Zamów! EN

Jak nie przybrać na wadze w czasie świąt? Podpowiadamy!

LightBox LightBox  
ODCHUDZANIE PORADY
 

Świąteczny stół często aż ugina się pod ciężarem kalorycznych dań. Jednak istnieje sposób na "odchudzenie" potraw bez konieczności rezygnowania z przyjemności jedzenia. Co warto zrobić, aby nie przytyć w święta?

nie przytyć w święta

@michelaubryphoto - Adobe Stock

Dobre nie znaczy kaloryczne

Przede wszystkim warto zaznaczyć, że osoby odchudzające się i pilnujące zasad zdrowego żywienia nie muszą rezygnować z pysznych wigilijnych potraw. Nie należy również popadać w skrajności, ponieważ kilka małych porcji tradycyjnych dań nie zniweczy efektów przestrzegania diety. Na szczęście w bardzo łatwy sposób można zmniejszyć kaloryczność serwowanych potraw. Kolację wigilijną przeważnie zaczynamy od karpia, najczęściej smażonego w panierce. Zamiast tego można upiec go w piekarniku lub przyrządzić w galarecie. Tradycyjny barszcz czerwony nie jest kaloryczny, o ile nie zabielamy go śmietaną. Aby poprawić jego smak wystarczy dodać odrobinę goździków, majeranku i czosnku. Natomiast wigilijne pierogi warto samodzielnie przygotować na bazie mąki pszennej razowej, która jest bogatym źródłem błonnika poprawiającego trawienie.

Dietetyczne posiłki mogą składać się również z ryb. Najczęściej na naszym stole goszczą śledzie, które możemy doprawić cebulą, jabłkiem, odrobiną oliwy i sokiem z cytryny. Lepiej zrezygnować ze śledzia w majonezie lub śmietanie i przygotować zalewę z sosu jogurtowego. Również rybę po grecku można z łatwością „odchudzić”, nie rezygnując z jej smaku. Zamiast obtaczać filety rybne w mące i smażyć na oleju, lepiej ugotować je na parze z dużą ilością przypraw.

Aktywność fizyczna w trakcie świąt

W święta nie warto siedzieć przy stole od rana do wieczora. Po Wigilii można wyjść na spacer, a jeżeli pogoda dopisuje w pierwszy dzień świąt – na sanki lub łyżwy. Nawet dzięki umiarkowanej aktywności usprawnimy pracę jelit, unikniemy wzdęć i pozbędziemy się nadmiaru kalorii. Siedzenie przy stole sprzyja częstym dokładkom, dlatego warto zachować umiar, rozkoszować się każdym kęsem, jeść powoli i nakładać na talerz mniejsze porcje.

Jeżeli na co dzień korzystasz z cateringu dietetycznego, łatwiej będzie zachować zdrowe nawyki żywieniowe, również podczas świąt. Nowy Rok to również doskonała okazja, aby zamówić catering dietetyczny. Łódź jest jednym z miast, gdzie LightBox dowozi pyszne i zbilansowane posiłki, pozwalające zachować zagabną sylwetkę.

 

Kategorie

Ostatnio dodane

Dieta bez laktozy - kto powinien ją stosować?
Dieta bez laktozy - kto powinien ją stosować?
Kompulsywne objadanie się
Kompulsywne objadanie się
Otyłość gynoidalna i otyłość androidalna
Otyłość gynoidalna i otyłość androidalna
Jak zdrowo schudnąć w miesiąc?
Jak zdrowo schudnąć w miesiąc?
Senność po jedzeniu
Senność po jedzeniu

Jaka dieta pudełkowa LightBox najlepiej pasuje do Ciebie?

diets-alt-slim-flex
Slim FLEX
1000 / 1200 / 1500 kcal
od 69 zł/dzień
diets-alt-optimum-flex
Optimum FLEX
2000 / 2500 kcal
od 78 zł/dzień
diets-alt-sport-flex
od 81 zł/dzień
diets-alt-slim
Slim
1000 / 1200 / 1500 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-optimum
Optimum
1800 / 2000 / 2500 kcal
od 68 zł/dzień
diets-alt-sport
Sport
2500 / 3000 / 4000 kcal
od 72 zł/dzień
diets-alt-no-fish
No Fish
1000 / 1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-vege
Vege
1000 / 1200 / 1500 / 2000 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-vege-plus-fish
Vege+Fish
1000 / 1200 / 1500 / 2000 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-lactose-free
Lactose Free
1000 / 1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 62 zł/dzień

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

powrót do góry
Wykorzystujemy technologię ciasteczek. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności. OK, lubię ciasteczka