Jak schudnąć? Ruszaj się, nie czekaj!

Małgorzata Chylewska Małgorzata Chylewska
ODCHUDZANIE PORADY
 

Wykorzystaj szansę, jaką daje ładna pogoda i rusz się już dziś! Ładna pogoda to w tym wypadku pojęcie względne – wystarczy, że nie leje deszcz, nie bije grad i nie walą pioruny! Jeśli szukasz odpowiedzi na pytanie „jak schudnąć”, połącz zdrowe odżywiane z aktywnością fizyczną. Jak się za to zabrać i ile kalorii możesz w ten sposób spalić?

 

Aktywność fizyczna na odchudzanie

@ grki Adobe Stock

 

Trochę ruchu na dobry początek:

  • co drugi dzień przeznacz min. 30 minut na umiarkowaną aktywność – szybki marsz, powolny bieg, szybki taniec lub aqua aerobik
  • wybierz to, co lubisz – ruch powinien być wysiłkiem, przyspieszać oddech, ale jednocześnie sprawiać przyjemność, nie powodując dyskomfortu i uczucia wyczerpania
  • jeśli dotąd nie byłeś aktywny, wprowadzaj wysiłek powoli – podziel go na trzy 10-minutowe odcinki w ciągu dnia

Małe zmiany w nawykach, które robią dużą różnicę:

  • zapomnij o windzie – chodź po schodach, szczególnie jeśli masz do pokonania tylko kilka pięter
  • spójrz życzliwie na rower – jeśli masz do przebycia kilka kilometrów, może to być najszybszy środek transportu, a ruch doda Ci energii na cały dzień
  • nie parkuj pod samym biurem czy sklepem – pokonaj choć paręset metrów na piechotę

Najczęstsze wymówki – poznaj i wyeliminuj:

  • Nie będę ćwiczyć, bo wzrośnie mi apetyt. Nieprawda! Yylko krótkotrwały wysiłek zwiększa apetyt. Ćwiczenia trwające przynajmniej 30 minut hamują łaknienie!
  • Nie mam czasu.  Nic bardziej błędnego! przecież oglądanie telewizji czy siedzenie w Internecie też zabiera czas. Przeznacz jego część na spacer – niech to będzie nawet 20 minut, byle często.
  • Nie dam rady / nie lubię trenować na siłowni.  Nie szkodzi! Nie trzeba chodzić na siłownię czy fitness, aby się ruszać – wystarczy zwykła aktywność fizyczna, ale częsta.

Dlaczego trzeba się ruszać – matematyka dietetyczna

Poniżej kilka aktywności z informacją, ile kalorii spalasz wykonując je przez pół godziny:

Codzienne czynności:

  • czytanie, oglądanie TV – 41 kcal
  • siedzenie i jedzenie – 50 kcal
  • praca biurowa – 50 kcal
  • prace domowe średnio ciężkie – 76 kcal
  • powolny spacer – 88 kcal

Umiarkowana aktywność fizyczna:

  • poranna gimnastyka – 105 kcal
  • schodzenie ze schodów – 118 kcal
  • gra w kręgle – 124 kcal
  • chodzenie w szybkim tempie 5,5 km/godz. – 167 kcal
  • wchodzenie po schodach – 516 kcal

Regularne ćwiczenia/uprawianie sportu:

  • pływanie stylem klasycznym 20 m/min. – 147 kcal
  • tenis ziemny – 212 kcal
  • jazda na rowerze 12 km/godz. – 240 kcal
  • wiosłowanie 7,5 km/godz. – 250 kcal
  • wolny bieg – 365 kcal

Jeśli mało się ruszasz, Twój organizm szybciej się starzeje. A więc ruszaj się! Najlepiej zacząć wiosną, bo zachęca do aktywności na świeżym powietrzu. W tym czasie wyrobisz sobie nawyki, których będziesz się trzymać przez cały rok. W odchudzaniu pomoże Ci zdrowa dieta, np. smaczna dieta pudełkowa LightBox No Fish.

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

Kategorie

Ostatnio dodane

Ratunek dla włosów zmęczonych zimą
Ratunek dla włosów zmęczonych zimą
Zimowe niedobory witamin – jak im zapobiegać?
Zimowe niedobory witamin – jak im zapobiegać?
Czy na diecie można pić alkohol?
Czy na diecie można pić alkohol?
Jak się odżywiać zimą, żeby nie przytyć
Jak się odżywiać zimą, żeby nie przytyć
Suszone owoce – skarbnica wartości odżywczych czy bomba kaloryczna?
Suszone owoce – skarbnica wartości odżywczych czy bomba...
powrót do góry
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.