Zamów! EN

Jak dbać o odpowiednie nawodnienie organizmu?

LightBox LightBox  
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE
 

Dla zachowania dobrego zdrowia istotne są nie tylko zbilansowane posiłki, ale również odpowiednie nawodnienie organizmu. Ciało człowieka składa się w ok. 70% z wody, która jest niezbędna do życia. Odpowiednie nawodnienie jest kluczowe w procesach przemiany materii, regulacji temperatury ciała i transporcie składników odżywczych. Podpowiadamy, w jaki sposób odpowiednio nawadniać organizm.

Catering dietetyczny   co pić

@ Eva - Adobe Stock

Ile wody spożywać, aby zachować odpowiedni poziom nawodnienia?

Dorosły człowiek powinien każdego dnia spożywać około 1,5 - 2 litrów płynów. Całkowite zapotrzebowanie na płyny zależne jest od takich czynników jak m.in. wiek, płeć, masa ciała, aktywność fizyczna i ogólny stan zdrowia, a także panujące warunki atmosferyczne. Szczególnie ekstremalne temperatury, zarówno wysokie, jak i niskie, mogą przyczynić się do zwiększenia zapotrzebowania na płyny. Ponadto, więcej wody powinny spożywać kobiety w ciąży i w okresie karmienia piersią. Wodę dostarczysz sobie nie tylko pod postacią płynów, ale i z pożywienia. Dobrze nawadniającą przekąskę mogą stanowić owoce i warzywa zawierające dużą ilość wody – cytrusy czy arbuz. Pamiętaj jednak, że w odróżnieniu od wody, zawierają też sporo kalorii. Przygotowując jedzenie dietetyczne uwzględniaj warzywa o wysokiej zawartości wody, m.in. sałatę, kapustę, szpinak, pomidory, ogórki czy cukinię. Ciekawą opcją jest również catering, który zapewnia posiłki dietetyczne zawierające wszystkie substancje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Możesz skorzystać z cateringu dietetycznego w Warszawie, a także innych miastach w Polsce. W ramach diety pudełkowej LightBox, do śniadania, obiadu i kolacji dołączane są herbatki ziołowe w saszetkach.

Co pić?

Najprostszym sposobem na nawodnienie organizmu jest picie wody. Aby została ona dobrze wchłonięta, po intensywnym wysiłku spożywaj ją „w towarzystwie” – np. z odrobiną cukru i soli. Dodanie do szklanki wody mineralnej pół łyżeczki cukru, miodu lub syropu owocowego oraz szczypty soli pozwala uzyskać domowy napój izotoniczny.

Kawa i herbata nawadniają w podobnym stopniu jak sama woda, jednak zawierają kofeinę, która w nadmiernej ilości może powodować odwodnienie. Aby uniknąć takiego efektu, warto zachować umiar i nie spożywać kofeiny w ilości większej niż 250-300 mg (2-3 filiżanki kawy lub 5-8 filiżanek herbaty o pojemności 240 ml).

Czym może grozić brak odpowiedniego nawodnienia?

Odpowiednie nawodnienie jest jednym z filarów zdrowia i dobrego samopoczucia. Jego brak skutkować może m.in. bólami i zawrotami głowy, obniżeniem apetytu i bezsennością. Odwodnienie może powodować również osłabienie koncentracji, obniżenie odporności, skumulowanie toksyn w organizmie, a nawet uszkodzenia narządów, dlatego odpowiednia podaż płynów i przyjmowanie pokarmów zawierających wodę są niezwykle ważne.

Dbając o przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów w ciągu dnia pozwalasz swojemu organizmowi na sprawne funkcjonowanie. Zadbaj o siebie od środka i pij wodę – niezależnie od pory roku!

 

 

Kategorie

Ostatnio dodane

Dieta bez laktozy - kto powinien ją stosować?
Dieta bez laktozy - kto powinien ją stosować?
Kompulsywne objadanie się
Kompulsywne objadanie się
Otyłość gynoidalna i otyłość androidalna
Otyłość gynoidalna i otyłość androidalna
Jak zdrowo schudnąć w miesiąc?
Jak zdrowo schudnąć w miesiąc?
Senność po jedzeniu
Senność po jedzeniu

Jaka dieta pudełkowa LightBox najlepiej pasuje do Ciebie?

diets-alt-slim-flex
Slim FLEX
1000 / 1200 / 1500 kcal
od 69 zł/dzień
diets-alt-optimum-flex
Optimum FLEX
2000 / 2500 kcal
od 78 zł/dzień
diets-alt-sport-flex
od 81 zł/dzień
diets-alt-slim
Slim
1000 / 1200 / 1500 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-optimum
Optimum
1800 / 2000 / 2500 kcal
od 68 zł/dzień
diets-alt-sport
Sport
2500 / 3000 / 4000 kcal
od 72 zł/dzień
diets-alt-no-fish
No Fish
1000 / 1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-vege
Vege
1000 / 1200 / 1500 / 2000 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-vege-plus-fish
Vege+Fish
1000 / 1200 / 1500 / 2000 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-lactose-free
Lactose Free
1000 / 1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 62 zł/dzień

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

powrót do góry
Wykorzystujemy technologię ciasteczek. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności. OK, lubię ciasteczka