Zamów

Dieta pudełkowa dla osób aktywnych fizycznie – kiedy tak, a kiedy nie

LightBox LightBox
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE
 

Dieta pudełkowa zazwyczaj wybierana jest przez osoby, którym zależy na zdrowym i racjonalnym żywieniu. Polega na zamawianiu zestawów dań z cateringu dietetycznego,  o konkretnej kaloryczności. Firmy cateringowe układają posiłki w konsultacji z dietetykiem.  

dieta pudełkowa dla sportowca

@smspsy - Adobe Stock

Dieta pudełkowa: na czym polega?

Dieta pudełkowa, nazywana inaczej cateringową, jest jednym z najmodniejszych sposobów na utratę zbędnych kilogramów lub utrzymanie szczupłej sylwetki. Podstawową zasadą zdrowego odżywiania się jest jedzenie 4-5 regularnych, pełnowartościowych posiłków każdego dnia. Posiłki dietetyczne powinny być świeże i zróżnicowane. Dla wielu osób, zwłaszcza zapracowanych, codzienne przygotowywanie śniadań, obiadów i kolacji stanowi problem ze względu na brak czasu. W takim przypadku doskonałym rozwiązaniem jest dieta pudełkowa.

W zależności od potrzeb, klient wybiera określony program dietetyczny (np.  dietę odchudzającą 1200 kcal, dietę wegetariańską). Wybrana firma cateringowa rano, najczęściej między 5. a 7. godziną lub wieczorem dostarcza do domu, mieszkania lub pracy zestaw 4 lub 5 gotowych posiłków. Można otrzymywać posiłki codziennie lub z wyłączeniem weekendów. Jedzenie pakowane jest do pudełek, które umożliwiają zachowanie świeżości potraw przez wystarczający czas i pozwalają na ich wygodne podgrzanie.

Dieta dla osoby aktywnej fizycznie powinna mieć odpowiednią wartość energetyczną  2000 - 2500 kcal. Zwiększona kaloryczność jest uzasadniona dość dużym wydatkiem energetycznym podczas treningów. Dieta sportowca amatora powinna również dostarczać substancje o działaniu antyoksydacyjnym - witaminy A, C, E.  Zdolność usuwania wolnych rodników wykazują także flawonoidy zawarte w warzywach, owocach, kakao oraz zielonej herbacie (dołączanej standardowo do diet LightBox.).

Produkty w diecie dla aktywnych

Białko, podstawowy budulec mięśni, znajduje się w takich produktach, jak mięso, ryby czy mleko, a także w nasionach roślin strączkowych i ziarnach zbóż. W normalnych warunkach w organizmie białko jest wykorzystywane do budowy tkanek, np. mięśni, a nadmiar jako źródło energii. Przy bardzo intensywnej aktywności fizycznej (ćwiczenia siłowe, kulturystyka) i po konsultacji z dietetykiem możliwe jest dołączenie do diety odżywek białkowych. Należy jednak być bardzo ostrożnym, gdyż zbyt duża ilość białka w diecie obciąża nerki i wątrobę.

Zalety  diety pudełkowej

Zalet takiej diety jest bez liku. Ograniczmy się do najważniejszych:

  • oszczędność czasu klienta, który nie musi robić zakupów i spędzać czasu w kuchni
  • zdrowe odżywianie, według wskazań dietetyka czy lekarza
  • konsekwentne utrzymywanie diety, co zwłaszcza w samodzielnym odchudzaniu jest trudne do przeprowadzenia
  • trzymanie w ryzach apetytu,
  • niepodjadanie między posiłkami
  • poznawanie nowych smaków (oryginalne składniki, przepisy kuchni egzotycznych i tradycyjnych)
  • codziennie świeże i smaczne posiłki.

Dieta pudełkowa ma mnóstwo zalet na co dzień, sprzyja też osobom aktywnym fizycznie.

Aby zbudować masę mięśniową w diecie muszą być obecne białka, węglowodany skrobiowe i zdrowe niezbędne tłuszcze.

Celem diety odchudzającej jest zmniejszenie masy ciała. Zbilansowana dieta to taka, która ma prawidłowe proporcje dobrej jakości białka, węglowodanów i tłuszczów. Zawiera też duże ilości warzyw. 

Przykładowe menu diety Optimum 2500 kcal LightBox:

Śniadanie: Owsianka na mleku z orzechami włoskimi i prażonym jabłkiem, warzywa do chrupania

Drugie śniadanie: Zupa kalafiorowa

Obiad: Pierś z indyka w sosie musztardowo-miodowym, dwukolorowa marchewka z cukinią i zielonym groszkiem, ryż biały i dziki

Podwieczorek: Aksamitka kawowa, owoce

Kolacja: Łosoś a la wellington ze szpinakiem, sałatka z cukinii z oliwkami i orzechami włoskimi

Dieta pudełkowa dla osób aktywnych fizycznie – kiedy tak, a kiedy nie?

Dieta pudełkowa będzie dobrym rozwiązaniem dla wszystkich osób, które są aktywne fizycznie, o ile zostanie odpowiednio dobrana. Wybierając catering o niskiej kaloryczności można doprowadzić do osłabienia organizmu. Na stronie LightBox dostępne są kalkulatory, które pozwalają orientacyjnie sprawdzić Twoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne. Nic nie zastąpi jednak konsultacji z dietetykiem, który pomoże dobrać odpowiednią dietę, pozwalającą na osiągnięcie celów.

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

Kategorie

Ostatnio dodane

Zdrowe bakterie, zdrowe jelita
Zdrowe bakterie, zdrowe jelita
Czy początek jesieni to dobry czas na odchudzanie?
Czy początek jesieni to dobry czas na odchudzanie?
Śniadanie dietetyczne – jak poprawnie zbilansować poranne posiłki
Śniadanie dietetyczne – jak poprawnie zbilansować poranne...
Catering dietetyczny dla wegetarian – co warto o nim wiedzieć?
Catering dietetyczny dla wegetarian – co warto o nim...
Dlaczego nie mogę schudnąć?
Dlaczego nie mogę schudnąć?
powrót do góry
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.