Zamów! EN

Dieta bogata w wartościowe składniki odżywcze

LightBox LightBox
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE
 

Podstawowa wiedza z zakresu dietetyki wystarczy, aby zapewnić odpowiednią wartość energetyczną posiłków w ciągu dnia i dobrze rozplanować posiłki. Informacje na temat optymalnych proporcji pomiędzy węglowodanami, białkiem a tłuszczami można bez trudu wyszukać w internecie. Nie każdy potrafi jednak skomponować dietę bogatą w mikroelementy. Jakie witaminy i minerały powinna ona zawierać i jak zapewnić, że będziesz je spożywać w odpowiedniej ilości?

dieta pudełkowa witaminy minerały

@ rh2010 - Adobe Stock

Jak zadbać o prawidłową podaż witamin?

Witaminy odgrywają istotną rolę w organizmie, a większość z nich dostarczasz sobie wraz ze spożywanymi posiłkami. Jednak przygotowując śniadanie dietetyczne, sycący obiad czy lekką kolację, nie zawsze zwracasz uwagę na to, czy w pełni zaspokajasz potrzeby ciała. Szczególną rolę odgrywają tu między innymi witaminy z grupy B, które znacząco wpływają na funkcjonowanie układu krwionośnego i nerwowego. W Twojej diecie nie może zabraknąć orzechów i pestek, fasoli, jajek i nabiału, drobiu, ryb, chudego mięsa, wątróbki i zielonych warzyw liściastych.

W okresie słabego nasłonecznienia zadbaj o odpowiedni poziom witaminy D - przy braku ekspozycji na promienie słoneczne skóra produkuje ją w niewystarczającej ilości. W tym celu warto sięgnąć po suplementy (zawsze w porozumieniu z lekarzem) i jeść tłuste ryby, żółtka jaj czy żółty ser. Witamina D, podobnie jak witaminy A, E i K należą do rozpuszczalnych w tłuszczach. Wszystkie spośród nich mają do odegrania istotną rolę w organizmie. Aby uniknąć niedoborów, warto spożywać je w towarzystwie produktów zasobnych w tłuszcze. Witaminę C znajdziesz natomiast między innymi w natce, papryce i cytrusach. W przypadku problemów z kompozycją jadłospisu rozwiązaniem będzie dieta pudełkowa. Warszawa i inne duże miasta to miejsca, w których łatwo znaleźć ciekawą ofertę.

W jaki sposób dostarczać organizmowi optymalną dawkę mikroelementów?

Do mikroelementów zaliczają się równie istotne dla naszego organizmu minerały. Potas wspomaga pracę serca - znajdziesz go m.in. w bananach i pomidorach, wapń to budulec kości - doskonałe źródło stanowią produkty mleczne, podobnie jak fosfor, w który bogate są jaja, mięso i ryby. Selen pomaga usuwać wolne rodniki, chroni komórki przed toksynami i odgrywa ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu tarczycy. Znajdziesz go m.in. w orzechach brazylijskich, łososiu, tuńczyku czy wołowinie. Na prawidłową pracę układu krwionośnego istotny wpływ ma żelazo - wątróbka i czerwone mięso są jego najlepszymi źródłami, podobnie jak natka pietruszki. Mangan i chrom usuwają natomiast nadmiar cukru z krwi - znajdzesz je odpowiednio w płatkach owsianych, produktach zbożowych z pełnego ziarna czy kaszy gryczanej oraz kakao, drożdżach, a także strączkach i pełnoziarnistych produktach zbożowych.

Dlaczego catering dietetyczny stanowi dobre rozwiązanie?

Niedobory mikroelementów możesz uzupełniać poprzez suplementację, jednak najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie prawidłowo skomponowanej, bogatej w różnorodne składniki odżywcze diety. Do prawidłowego ułożenia jadłospisu przydatna jest wiedza z zakresu dietetyki. Nawet jeśli ją masz, nie zawsze starcza czasu (i chęci) na przygotowywanie pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Wówczas z pomocą przychodzi catering dietetyczny. Warszawa to jedno z miast, w których oferta jest najszersza. Mieszkańcy stolicy oraz ponad 70 miast mają do wyboru między innymi LightBox. Posiłki LightBox są przygotowywane przez doświadczonych dietetyków. To optymalny sposób na dostarczenie organizmowi wraz z dietą wszystkich niezbędnych mikroelementów, a jednocześnie ogromna oszczędność czasu.

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

Kategorie

Ostatnio dodane

Na postanowienia noworoczne nigdy nie jest za późno. Jak przestawić się na zdrowe odchudzanie?
Na postanowienia noworoczne nigdy nie jest za późno. Jak...
Jak odżywiać się zimą, żeby nie przytyć
Jak odżywiać się zimą, żeby nie przytyć
Zdrowe przekąski, które pozwolą podkręcić metabolizm podczas home-office
Zdrowe przekąski, które pozwolą podkręcić metabolizm...
10 prostych sposobów na to, by pić więcej wody
10 prostych sposobów na to, by pić więcej wody
Chudnij z głową – 10 przykazań zdrowego odchudzania
Chudnij z głową – 10 przykazań zdrowego odchudzania
powrót do góry
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.
close
Dbamy o bezpieczeństwo