecie jarmuż znajduje wiele zastosowań. W wielu potrawach może z powodzeniem zastąpić szpinak, ponieważ świetnie nadaje się do podsmażania i blanszowania. Można go też dodawać do owocowych smoothie – kolor koktajlu może będzie nieco mniej żywy, ale wartość odżywcza wzrośnie. Prawdziwy kulinarny hit stanowią chipsy z jarmużu – wystarczy porwany jarmuż natrzeć oliwą i lekko posolić, a następnie piec w temperaturze 190 stopni przez 20 minut. Jak nietrudno sobie wyobrazić, są znacznie zdrowsze od swoich ziemniaczanych odpowiedników pochodzących ze sklepowej półki! 

Dania z roszponką

Roszponka świetnie nadaje się do sałatek, gdzie doskonale zastępuje tradycyjną sałatę. Sałatka z roszponki i nowalijek z dodatkiem pieczonej piersi kurczaka lub kawałka łososia ugotowanego na parze to idealne jedzenie do pudełka, które możesz zabrać ze sobą do pracy. Przygotowanie nie zajmuje wiele czasu. Z udziałem roszponki przyrządzsz też inne treściwe dietetyczne posiłki. Świetnie komponuje się ona z jajkami i awokado, a smak takiego dania urozmaicą pomidory, papryka pokrojona w kostkę i szczypiorek. 

Szpinak w Twojej kuchni

Makaron ze szpinakiem to już klasyk na polskich stołach. Oprócz tego, szpinak świetnie sprawdza się w roli uzupełnienia dań z kurczakiem czy pierogów nadziewanych serem. Rolada z łososiem i szpinakiem to pomysł na wykwintną kolację, ale również niecodzienne śniadanie dietetyczne. Świeży szpinak wspaniałe sprawdzi się także w sałatkach.

Jeśli brakuje Ci czasu na przygotowywanie potraw, które uwzględniają cenne żywieniowo warzywa liściaste, koniecznie wypróbuj catering dietetyczny. Warszawa to jedno z miast, w których można skorzystać z szerokiej oferty diet pudełkowych.

 

 

Kategorie

Ostatnio dodane

Dieta bez laktozy - kto powinien ją stosować?
Dieta bez laktozy - kto powinien ją stosować?
Kompulsywne objadanie się
Kompulsywne objadanie się
Otyłość gynoidalna i otyłość androidalna
Otyłość gynoidalna i otyłość androidalna
Jak zdrowo schudnąć w miesiąc?
Jak zdrowo schudnąć w miesiąc?
Senność po jedzeniu
Senność po jedzeniu

Jaka dieta pudełkowa LightBox najlepiej pasuje do Ciebie?

diets-alt-slim-flex
Slim FLEX
1000 / 1200 / 1500 kcal
od 69 zł/dzień
diets-alt-optimum-flex
Optimum FLEX
2000 / 2500 kcal
od 78 zł/dzień
diets-alt-sport-flex
od 81 zł/dzień
diets-alt-slim
Slim
1000 / 1200 / 1500 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-optimum
Optimum
1800 / 2000 / 2500 kcal
od 68 zł/dzień
diets-alt-sport
Sport
2500 / 3000 / 4000 kcal
od 72 zł/dzień
diets-alt-no-fish
No Fish
1000 / 1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-vege
Vege
1000 / 1200 / 1500 / 2000 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-vege-plus-fish
Vege+Fish
1000 / 1200 / 1500 / 2000 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-lactose-free
Lactose Free
1000 / 1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 62 zł/dzień

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

powrót do góry
Wykorzystujemy technologię ciasteczek. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności. OK, lubię ciasteczka