Zamów! EN

Jak przekonać się do jedzenia ryb?

LightBox LightBox
MOTYWACJA PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE
 

Polacy spożywają rocznie około 12 kg ryb, znacznie poniżej średniej w Unii Europejskiej. Specjaliści do spraw żywienia są zdania, że ryby powinny być częściej obecne na naszych stołach. Jak się przekonać do jedzenia zdrowych posiłków z udziałem ryb? Na pewno pomoże w tym dieta pudełkowa - Warszawa to tylko jedno z ponad 70 miast, gdzie można zamówić catering dietetyczny LightBox.

dietetyczne jedzenie ryby

@ timolina - Adobe Stock

Ryby i ich wartości odżywcze

Ryby stanowią ważne źródło niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. Elementem prawidłowej diety jest utrzymanie proporcji pomiędzy kwasami omega-3 a omega-6 na poziomie 1:4. W przypadku większości Polaków proporcja ta nie jest zachowana, ale jedzenie ryb jest smaczną i zdrową metodą na poprawę tego stanu rzeczy. Mięso wielu gatunków ryb, szczególnie tłustych ryb morskich, jest również źródłem witaminy D, której organizm nie jest w stanie wytworzyć w wystarczających ilościach, kiedy nie wychodzisz z domu i nie wystawiasz się na działanie promieni słonecznych.

Ryby na zdrowie

Kwasy omega-3 przyczyniają się do obniżenia poziomu cholesterolu i trójglicerydów we krwi. Spożywanie ryb jest więc korzystne z punktu widzenia profilaktyki chorób sercowo-naczyniowych. Wiele badań przedstawia również korzystny wpływ spożywania ryb na wzrok. To szczególnie ważne w kontekście profilaktyki AMD, czyli zwyrodnienia plamki żółtej. Udowodniono również, że jedzenie ryb dobrze wpływa na mózg i zapobiega demencji. Oprócz tego, zawarte w nim kwasy omega-3 chronią przed reumatoidalnym zapaleniem stawów.

Wspaniałe kulinarne inspiracje

Dania z ryb to nie tylko panierowane filety, śledzie w occie czy wędzona makrela. Zdecydowanie warto szukać ciekawych kulinarnych inspiracji, pochodzących z całego świata, takich jak np. wyśmienity łosoś w sosie teriyaki, wywodzący się z kuchni japońskiej, curry z rybą czy halibut z salsą mango. Ryby świetnie sprawdzają się jako uzupełnienie egzotycznych zup lub jako podstawa dań przyrządzanych na grillu. Możliwości są tak naprawdę nieograniczone, więc każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Przygodę z rybami można zacząć np. od postnych piątków, wprowadzając na stół zupełnie nowe przepisy z rybami w roli głównej. Nie masz ochoty samodzielnie eksperymentować? Zamów catering dietetyczny LightBox.

Catering dietetyczny (Warszawa i inne duże miasta)

Ryby są także ważnym składnikiem diet pudełkowych. Posiłki w ramach tej usługi są zbilansowane i dostarczają organizmowi niezbędnych substancji odżywczych. Kulinarne inspiracje i zrównoważony jadłospis to ogromne zalety, jakimi charakteryzuje się zawierająca również ryby dieta do domu. Warszawa i inne większe miasta w Polsce mają szeroką ofertę cateringu dietetycznego.

 

 

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

Kategorie

Ostatnio dodane

Podjadanie w biurze (i w domu!) – jak go uniknąć?
Podjadanie w biurze (i w domu!) – jak go uniknąć?
Jak korzystać z dietetycznych dobrodziejstw lata
Jak korzystać z dietetycznych dobrodziejstw lata
5 rzeczy, które musisz wiedzieć o diecie ketogenicznej
5 rzeczy, które musisz wiedzieć o diecie ketogenicznej
Letnia dieta
Letnia dieta
Zdrowe dania z pomidorów krojonych w puszce
Zdrowe dania z pomidorów krojonych w puszce
powrót do góry
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.