Zamów! EN

Zdążyć przed latem – jak schudnąć nie narażając się na niedobory?

LightBox LightBox  
ODCHUDZANIE PORADY
 

Wiosnę czuć w powietrzu… Czy myślisz już o lecie? Jeśli po zimowym letargu Twoje ciało straciło formę i kształty, o jakich marzysz, mamy dla Ciebie kilka wskazówek – jak zdrowo i bezpiecznie schudnąć zanim zamienisz dżinsy na szorty i sweter na koszulkę na ramiączkach. Masz jeszcze trochę czasu, zdążysz! Najważniejsze to już teraz postawić na jedzenie dietetyczne i wszelkie formy aktywności fizycznej.

Odchudzanie dieta pudełkowa majówka

@ Drobot Dean - Adobe Stock

Deficyt kaloryczny

Jeśli zależy Ci na utracie konkretnej liczby kilogramów, zacznij od świadomego zmniejszenia ilości kalorii w codziennym jadłospisie. Kontrolowany deficyt kalorii pozwoli Ci przewidzieć efekty diety – odejmując od całkowitego zapotrzebowania energetycznego 500-1000 kcal dziennie, uzyskasz redukcję ok. 0,5-1 kg tygodniowo. Obliczenia możesz wykonać w internecie lub poprosić o pomoc dietetyka. Przygotowanie dietetycznych posiłków z wyliczoną ilością kalorii to już sprawa nieco trudniejsza, która wymaga planowania, dokładnych obliczeń oraz poświęcenia czasu na zakupy i gotowanie. Jeśli się tego obawiasz, rozwiązaniem będzie dieta pudełkowa (ponad 70 miast, do których swoje zdrowe jedzenie dostarcza firma LightBox) – wówczas problem liczenia kalorii znika.

Chcesz schudnąć nie narażając się na niedobory witamin i składników odżywczych? Zamów dietę w LightBox!

Aktywność fizyczna

Zimą często się zdarza, że spada Twoja aktywność? Nic dziwnego – krótsze dni, śnieg, deszcz i niskie temperatury nie sprzyjają wychodzeniu z domu. Pamiętaj jednak, że dietę warto wspomóc aktywnością fizyczną. Możesz zacząć od krótkich spacerów - o ile sytuacja na to pozwala - lub lekkich ćwiczeń, stopniowo zwiększając intensywność. Twój metabolizm podziękuje Ci za to lepszymi efektami na wadze. Jeśli natomiast całą zimę towarzyszył Ci regularny trening, mamy tylko jedną radę – nie ustawaj! Biegaj po schodach, rozkładaj matę w dużym pokoju i ćwicz przy otwarym oknie, uprawiaj jogę na balkonie  byle utrzymać aktywność.

Boisz się głodu – postaw na warzywa

Podczas pierwszych dni od przejścia na dietę redukującą może Ci towarzyszyć lekkie uczucie głodu. Wówczas najlepszym rozwiązaniem jest spożywanie warzyw, bo zawierają niewiele kalorii, a więc jedzenie ich nie wpłynie na efekty diety. Sięgnij więc po pokrojoną w słupki paprykę, ogórka czy pomidorki koktajlowe. Pamiętaj też o piciu wody – czasem uczucie głodu i pragnienia może być do siebie podobne, bo w mózgu ośrodki odpowiedzialne za te odczucia leżą bardzo blisko.

Weekendowe odstępstwa

Tej wiosny musimy zrezygnować ze spotkań towarzyskich, które często wiążą się z odstępstwami od diety, więc teoretycznie to zagrożenie dla wytrwania w diecie jest zażegnane. Jednak raz na jakiś czas, dla zdrowia psychicznego możesz, a nawet musisz, pozwolić sobie na tzw. „cheat meal” czyli zjedzenie czegoś niedietetycznego. Warto to zrobić mądrze:

  • zamienić posiłek z diety na planowany niedietetyczny posiłek lub deser,
  • pilnować objętości posiłku, tak aby uniknąć przejedzenia lub zbyt dużej porcji deseru,
  • unikać dużych ilości serów, sosów na bazie oleju/oliwy/majonezu, orzechów, tłustych gatunków mięsa.

Kategorie

Ostatnio dodane

Stres oksydacyjny – jak wpływa na organizm i jak go ograniczyć?
Stres oksydacyjny – jak wpływa na organizm i jak go...
Źródła witaminy C, czyli gdzie znajdziemy najwięcej kwasu askorbinowego
Źródła witaminy C, czyli gdzie znajdziemy najwięcej kwasu...
Dieta low carb
Dieta low carb
Dieta optymalna, czyli dieta Kwaśniewskiego
Dieta optymalna, czyli dieta Kwaśniewskiego
Dieta z niskim indeksem glikemicznym
Dieta z niskim indeksem glikemicznym

Jaka dieta pudełkowa LightBox najlepiej pasuje do Ciebie?

diets-alt-slim-flex
Slim FLEX
1000 / 1200 / 1500 kcal
od 72 zł/dzień
diets-alt-optimum-flex
Optimum FLEX
2000 / 2500 kcal
od 81 zł/dzień
diets-alt-sport-flex
od 84 zł/dzień
Dieta ketogeniczna
Keto
1500 / 2000 / 2500 kcal
od 83 zł/dzień
Dieta Low IG
Low IG
1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 76 zł/dzień
Dieta ekonomiczna
Economy
1250 / 1600 kcal
od 50 zł/dzień
Dieta DASH
DASH
1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 77 zł/dzień
diets-alt-slim
Slim
1000 / 1200 / 1500 kcal
od 62 zł/dzień
diets-alt-optimum
Optimum
1800 / 2000 / 2500 kcal
od 72 zł/dzień
diets-alt-sport
Sport
2500 / 3000 / 4000 kcal
od 77 zł/dzień
diets-alt-no-fish
No Fish
1000 / 1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 63 zł/dzień
diets-alt-vege
Vege
1000 / 1200 / 1500 / 2000 kcal
od 63 zł/dzień
diets-alt-vege-plus-fish
Vege+Fish
1000 / 1200 / 1500 / 2000 kcal
od 63 zł/dzień
diets-alt-lactose-free
Lactose Free
1000 / 1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 67 zł/dzień

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

powrót do góry
Wykorzystujemy technologię ciasteczek. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności. OK, lubię ciasteczka