Zamów! EN

Chudnij z głową – 10 przykazań zdrowego odchudzania

LightBox LightBox
MOTYWACJA ODCHUDZANIE PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE
 

Chociaż skuteczna walka ze zbędnymi kilogramami może wydawać się trudna, warto ją podjąć. Odchudzanie to sposób na poprawę nie tylko sylwetki i samopoczucia, ale również zdrowia. Samo pozbycie się nadprogramowych kilogramów może być znacznie łatwiejsze dzięki uniwersalnym zasadom, które wcielone w życie zaowocują oczekiwanymi efektami.

Catering dietetyczny zdrowe odchudzanie

@ rh2010 - Adobe Stock

1. Odpowiednia kaloryczność

Podstawą w walce ze zbędnymi kilogramami jest odpowiedni deficyt kaloryczny w diecie. Jedną ze skutecznych metod zdrowego odchudzania jest dostarczanie do organizmu około 10-20% mniej kalorii niż wynosi całkowite zapotrzebowanie organizmu. Jednocześnie warto pamiętać, że zbyt drastyczna redukcja kaloryczności diety może przyczyniać się do powstawania problemów zdrowotnych. Dużym ułatwieniem w zakresie odpowiedniej podaży kalorii może być catering dietetyczny - Warszawa to jedno z wielu miast, gdzie klienci mogą korzystać z diet o ustalonej kaloryczności, bez konieczności jej samodzielnego przeliczania.

2. Zbilansowana dieta

Odpowiednia podaż składników odżywczych jest niezbędna do zachowania zdrowia - nie inaczej jest w czasie odchudzania. Jeśli chcesz zdrowo zgubić zbędne kilogramy, pamiętaj o odpowiednim zbilansowaniu diety, tak aby dostarczała ona wszystkich niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu substancji, jednocześnie eliminując konieczność suplementacji. W tym miejscu warto zwrócić uwagę na urozmaicone i zbilansowane diety, jakie oferuje catering dietetyczny - Wrocław, podobnie jak wiele innych miast, daje dostęp do najlepszych propozycji, skomponowanych przez wykwalifikowanych dietetyków.

3. Nieprzetworzona żywność

W walce ze zbędnymi kilogramami najlepszym sprzymierzeńcem jest zdrowa, nieprzetworzona żywność. Dobrze jest, aby posiłki obfitowały w warzywa i owoce, które są doskonałym źródłem witamin i minerałów, a jednocześnie nie zawierają dużej ilości kalorii.

4. Regularność spożywania posiłków

Regularne spożywanie posiłków w kilkugodzinnych odstępach jest nie tylko korzystne dla zdrowia, ale również pozwala uniknąć napadów głodu oraz pomaga w wyeliminowaniu podjadania, co jest niezwykle istotne podczas walki ze zbędnymi kilogramami. Przy obecnym tempie życia, zachowanie systematyczności może przysparzać trudności, jednak z pomocą może przyjść catering dietetyczny. Kraków jest jednym z wielu na mapie Polski miejsc, gdzie wybór jest wyjątkowo szeroki.

5. Planowanie posiłków

Aby jeść regularnie, warto wcześniej zaplanować posiłki. Pozwala to uniknąć sięgania po niezdrowe, wysokokaloryczne przekąski w sytuacjach, kiedy nagle pojawi się głód.

6. Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna odgrywa niezwykle ważną rolę w procesie odchudzania. Nie tylko pomaga spalić kalorie, ale również wpływa pozytywnie na sylwetkę oraz na kondycję organizmu. Warto pamiętać, że nawet pozornie niewielka zmiana nawyków dotyczących aktywności może w perspektywie długoterminowej przynieść pozytywne skutki.

7. Odpowiednie nawadnianie

Nie należy zapominać, że kalorie dostarczane są do organizmu nie tylko z posiłkami, ale również w postaci napojów - warto zrezygnować z tych gazowanych i słodzonych oraz z gotowych soków owocowych. Za najlepszy wybór zdecydowanie uznaje się wodę.

8. Eliminacja podjadania

Podjadanie pomiędzy posiłkami to jeden z głównych wrogów w walce ze zbędnymi kilogramami. Nawet niewielka ilość słodyczy lub słonych przekąsek może dostarczyć kilkaset dodatkowych kalorii.

9. Brak głodówek

Głodówka sprawia, że do organizmu nie są dostarczane niezbędne substancje i składniki odżywcze, co wpływa negatywnie na jego kondycję. Co więcej, nierzadko efektem głodówek jest późniejsze kompulsywne objadanie się, które zdecydowanie nie sprzyja utracie wagi.

10. Cierpliwość

Zdrowe, skuteczne odchudzanie to proces długotrwały - zbędne kilogramy nie pojawiają się nagle i tak samo nie znikną, dlatego niezwykle ważne są duże pokłady cierpliwości.

 

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

Kategorie

Ostatnio dodane

Rozkład posiłków w ciągu dnia
Rozkład posiłków w ciągu dnia
Nigdy nie jest za późno, by zacząć zdrowo się odżywiać
Nigdy nie jest za późno, by zacząć zdrowo się odżywiać
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia – fakt czy mit?
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia – fakt czy mit?
Otyłość brzuszna – jak z nią walczyć?
Otyłość brzuszna – jak z nią walczyć?
Dieta wegetariańska bez tajemnic
Dieta wegetariańska bez tajemnic
powrót do góry
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.
close
Dbamy o bezpieczeństwo