Zamów

Dietetyczne last minute – jak dobrze wyglądać na plaży?

Adriana Szulińska Adriana Szulińska
MOTYWACJA PORADY
 

Im bliżej urlopu, tym częściej zastanawiasz się czy Twoje ciało jest gotowe na lato? Chcesz dobrze prezentować się w odkrytych ubraniach, korzystnie wyjść na zdjęciach z wakacji i po prostu czuć się dobrze w swojej skórze. Jeśli do wyjazdu został miesiąc, nie ma na co czekać! Odpowiednia dieta pozwoli Ci poczuć się lekko, pięknie i zdrowo.

jak schudnąć przed wakacjami

@ Kzenon - Adobe Stock

Płaski brzuch

Powstawaniu tłuszczu brzusznego sprzyja wysoka zawartość cukru w diecie. Jego eliminacja to zatem punkt obowiązkowy, jeśli na urlopie chcesz pochwalić się szczupłą sylwetką i płaskim brzuchem. Weź również pod uwagę, że nie tylko tkanka tłuszczowa sprawia, że przestajesz mieścić się w ulubione spodnie. Często przyczyną jest nadmierne nagromadzenie się gazów w przewodzie pokarmowym. Aby tego uniknąć przede wszystkim zadbaj o florę jelitową. Jej największymi wrogami są wspomniany wcześniej cukier oraz przetworzona żywność. Codziennie sięgaj po fermentowane produkty mleczne, takie jak jogurty, kefiry, maślanki, a także koktajle na ich bazie - schłodzone są doskonałą przekąską gdy jest gorąco. Aby uniknąć zaparć, pamiętaj o odpowiedniej ilości wody oraz błonnika pokarmowego. Wzbogać swoją dietę o surowe warzywa oraz zamień produkty z jasnej mąki na pełnoziarniste.

Gładkie uda

Dieta bogata w sól oraz sztuczne dodatki do żywności może być powodem powstawania cellulitu. Zabiegi kosmetyczne pomagają w walce z nierównościami na udach, ale dieta jest tutaj kluczowa. Zadbaj o to, by w Twoim jadłospisie znalazły się zdrowe tłuszcze pochodzące z takich produktów jak orzechy i ziarna, awokado, oleje roślinne czy tłuste ryby. Dzięki nim łatwiej utrzymać prawidłowe rozmieszczenie wody w komórkach ciała, przez co dołeczki w skórze są mniej widoczne. Warto również zwrócić uwagę na produkty zawierające witaminę C, która bierze udział w powstawaniu kolagenu odpowiedzialnego m.in. za jędrność skóry. Znajdziesz ją w owocach takich jak truskawki, czarna porzeczka, kiwi czy cytrusy oraz w warzywach – papryce, natce pietruszki, warzywach kapustnych. Najważniejsze zalecenie? Pij wodę! Już po kilku tygodniach zauważysz wyraźną poprawę wyglądu skóry w dolnych partiach ciała.

Zdrowa skóra

Kiepska dieta prędzej czy później spowoduje problemy z cerą. Jeśli skóra twojej twarzy jest poszarzała, przesuszona, nadmiernie przetłuszczona lub pokryta zaskórnikami najprawdopodobniej czas na zmianę nawyków żywieniowych. Zły stan skóry to zwiększone ryzyko przebarwień w kontakcie z promieniami słonecznymi, a przede wszystkim przyspieszenie procesów starzenia. Na „problematycznej” twarzy gorzej prezentują się kosmetyki do makijażu. Jeśli na wakacyjnych zdjęciach chcesz wyglądać świeżo i promiennie usuń ze swojej diety słodycze, zwłaszcza czekoladę, dania typu fast-food, potrawy z glutaminianem sodu i dużą ilością soli, a także ostre przyprawy. Do jadłospisu włącz przede wszystkim produkty będące źródłem witaminy A i beta-karotenu – sprawią, że skóra będzie jędrna i promienna. Na Twoim talerzu jak najczęściej powinny zatem gościć warzywa i owoce w intensywnych pomarańczowych, czerwonych i zielonych barwach, takie jak marchew, pomidory, sałata, boćwina, jarmuż, natka pietruszki czy szpinak, a także melony i morele.

Detoksykacja

Większość substancji dodatkowych obecnych w produktach spożywczych po prostu zaśmieca Twój organizm, powodując złe samopoczucie, a nawet poważne objawy chorobowe. Nie jest jednak prawdą, że aby „oczyścić się z toksyn” musisz stosować jakiś detoks, post lub pić specjalne koktajle. Narządem odpowiedzialnym za detoksykację organizmu jest wątroba, a głównymi składnikami wspierającymi ją w tej roli są substancje polifenolowe obecne w owocach i warzywach. Spożywaj 3-4 porcje warzyw i 1-2 porcje owoców dziennie. Wybieraj zwłaszcza truskawki, wiśnie, czarne porzeczki, borówki, a także czerwone winogrona czy grejpfruty. Źródłem cennych polifenoli w diecie może być również zielona herbata.

Pamiętaj, że zdrowej diety najlepiej jest przestrzegać przez cały rok. W miesiąc nie usuniesz całkowicie skutków długoletnich zaniedbań. Z pewnością jednak miesiąc to wystarczająco długo, aby zauważyć pierwsze pozytywne efekty zmiany nawyków. Jeśli teraz odżywiasz się nieprawidłowo, a chcesz przejść na zdrowe odżywianie i dietetyczne jedzenie, pomyśl o trwałych zmianach – niech powrót z wakacji nie będzie równocześnie powrotem do wcześniejszych przyzwyczajeń. Zamów catering dietetyczny LightBox - to dieta pudełkowa (Pruszków, Warszawa i okolice oraz ponad 60 miast), która pomoże Ci skutecznie schudnąć.

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

Kategorie

Ostatnio dodane

Zdrowe bakterie, zdrowe jelita
Zdrowe bakterie, zdrowe jelita
Czy początek jesieni to dobry czas na odchudzanie?
Czy początek jesieni to dobry czas na odchudzanie?
Śniadanie dietetyczne – jak poprawnie zbilansować poranne posiłki
Śniadanie dietetyczne – jak poprawnie zbilansować poranne...
Catering dietetyczny dla wegetarian – co warto o nim wiedzieć?
Catering dietetyczny dla wegetarian – co warto o nim...
Dlaczego nie mogę schudnąć?
Dlaczego nie mogę schudnąć?
powrót do góry
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.