Zamów! EN

Zdążyć przed latem – jak schudnąć nie narażając się na niedobory?

LightBox LightBox  
ODCHUDZANIE PORADY
 

Wiosnę czuć w powietrzu… Czy myślisz już o lecie? Jeśli po zimowym letargu Twoje ciało straciło formę i kształty, o jakich marzysz, mamy dla Ciebie kilka wskazówek – jak zdrowo i bezpiecznie schudnąć zanim zamienisz dżinsy na szorty i sweter na koszulkę na ramiączkach. Masz jeszcze trochę czasu, zdążysz! Najważniejsze to już teraz postawić na jedzenie dietetyczne i wszelkie formy aktywności fizycznej.

Odchudzanie dieta pudełkowa majówka

@ Drobot Dean - Adobe Stock

Deficyt kaloryczny

Jeśli zależy Ci na utracie konkretnej liczby kilogramów, zacznij od świadomego zmniejszenia ilości kalorii w codziennym jadłospisie. Kontrolowany deficyt kalorii pozwoli Ci przewidzieć efekty diety – odejmując od całkowitego zapotrzebowania energetycznego 500-1000 kcal dziennie, uzyskasz redukcję ok. 0,5-1 kg tygodniowo. Obliczenia możesz wykonać w internecie lub poprosić o pomoc dietetyka. Przygotowanie dietetycznych posiłków z wyliczoną ilością kalorii to już sprawa nieco trudniejsza, która wymaga planowania, dokładnych obliczeń oraz poświęcenia czasu na zakupy i gotowanie. Jeśli się tego obawiasz, rozwiązaniem będzie dieta pudełkowa (ponad 70 miast, do których swoje zdrowe jedzenie dostarcza firma LightBox) – wówczas problem liczenia kalorii znika.

Chcesz schudnąć nie narażając się na niedobory witamin i składników odżywczych? Zamów dietę w LightBox!

Aktywność fizyczna

Zimą często się zdarza, że spada Twoja aktywność? Nic dziwnego – krótsze dni, śnieg, deszcz i niskie temperatury nie sprzyjają wychodzeniu z domu. Pamiętaj jednak, że dietę warto wspomóc aktywnością fizyczną. Możesz zacząć od krótkich spacerów - o ile sytuacja na to pozwala - lub lekkich ćwiczeń, stopniowo zwiększając intensywność. Twój metabolizm podziękuje Ci za to lepszymi efektami na wadze. Jeśli natomiast całą zimę towarzyszył Ci regularny trening, mamy tylko jedną radę – nie ustawaj! Biegaj po schodach, rozkładaj matę w dużym pokoju i ćwicz przy otwarym oknie, uprawiaj jogę na balkonie  byle utrzymać aktywność.

Boisz się głodu – postaw na warzywa

Podczas pierwszych dni od przejścia na dietę redukującą może Ci towarzyszyć lekkie uczucie głodu. Wówczas najlepszym rozwiązaniem jest spożywanie warzyw, bo zawierają niewiele kalorii, a więc jedzenie ich nie wpłynie na efekty diety. Sięgnij więc po pokrojoną w słupki paprykę, ogórka czy pomidorki koktajlowe. Pamiętaj też o piciu wody – czasem uczucie głodu i pragnienia może być do siebie podobne, bo w mózgu ośrodki odpowiedzialne za te odczucia leżą bardzo blisko.

Weekendowe odstępstwa

Tej wiosny musimy zrezygnować ze spotkań towarzyskich, które często wiążą się z odstępstwami od diety, więc teoretycznie to zagrożenie dla wytrwania w diecie jest zażegnane. Jednak raz na jakiś czas, dla zdrowia psychicznego możesz, a nawet musisz, pozwolić sobie na tzw. „cheat meal” czyli zjedzenie czegoś niedietetycznego. Warto to zrobić mądrze:

  • zamienić posiłek z diety na planowany niedietetyczny posiłek lub deser,
  • pilnować objętości posiłku, tak aby uniknąć przejedzenia lub zbyt dużej porcji deseru,
  • unikać dużych ilości serów, sosów na bazie oleju/oliwy/majonezu, orzechów, tłustych gatunków mięsa.

Kategorie

Ostatnio dodane

Dieta bez laktozy - kto powinien ją stosować?
Dieta bez laktozy - kto powinien ją stosować?
Kompulsywne objadanie się
Kompulsywne objadanie się
Otyłość gynoidalna i otyłość androidalna
Otyłość gynoidalna i otyłość androidalna
Jak zdrowo schudnąć w miesiąc?
Jak zdrowo schudnąć w miesiąc?
Senność po jedzeniu
Senność po jedzeniu

Jaka dieta pudełkowa LightBox najlepiej pasuje do Ciebie?

diets-alt-slim-flex
Slim FLEX
1000 / 1200 / 1500 kcal
od 69 zł/dzień
diets-alt-optimum-flex
Optimum FLEX
2000 / 2500 kcal
od 78 zł/dzień
diets-alt-sport-flex
od 81 zł/dzień
diets-alt-slim
Slim
1000 / 1200 / 1500 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-optimum
Optimum
1800 / 2000 / 2500 kcal
od 68 zł/dzień
diets-alt-sport
Sport
2500 / 3000 / 4000 kcal
od 72 zł/dzień
diets-alt-no-fish
No Fish
1000 / 1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-vege
Vege
1000 / 1200 / 1500 / 2000 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-vege-plus-fish
Vege+Fish
1000 / 1200 / 1500 / 2000 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-lactose-free
Lactose Free
1000 / 1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 62 zł/dzień

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

powrót do góry
Wykorzystujemy technologię ciasteczek. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności. OK, lubię ciasteczka