Zamów!

Jak nie przybrać na wadze w czasie świąt? Podpowiadamy!

LightBox LightBox
ODCHUDZANIE PORADY
 

Świąteczny stół często aż ugina się pod ciężarem kalorycznych dań. Jednak istnieje sposób na "odchudzenie" potraw bez konieczności rezygnowania z przyjemności jedzenia. Co warto zrobić, aby nie przytyć w święta?

nie przytyć w święta

@michelaubryphoto - Adobe Stock

Dobre nie znaczy kaloryczne

Przede wszystkim warto zaznaczyć, że osoby odchudzające się i pilnujące zasad zdrowego żywienia nie muszą rezygnować z pysznych wigilijnych potraw. Nie należy również popadać w skrajności, ponieważ kilka małych porcji tradycyjnych dań nie zniweczy efektów przestrzegania diety. Na szczęście w bardzo łatwy sposób można zmniejszyć kaloryczność serwowanych potraw. Kolację wigilijną przeważnie zaczynamy od karpia, najczęściej smażonego w panierce. Zamiast tego można upiec go w piekarniku lub przyrządzić w galarecie. Tradycyjny barszcz czerwony nie jest kaloryczny, o ile nie zabielamy go śmietaną. Aby poprawić jego smak wystarczy dodać odrobinę goździków, majeranku i czosnku. Natomiast wigilijne pierogi warto samodzielnie przygotować na bazie mąki pszennej razowej, która jest bogatym źródłem błonnika poprawiającego trawienie.

Dietetyczne posiłki mogą składać się również z ryb. Najczęściej na naszym stole goszczą śledzie, które możemy doprawić cebulą, jabłkiem, odrobiną oliwy i sokiem z cytryny. Lepiej zrezygnować ze śledzia w majonezie lub śmietanie i przygotować zalewę z sosu jogurtowego. Również rybę po grecku można z łatwością „odchudzić”, nie rezygnując z jej smaku. Zamiast obtaczać filety rybne w mące i smażyć na oleju, lepiej ugotować je na parze z dużą ilością przypraw.

Aktywność fizyczna w trakcie świąt

W święta nie warto siedzieć przy stole od rana do wieczora. Po Wigilii można wyjść na spacer, a jeżeli pogoda dopisuje w pierwszy dzień świąt – na sanki lub łyżwy. Nawet dzięki umiarkowanej aktywności usprawnimy pracę jelit, unikniemy wzdęć i pozbędziemy się nadmiaru kalorii. Siedzenie przy stole sprzyja częstym dokładkom, dlatego warto zachować umiar, rozkoszować się każdym kęsem, jeść powoli i nakładać na talerz mniejsze porcje.

Jeżeli na co dzień korzystasz z cateringu dietetycznego, łatwiej będzie zachować zdrowe nawyki żywieniowe, również podczas świąt. Nowy Rok to również doskonała okazja, aby zamówić catering dietetyczny. Łódź jest jednym z miast, gdzie LightBox dowozi pyszne i zbilansowane posiłki, pozwalające zachować zagabną sylwetkę.

 

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

Kategorie

Ostatnio dodane

Czy warto sięgać po słodziki, miód i ksylitol zamiast cukru?
Czy warto sięgać po słodziki, miód i ksylitol zamiast...
Dieta a stan skóry – produkty, które mogą mieć wpływ na trądzik
Dieta a stan skóry – produkty, które mogą mieć wpływ na...
5 zdrowych wiosennych przepisów
5 zdrowych wiosennych przepisów
Kawa na diecie – fakty i mity
Kawa na diecie – fakty i mity
Jak przekonać się do jedzenia ryb?
Jak przekonać się do jedzenia ryb?
powrót do góry
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.
close
Dbamy
o bezpieczeństwo