Zamów! EN

Jak schudnąć – 5 sposobów na wytrwanie na diecie

Małgorzata Chylewska Małgorzata Chylewska
MOTYWACJA
 
 

 

Odchudzanie wymaga konsekwencji, a skuteczna dieta to taka, przy której uda Ci się wytrwać. Na zdrowe odchudzanie składają się racjonalny plan żywieniowy oraz systematyczna aktywność fizyczna. Ale życie często staje na przeszkodzie i wystawia na próbę Twoje postanowienia. Mamy 5 podpowiedzi, które pomogą Ci utrzymać motywację!

Jak oprzeć się pokusom na diecie

@ Lsantilli AdobeStock

Chwal się w Internecie

Załóż bloga albo profil na Instagramie lub Facebooku i chwal się przed znajomymi, że stawiasz na zdrowe odchudzanie – niech śledzą Twoje postępy. Opisuj w sieci swoje zmagania z dietą. Nie ograniczaj się do samych tekstów, regularnie wrzucaj filmiki i zdjęcia dokumentujące Twoją metamorfozę. Prowadź pamiętnik dietetyczny – fotografuj i zapisuj wszystko, co jesz, także przekąski (choć niekoniecznie musisz wszystko publikować!). Pomoże Ci to przestrzegać postanowień, a słowa zachęty od znajomych na pewno zmotywują Cię do wytrwania w diecie.

Stwórz lodówkowy kalendarz

Stwórz kalendarz dietetyczny. Na czym to polega? Na skrupulatnym odnotowywaniu swoich dobrych uczynków, czyli wszystkiego, co przybliża Cię do celu – unikanie podjadania i słodyczy, zamiana niezdrowych przekąsek na te zdrowe. Zapisuj w kalendarzu wszystkie drobne i większe sukcesy. Wklejaj swoje zdjęcia i wpisuj zmniejszające się wymiary. Taki plakat umieszczony na lodówce albo szafce ze słodyczami (której i tak nie powinno być w domu!), będzie dla ciebie dodatkową motywacją, by wytrwać w postanowieniach.

Powiadom przyjaciół

Powiedz znajomym i bliskim, że się odchudzasz. Co to da? Jeśli leży im na sercu Twoje dobro, nie będą Cię wyciągać na pizzę, kebaby czy hamburgery, ani kupować czekoladek w prezencie. Mogą Cię za to dopingować i dopytywać się o efekty diety. Niezręcznie będzie ich zawieść. W chwilach słabości możesz się też zwrócić do przyjaciela. Na pewno wesprze Cię dobrym słowem i zachęci do spaceru zamiast zjedzenia batonika.

Zamów catering dietetyczny

Dieta pudełkowa, szczególnie w pierwszym etapie walki z nadwagą, to idealny sposób na skuteczne odchudzanie. Dzięki niej zjesz niskokaloryczny, ale sycący obiad o normalnej porze, a nie wieczorem po pracy. Otrzymasz całodniowe zestawy zdrowych, zbilansowanych posiłków, dzięki czemu będziesz jeść regularnie, co ma bardzo istotne znaczenie w odchudzaniu. Catering dietetyczny ma też kilka innych zalet. Nie musisz robić większych zakupów, więc nie narażasz się na ryzyko kupienia czegoś tuczącego, jak np. wielkiej tabliczki czekolady z orzechami. Jedzenie o stałej porze zapobiega spadkom glukozy, nie będziesz więc buszować wieczorem w lodówce ani rzucać się na jedzenie po powrocie z pracy. Odżywiając się w ten sposób, będziesz spożywać mniej kalorii, ale dostarczysz organizmowi więcej cennych składników odżywczych. Zdaniem psychologa doktora Briana Wansinka – „Sherlocka Holmesa zachowań żywieniowych”, efekty odchudzania zależą nie tylko od stosowanej diety, ale również od sposobu naszego myślenia i odpowiedniego nastawienia. Twierdzi on, że dania przygotowane przez innych smakują nam bardziej i jemy ich mniej niż potraw, które przygotowujemy samodzielnie. Jeśli koszt cateringu jest zbyt wysoki, można gotować w domu i nosić pudełeczka z drugim śniadaniem i lunchem  do pracy. Stawiaj na zupy, sałatki z dodatkiem chudego drobiu czy nabiału, kasze i dużą ilość warzyw.

LIGHTBOX SLIM 1200 KCAL

Nie myśl wciąż o dietach i odchudzaniu

Rób to, co sprawia Ci przyjemność – na pewno masz jakieś pasje, więc rozwijaj je! Chodzi o to, by mieć zajęte ręce i umysł, gdy przyjdzie ochota na zjedzenie czegoś kalorycznego. A jeśli dobrze Ci idzie i chcesz sobie sprawić w nagrodę jakąś przyjemność, znajdź inny sposób niż jedzenie. Kup sobie książkę, wybierz się z bliską osobą do kina albo spraw sobie bukiet tulipanów.

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

Kategorie

Ostatnio dodane

Wiosna na talerzu - jakie produkty warto jeść wczesną wiosną?
Wiosna na talerzu - jakie produkty warto jeść wczesną...
Rozkład posiłków w ciągu dnia
Rozkład posiłków w ciągu dnia
Nigdy nie jest za późno, by zacząć zdrowo się odżywiać
Nigdy nie jest za późno, by zacząć zdrowo się odżywiać
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia – fakt czy mit?
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia – fakt czy mit?
Otyłość brzuszna – jak z nią walczyć?
Otyłość brzuszna – jak z nią walczyć?
powrót do góry
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.
close
Dbamy o bezpieczeństwo