Zamów! EN

Jak powstrzymać napady głodu

Adriana Szulińska Adriana Szulińska
ODCHUDZANIE PORADY
 

Największym problemem odchudzających się jest głód. Bardzo często sprawia, że dieta staje się udręką. Ale ciągłe uczucie głodu podczas diety redukcyjnej wcale nie jest wskazane! Prawidłowo skomponowany jadłospis zapewnia spadek masy ciała nie wiążąc się z dyskomfortem. Sprawdź jakie warunki powinna spełniać dieta odchudzająca, aby kojarzyła się z dobrym samopoczuciem, a nie pustym żołądkiem. A najprostszym rozwiązaniem będzie zdrowa dieta pudełkowa z dostawą do domu.

jak pokonać napady głodu

@ Yaruniv-Studio - Adobe Stock

Jedz regularnie

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że nieregularne spożywanie posiłków nawet posiłków dietetycznych!  może być bezpośrednią przyczyną częstych napadów głodu czy wzmożonej ochoty na słodycze. Jeśli jesz śniadanie o 8:00 rano, a potem długo, długo nic lub jedynie przekąskę w postaci jogurtu, koktajlu lub małej kanapki, to naprawdę nie ma się co dziwić, że po powrocie z pracy pochłaniasz wszystko, co znajdzie się w zasięgu Twojego wzroku. Nie jesteś wówczas w stanie kontrolować spożywanych kalorii. Niedoborowa, nieregularne dieta sprawia, że Twój organizm rozpaczliwie potrzebuje energii, a więc odruchowo sięgasz głównie po wysokowęglowodanowe słodkie przekąski. Rozwiązaniem jest catering dietetyczny  zdrowe jedzenie (Kraków, Wieliczka i 70 miast w całej Polsce) na cały dzień podzielone na 4 lub 5 posiłków. Trzeba tylko pamiętać, by wziąć je ze sobą do pracy!

Zadbaj o odpowiednią kompozycję posiłków

Nawet jeśli starasz się jeść 4-5 posiłków dziennie (i teoretycznie mają one odpowiednią kaloryczność), może okazać się, że szybko znów odczuwasz głód. Pamiętaj o tym, aby w Twoich posiłkach, oprócz węglowodanów, znalazły się również białka oraz tłuszcze  sprawiają one, że jedzenie wolniej się trawi i dłużej przebywa w żołądku, a uczucie sytości pozostaje z Tobą na dłużej. Podobne działanie ma błonnik pokarmowy, zwłaszcza ten obecny w warzywach. Po zjedzeniu mleka z płatkami kukurydzianymi i rodzynkami z pewnością poczujesz głód szybciej, niż gdyby Twój posiłek składał się z pełnoziarnistego pieczywa, jajka oraz surówki z oliwą.

Rozstań się z niezdrowym jedzeniem na dobre

Oczywiście celem zmiany nawyków żywieniowych jest tzw. „zdrowa relacja z jedzeniem”, co oznacza, że nawet jeśli zdarzy Ci się popełnić błąd, jesteś w stanie szybko i bezboleśnie wrócić na dobre tory. Niektórzy „dla zdrowia psychicznego” świadomie pozwalają sobie na odstępstwa. Nie jest to jednak zalecana strategia, jeśli dopiero zaczynasz zmiany w swojej diecie lub jeśli wiesz, że nie jesteś w stanie poprzestać na przykładowej jednej kosteczce czekolady. Czasem jedynym sposobem, aby powstrzymać nieustanne myśli o ulubionych przekąskach, jest ich radykalne usunięcie z diety. Jeśli nie będziesz zaspokajać apetytu na niezdrowe jedzenie, Twój organizm wkrótce przestanie się go domagać. Trzeba tylko przetrwać okres przejściowy!

Poszukaj zdrowych zamienników

Pomimo zastosowania się do wszystkich wymienionych wyżej zasad może się zdarzyć, że głód dopadnie Cię w najmniej oczekiwanym momencie. Ignorowanie go może spowodować, że gdy już znajdziesz się w pobliżu jedzenia, nie powstrzymasz się przed spożyciem zbyt dużej porcji. Aby w takiej sytuacji nie sięgnąć po czekoladowego batonika czy hot-doga, trzeba być przygotowanym. Zawsze miej pod ręką jabłko, butelkę kefiru naturalnego czy małą porcję orzechów. Oczywiście należy pamiętać, że częste uczucie głodu między posiłkami może oznaczać, że Twój jadłospis nie jest dopasowany do zapotrzebowania i wymaga modyfikacji.

Nie bój się przypraw

Jedzenie stanowi jedno ze źródeł przyjemności. Jeżeli jest niesmaczne, to naturalne, że pomiędzy „obowiązkowymi” posiłkami szukasz przekąsek, które dałyby Ci odrobinę satysfakcji. To powoduje, że spożywasz o wiele za dużo kalorii i trudno jest przerwać błędne koło podjadania. Dieta powinna Ci smakować, zwłaszcza, że nawyki nabyte podczas odchudzania powinny pozostać z Tobą na stałe. Korzystaj z różnorodnych przypraw (dzięki temu do potraw dodasz również mniej soli), nie bój się eksperymentować i szukać swoich ulubionych smaków. Możesz też wybrać dietę FLEX z wyborem wyborem menu i jeść tylko takie dietetyczne posiłki, które Ci odpowiadają.

Pamiętaj o nawodnieniu

Czy wiesz, że organizm sygnalizuje w podobny sposób zarówno głód, jak i uczucie pragnienia? Jeśli nie potrafimy zlokalizować źródła dyskomfortu, najczęściej po prostu sięgamy po coś do jedzenia. Dla wielu osób to najszybsza i najłatwiejsza droga, by poczuć się lepiej. Przede wszystkim zadbaj więc o prawidłowe nawodnienie organizmu  każdego dnia wypijaj ok. 1,5-2l płynów. Jeśli między posiłkami pojawia się u Ciebie ochota, aby coś przekąsić, w pierwszej kolejności spróbuj sięgnąć po szklankę wody. Dodatkowo możesz w ten sposób nieco oszukać głód, aby spokojnie dotrwać do kolejnego posiłku.

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

Kategorie

Ostatnio dodane

Dlaczego warto jeść kolorowe warzywa
Dlaczego warto jeść kolorowe warzywa
Czy tłuszcz uporczywie odkładający się na biodrach i udach można zredukować dietą?
Czy tłuszcz uporczywie odkładający się na biodrach i udach...
Detoks sokowy – czy warto na niego przechodzić?
Detoks sokowy – czy warto na niego przechodzić?
Czy dieta low-carb pomoże mi schudnąć?
Czy dieta low-carb pomoże mi schudnąć?
3 przepisy na zdrowe koktajle z owoców sezonowych
3 przepisy na zdrowe koktajle z owoców sezonowych
powrót do góry
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.