Zamów! EN

Jak nie przybrać na wadze w czasie świąt? Podpowiadamy!

LightBox LightBox
ODCHUDZANIE PORADY
 

Świąteczny stół często aż ugina się pod ciężarem kalorycznych dań. Jednak istnieje sposób na "odchudzenie" potraw bez konieczności rezygnowania z przyjemności jedzenia. Co warto zrobić, aby nie przytyć w święta?

nie przytyć w święta

@michelaubryphoto - Adobe Stock

Dobre nie znaczy kaloryczne

Przede wszystkim warto zaznaczyć, że osoby odchudzające się i pilnujące zasad zdrowego żywienia nie muszą rezygnować z pysznych wigilijnych potraw. Nie należy również popadać w skrajności, ponieważ kilka małych porcji tradycyjnych dań nie zniweczy efektów przestrzegania diety. Na szczęście w bardzo łatwy sposób można zmniejszyć kaloryczność serwowanych potraw. Kolację wigilijną przeważnie zaczynamy od karpia, najczęściej smażonego w panierce. Zamiast tego można upiec go w piekarniku lub przyrządzić w galarecie. Tradycyjny barszcz czerwony nie jest kaloryczny, o ile nie zabielamy go śmietaną. Aby poprawić jego smak wystarczy dodać odrobinę goździków, majeranku i czosnku. Natomiast wigilijne pierogi warto samodzielnie przygotować na bazie mąki pszennej razowej, która jest bogatym źródłem błonnika poprawiającego trawienie.

Dietetyczne posiłki mogą składać się również z ryb. Najczęściej na naszym stole goszczą śledzie, które możemy doprawić cebulą, jabłkiem, odrobiną oliwy i sokiem z cytryny. Lepiej zrezygnować ze śledzia w majonezie lub śmietanie i przygotować zalewę z sosu jogurtowego. Również rybę po grecku można z łatwością „odchudzić”, nie rezygnując z jej smaku. Zamiast obtaczać filety rybne w mące i smażyć na oleju, lepiej ugotować je na parze z dużą ilością przypraw.

Aktywność fizyczna w trakcie świąt

W święta nie warto siedzieć przy stole od rana do wieczora. Po Wigilii można wyjść na spacer, a jeżeli pogoda dopisuje w pierwszy dzień świąt – na sanki lub łyżwy. Nawet dzięki umiarkowanej aktywności usprawnimy pracę jelit, unikniemy wzdęć i pozbędziemy się nadmiaru kalorii. Siedzenie przy stole sprzyja częstym dokładkom, dlatego warto zachować umiar, rozkoszować się każdym kęsem, jeść powoli i nakładać na talerz mniejsze porcje.

Jeżeli na co dzień korzystasz z cateringu dietetycznego, łatwiej będzie zachować zdrowe nawyki żywieniowe, również podczas świąt. Nowy Rok to również doskonała okazja, aby zamówić catering dietetyczny. Łódź jest jednym z miast, gdzie LightBox dowozi pyszne i zbilansowane posiłki, pozwalające zachować zagabną sylwetkę.

 

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

Kategorie

Ostatnio dodane

Dlaczego warto jeść kolorowe warzywa
Dlaczego warto jeść kolorowe warzywa
Czy tłuszcz uporczywie odkładający się na biodrach i udach można zredukować dietą?
Czy tłuszcz uporczywie odkładający się na biodrach i udach...
Detoks sokowy – czy warto na niego przechodzić?
Detoks sokowy – czy warto na niego przechodzić?
Czy dieta low-carb pomoże mi schudnąć?
Czy dieta low-carb pomoże mi schudnąć?
3 przepisy na zdrowe koktajle z owoców sezonowych
3 przepisy na zdrowe koktajle z owoców sezonowych
powrót do góry
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.