Zamów! EN

Catering dietetyczny dla wegetarian – co warto o nim wiedzieć?

LightBox LightBox  
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE
 

Odpowiednio ułożona dieta wegetariańska ma wiele zalet. Należą do nich m.in: obniżenie ryzyka chorób układu krążenia i otyłości. Wegatarianie spożywają znacznie mniej tłuszczów nasyconych i cholesterolu, a więcej warzyw i owoców oraz zbóż, czyli produktów bogatych w błonnik, co pozytywnie wpływa na układ trawienny. Odpowiednio zbilansowana dieta wegetariańska może być zdrowa i smaczna.   

catering dietetyczny dieta wegetariańska

@ Krzysztof Lewit

Wegetarianizm bez wyrzeczeń

Wiele osób obawia się rezygnacji z mięsa z dwóch powodów. Pierwszym z nich jest niedobór białka w organizmie, drugim zaś jest konieczność zrezygnowania z tradycyjnych potraw, które wszyscy znamy i lubimy, jak niedzielna pieczeń czy świeża bułeczka z szynką. Obawy te nie są do końca uzasadnione.

Podstawowym źródłem białka w diecie wegetariańskiej są rośliny strączkowe, czyli m.in. fasola, groch, ciecierzyca, a poza tym produkty mleczne i jajka. Bardzo dobrym źródłem wysokowartościowego białka na diecie wegetariańskiej będą też produkty sojowe, takie jak tofu, seitan, pasztety czy mleko sojowe. W zależności od preferencji można też zdecydować się na dietę wegetariańską z rybami.

Początek diety wegetariańskiej jest często bodźcem do zainteresowaniem się dietetycznymi posiłkami, których do tej pory nie spożywaliśmy oraz do eksperymentów kulinarnych. Nie oznacza to jednak, że klasyczne potrawy będą już na zawsze skreślone z naszego menu. Odpowiednio przygotowane tofu z powodzeniem może zastąpić w przepisie ser, mięso, a idąc dalej z wykluczeniami nawet jajka! Klasyczną jajecznicę można zaś zastąpić tofucznicą, a fani słodyczy mogą jeść pyszne brownie z fasoli.

Przykładowy jadłospis wegetariański

  • Śniadanie: placki owsiane z jogurtem greckim, sałata rzymska z dynią i nasionami słonecznika
  • II śniadanie: rukola z gruszką w balsamico z kozim serem i orzechami włoskimi
  • Obiad: strogonow z tofu, warzywa na parze, kasza gryczana
  • Podwieczorek: naleśnik z serkiem brzoskwiniowym i gorzką czekoladą, owoce
  • Kolacja: roladki z omleta faszerowane twarożkiem i papryką, bukiet świeżych warzyw, sucharki pełnoziarniste

Gdy brakuje pomysłu i czasu

Jeśli masz motywację do przejścia na wegetarianizm, ale brak Ci czasu i pomysłów na samodzielne gotowanie, nie jesteś sam! Niektórzy mają problem ze zbilansowaniem diety, inni zaś nie mają ochoty na samodzielne przygotowywanie jedzenia dietetycznego. Zarówno osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z dietą bezmięsną, jak i te, które od wielu lat są jaroszami, mogą skorzystać z fit cateringu dla wegetarian. Catering dietetyczny zawsze jest dużą oszczędnością czasu, jednak w przypadku diety vege jest to szczególnie zauważalne. Specjaliści układający diety w LightBox wiedzą, jak zbilansować posiłki, aby dostarczać organizmowi odpowiednich wartości odżywczych. Czerp siłę z natury i zdecyduj się na wegetariańskie jedzenie do pudełka! Catering dietetyczny Warszawa, Łomianki, Konstancin i wiele innych lokalizacji.

Kategorie

Ostatnio dodane

Dieta redukcyjna - zasady. O czym pamiętać stosując dietę redukcyjną?
Dieta redukcyjna - zasady. O czym pamiętać stosując dietę...
Dieta odchudzająca - co jeść na diecie odchudzającej?
Dieta odchudzająca - co jeść na diecie odchudzającej?
Dieta bez laktozy - kto powinien ją stosować?
Dieta bez laktozy - kto powinien ją stosować?
Kompulsywne objadanie się
Kompulsywne objadanie się
Dieta wegetariańska i produkty polecane dla wegetarian
Dieta wegetariańska i produkty polecane dla wegetarian

Jaka dieta pudełkowa LightBox najlepiej pasuje do Ciebie?

diets-alt-slim-flex
Slim FLEX
1000 / 1200 / 1500 kcal
od 69 zł/dzień
diets-alt-optimum-flex
Optimum FLEX
2000 / 2500 kcal
od 78 zł/dzień
diets-alt-sport-flex
od 81 zł/dzień
diets-alt-slim
Slim
1000 / 1200 / 1500 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-optimum
Optimum
1800 / 2000 / 2500 kcal
od 68 zł/dzień
diets-alt-sport
Sport
2500 / 3000 / 4000 kcal
od 72 zł/dzień
diets-alt-no-fish
No Fish
1000 / 1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-vege
Vege
1000 / 1200 / 1500 / 2000 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-vege-plus-fish
Vege+Fish
1000 / 1200 / 1500 / 2000 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-lactose-free
Lactose Free
1000 / 1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 62 zł/dzień

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

powrót do góry
Wykorzystujemy technologię ciasteczek. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności. OK, lubię ciasteczka