Zamów

Blog LightBox

Postanowienia noworoczne – jak przestawić się na zdrową dietę
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
MOTYWACJA PORADY

Postanowienia noworoczne – jak przestawić się na zdrową dietę

Nadszedł czas noworocznych postanowień. Do najpopularniejszych należą te dotyczące zdrowia, diety czy aktywności fizycznej. Jednak aby z końcem stycznia nie odeszły w niepamięć, powinny być dobrze przemyślane – konkretne i dostosowane do Twoich realnych możliwości. Poniżej kilka postanowień, które łatwo wprowadzisz w życie, a także praktyczne wskazówki, które pomogą Ci zaplanować zmiany.

Najlepsza dieta na „po świętach”
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
ODCHUDZANIE ZDROWE ODŻYWIANIE

Najlepsza dieta na „po świętach”

W święta często zapominamy o zdrowych nawykach żywieniowych i to nawet, jeśli wcześniej się odchudzaliśmy. Na stole pojawiają się tłuste dania i ciasta – w dużych ilościach. Taki nagły powrót do niezbyt zdrowego odżywiania po okresie diety odchudzającej może oznaczać problemy z utrzymaniem jej efektów. Na co w diecie zwrócić szczególną uwagę, aby po kilku dniach ucztowania jak najszybciej odzyskać dobre samopoczucie i wrócić do równowagi?

Jak zaradzić przejedzeniu?
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
PORADY

Jak zaradzić przejedzeniu?

Okres świąt i karnawału, oprócz rodzinnej atmosfery oraz dobrej zabawy, kojarzy się również z przejedzeniem. W naszej kulturze spotkania towarzyskie to przede wszystkim ucztowanie przy stole, warto więc wiedzieć, co zrobić, aby poczuć się lepiej, kiedy zdarzy nam się przesadzić.

Jak przyrządzać tradycyjne potrawy świąteczne w zdrowej odsłonie?
Anna Sanicka Anna Sanicka
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Jak przyrządzać tradycyjne potrawy świąteczne w zdrowej odsłonie?

Tradycyjne potrawy to ważny element świąt. Choć niekoniecznie służą osobom na diecie, to można przyrządzić je tak, by były łatwiej strawne, mniej kaloryczne i zdrowsze. Oto zdrowa dieta na święta.

Jak uniknąć objadania się w święta
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
MOTYWACJA PORADY

Jak uniknąć objadania się w święta

Święta rządzą się swoimi prawami i trudno wymagać, aby potrawy były całkiem dietetyczne. Jednak faktem jest, że zwykle po prostu jemy za dużo. U osób odchudzających się kilka dni takiej rozpusty może spowodować czasowe rozregulowanie metabolizmu, a w konsekwencji zahamowanie spadku wagi. Poza tym, po takim ucztowaniu można po prostu źle się czuć, a nawet nabawić się poważnych problemów trawiennych. Co zrobić, żeby podczas świąt znów nie zjeść za dużo?

Czy warto jeść grzyby?
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
ZDROWE ODŻYWIANIE

Czy warto jeść grzyby?

Grzyby dosyć często goszczą na naszych stołach, szczególnie jesienią i w święta. Cenione są przede wszystkim ze względu na swoje walory smakowe, rzadko jednak wymienia się je jako źródło ważnych składników odżywczych. Zapewne dlatego wiele osób zastanawia się, czy w ogóle mają jakąś wartość. Jak to naprawdę jest z grzybami? Czy ich rola w żywieniu rzeczywiście jest marginalna?

Dieta na anemię – co jeść, czego unikać?
Anna Sanicka Anna Sanicka

Dieta na anemię – co jeść, czego unikać?

Częste bóle głowy, łamliwość włosów i paznokci, bladość skóry, zmęczenie i trudności w koncentracji – to mogą być oznaki anemii, czyli niedokrwistości. Jeśli zdiagnozowano u Ciebie anemię, warto zmienić dietę. Czy dieta niskokaloryczna jest polecana w niedokrwistości?

Co dawać dzieciom do jedzenia do szkoły?
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
PORADY ZDROWE ODŻYWIANIE

Co dawać dzieciom do jedzenia do szkoły?

Drugie śniadanie to dla ucznia bardzo ważny posiłek. Powinno być bogate w składniki odżywcze, które wspierają rozwój młodego człowieka. Uczniowie starszych klas, którzy spędzają w szkole ponad 5 godzin, mogą potrzebować dwóch posiłków. Co zatem najlepiej spakować do plecaka i jak zachęcić dziecko do zjedzenia posiłku w szkole?

Rozgrzewające posiłki i przekąski
Adriana Szulińska Adriana Szulińska
MOTYWACJA ZDROWE ODŻYWIANIE

Rozgrzewające posiłki i przekąski

Jesienią i zimą, kiedy robi się naprawdę zimno, bardziej niż kiedykolwiek masz ochotę na coś ciepłego. Ale istnieje również większe ryzyko, że Twój wybór padnie na potrawy, które są kaloryczną pułapką. Nie daj się skusić na reklamowane “rozgrzewające” budynie i kisiele z torebki. Co zatem wybierać, aby rozgrzać i wzmocnić organizm bez szkody dla zdrowia i sylwetki?

powrót do góry
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.
close
Promocja
na dobry początek