Jak schudnąć? Ruszaj się, nie czekaj!

Małgorzata Chylewska Małgorzata Chylewska
ODCHUDZANIE PORADY
 

Wykorzystaj szansę, jaką daje ładna pogoda i rusz się już dziś! Ładna pogoda to w tym wypadku pojęcie względne – wystarczy, że nie leje deszcz, nie bije grad i nie walą pioruny! Jeśli szukasz odpowiedzi na pytanie „jak schudnąć”, połącz zdrowe odżywiane z aktywnością fizyczną. Jak się za to zabrać i ile kalorii możesz w ten sposób spalić?

 

Aktywność fizyczna na odchudzanie

@ grki Adobe Stock

 

Trochę ruchu na dobry początek:

  • co drugi dzień przeznacz min. 30 minut na umiarkowaną aktywność – szybki marsz, powolny bieg, szybki taniec lub aqua aerobik
  • wybierz to, co lubisz – ruch powinien być wysiłkiem, przyspieszać oddech, ale jednocześnie sprawiać przyjemność, nie powodując dyskomfortu i uczucia wyczerpania
  • jeśli dotąd nie byłeś aktywny, wprowadzaj wysiłek powoli – podziel go na trzy 10-minutowe odcinki w ciągu dnia

Małe zmiany w nawykach, które robią dużą różnicę:

  • zapomnij o windzie – chodź po schodach, szczególnie jeśli masz do pokonania tylko kilka pięter
  • spójrz życzliwie na rower – jeśli masz do przebycia kilka kilometrów, może to być najszybszy środek transportu, a ruch doda Ci energii na cały dzień
  • nie parkuj pod samym biurem czy sklepem – pokonaj choć paręset metrów na piechotę

Najczęstsze wymówki – poznaj i wyeliminuj:

  • Nie będę ćwiczyć, bo wzrośnie mi apetyt. Nieprawda! Yylko krótkotrwały wysiłek zwiększa apetyt. Ćwiczenia trwające przynajmniej 30 minut hamują łaknienie!
  • Nie mam czasu.  Nic bardziej błędnego! przecież oglądanie telewizji czy siedzenie w Internecie też zabiera czas. Przeznacz jego część na spacer – niech to będzie nawet 20 minut, byle często.
  • Nie dam rady / nie lubię trenować na siłowni.  Nie szkodzi! Nie trzeba chodzić na siłownię czy fitness, aby się ruszać – wystarczy zwykła aktywność fizyczna, ale częsta.

Dlaczego trzeba się ruszać – matematyka dietetyczna

Poniżej kilka aktywności z informacją, ile kalorii spalasz wykonując je przez pół godziny:

Codzienne czynności:

  • czytanie, oglądanie TV – 41 kcal
  • siedzenie i jedzenie – 50 kcal
  • praca biurowa – 50 kcal
  • prace domowe średnio ciężkie – 76 kcal
  • powolny spacer – 88 kcal

Umiarkowana aktywność fizyczna:

  • poranna gimnastyka – 105 kcal
  • schodzenie ze schodów – 118 kcal
  • gra w kręgle – 124 kcal
  • chodzenie w szybkim tempie 5,5 km/godz. – 167 kcal
  • wchodzenie po schodach – 516 kcal

Regularne ćwiczenia/uprawianie sportu:

  • pływanie stylem klasycznym 20 m/min. – 147 kcal
  • tenis ziemny – 212 kcal
  • jazda na rowerze 12 km/godz. – 240 kcal
  • wiosłowanie 7,5 km/godz. – 250 kcal
  • wolny bieg – 365 kcal

Jeśli mało się ruszasz, Twój organizm szybciej się starzeje. A więc ruszaj się! Najlepiej zacząć wiosną, bo zachęca do aktywności na świeżym powietrzu. W tym czasie wyrobisz sobie nawyki, których będziesz się trzymać przez cały rok. W odchudzaniu pomoże Ci zdrowa dieta, np. smaczna dieta pudełkowa LightBox No Fish.

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

Kategorie

Ostatnio dodane

Wielkanoc – jak przetrwać święta, kiedy jesteś na diecie
Wielkanoc – jak przetrwać święta, kiedy jesteś na diecie
Jak schudnąć przed majówką
Jak schudnąć przed majówką
Dieta na lśniące włosy i mocne paznokcie
Dieta na lśniące włosy i mocne paznokcie
Co jeść na przednówku?
Co jeść na przednówku?
Dieta – szybka czy skuteczna?
Dieta – szybka czy skuteczna?
powrót do góry
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.