Zamów

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Adriana Szulińska Adriana Szulińska
ODCHUDZANIE PORADY
 

Po przejściu na dietę odchudzającą, zwłaszcza po raz pierwszy, początkowe efekty bywają rewelacyjne. Jednak tempo chudnięcia nie zawsze utrzymuje się cały czas na tym samym poziomie. Bywa, że waga przestaje spadać, a Ty nie wiesz, co się dzieje. Przecież trzymasz się zaleceń, wszystkiego sobie odmawiasz, sumiennie ćwiczysz. Czy to oznacza, że już nigdy nie schudniesz? Ależ skąd, schudniesz, jeśli będziesz unikać tych błędów. 

Dlaczego nie moge schudnąć

@ Edler von Rabenstein - Adobe Stock

Podjadanie między posiłkami

Jesz 5 posiłków dziennie, pilnujesz, aby przerwy pomiędzy nimi wynosiły równe 3h, a nawet nastawiasz sobie w telefonie budzik, by na pewno niczego nie pomylić – nie można już być bardziej zorganizowanym. Czemu więc to nie działa? Zastanów się, czy na pewno nie jesz nic poza wyznaczonymi godzinami. Może podczas gotowania nieustannie czegoś próbujesz? Może po pracy czujesz taki głód, że po prostu musisz zrobić sobie kanapkę z przyniesioną z piekarni bułeczką (oczywiście obiad również pojawia się na stole według planu)? Dziecko poczęstowało Cię cukierkami, koleżanka miała imieniny, więc przyniosła do pracy ciasto… Jeśli przekąski pojawiają się kilka razy w ciągu dnia, mogą znacznie podwyższyć kaloryczność Twojej diety.

Przecenianie swojej aktywności fizycznej

Wydaje Ci się, że Twoja aktywność fizyczna jest duża, bo codziennie chodzisz po schodach w pracy lub spacerujesz z psem? Niestety to za mało. Co więcej, nawet jeśli regularnie trenujesz nie oznacza to, że wszystkie dietetyczne grzeszki będą uchodzić Ci na sucho. Nagradzanie się słodkościami po wysiłku to również droga donikąd. Jeśli błędnie oceniasz swój wydatek energetyczny, to kaloryczność Twojej diety będzie po prostu za duża. Możesz zawsze poradzić się eksperta – dietetycy diety pudełkowej LightBox chętnie pomogą w wyborze właściwej kaloryczności.

Cheat day kilka razy w tygodniu

Trzymasz dietę i napawa Cię to (słuszną) dumą. Dieta to jednak wyrzeczenia, a tych masz już trochę dosyć. Chyba zasługujesz na coś dobrego, prawda? No właśnie – od tego zwykle zaczynają się kłopoty. Jeśli stosujesz tzw. cheat day konsekwentnie i z umiarem, nie ma większego problemu. Jednym osobom taka praktyka pomaga zachować zdrową relację z jedzeniem, jednak u innych uruchamia tryb „hulaj dusza, piekła nie ma”. Jeśli raz pozwolisz sobie na więcej, nie powinno mieć to większych konsekwencji. Natomiast jeśli taka sytuacja będzie powtarzać się regularnie, wkrótce przestaniesz widzieć postępy w odchudzaniu. 

Za mało jedzenia

To również może stanowić problem. U osób odchudzających się na własną rękę, najpopularniejsze są diety o kaloryczności 1200 – 1300 kcal. Na początku efekty są bardzo zadowalające, ale po pewnym czasie spadek wagi spowalnia. W takiej sytuacji jako pierwsza przychodzi do głowy myśl, by ograniczyć kalorie  coraz bardziej i bardziej (do 1000 lub nawet 800 kcal!). Długotrwałe odżywianie się w ten sposób nieuchronnie prowadzi do obniżenia tempa metabolizmu, a co gorsza poważnych niedoborów . Niektórzy latami zmagają się z nadwagą stosując różne diety, zawsze z marnym skutkiem. Nawet jeśli unikają słodyczy, przetworzonej żywności i starają się wybierać zdrowe produkty, to tak niskokaloryczna dieta po prostu nie ma prawa działać. Jeśli taką dietę połączysz dodatkowo z intensywnym wysiłkiem fizycznym, niedobór energii będzie jeszcze większy, a co za tym idzie poważniejsze będą konsekwencje dla Twojego metabolizmu.

Koncentracja wyłącznie na diecie

Oczywiście sposób odżywiania jest kluczowy dla osiągnięcia efektów, jednak zwykle zapominamy o innych aspektach mających wpływ na powodzenie kuracji. Gromadzenie i spalanie tkanki tłuszczowej to procesy uwarunkowane między innymi przez równowagę hormonalną w naszym organizmie, a ta zależna jest np. od poziomu stresu, jakiego doświadczamy. W pracy ciągle jesteś na najwyższych obrotach, trudno Ci sprostać wymaganiom, a do tego mało śpisz? Zdrowa dieta może nie wystarczyć. Oczywiście nie pozbędziesz się wszystkich stresorów raz na zawsze, ale możesz spróbować poradzić sobie z nimi. Wystarczająca ilość snu, znalezienie czasu na przyjemności, zmniejszenie oczekiwań wobec siebie czy zastosowanie technik relaksacyjnych naprawdę potrafią czynić cuda. 

Jeśli potrzebujesz pomocy w odchudzaniu, wybierz LightBox  catering dietetyczny: Warszawa i ponad 60 miast w całej Polsce.

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

Kategorie

Ostatnio dodane

Catering dietetyczny dla wegetarian – co warto o nim wiedzieć?
Catering dietetyczny dla wegetarian – co warto o nim...
Dieta alkaliczna – hit czy kit?
Dieta alkaliczna – hit czy kit?
Jak nie przytyć, gdy masz siedzący tryb pracy? 8 skutecznych zasad
Jak nie przytyć, gdy masz siedzący tryb pracy? 8...
Na co zwrócić uwagę wybierając dietę pudełkową? Podpowiadamy!
Na co zwrócić uwagę wybierając dietę pudełkową?...
Kiedy warto zwrócić się po pomoc do dietetyka
Kiedy warto zwrócić się po pomoc do dietetyka
powrót do góry
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.