Zamów

5 najlepszych sposobów na płaski brzuch

Adriana Szulińska Adriana Szulińska
ODCHUDZANIE PORADY
 

Zwiększony obwód brzucha to najczęstszy problem osób, które chcą się odchudzić, niezależnie od tego, czy mają dużą nadwagę, czy chcą zrzucić tylko 2 kg. Przeważnie przyczyną problemu jest nadmiar tkanki tłuszczowej w tej okolicy, ale może on również wynikać ze wzmożonego gromadzenia się gazów w jelitach. Dieta powinna być zatem ukierunkowana na redukcję tkanki tłuszczowej, a jednocześnie uwzględniać produkty wspomagające pracę przewodu pokarmowego. Jak więc pozbyć się niechcianego brzuszka?

dieta na płaski brzuch

@ Kalim - Adobe Stock

Pożegnaj cukier

Główną przyczyną odkładania się tkanki tłuszczowej na brzuchu jest nadmiar cukru w diecie. Zjedzenie posiłku bogatego w cukier powoduje gwałtowne podniesienie się poziomu glukozy we krwi, a w konsekwencji wyrzut dużej ilości insuliny. Im jest jej więcej i im dłużej utrzymuje się ona we krwi, tym więcej odkłada się tkanki tłuszczowej, zwłaszcza na brzuchu. Biorąc pod uwagę, że u niektórych osób słodkie przekąski pojawiają się kilka razy dziennie, insulina prawie nigdy nie ma szansy opaść do poziomu umożliwiającego spalanie tkanki tłuszczowej. Jeśli z diety wyrzucisz słodycze oraz inne źródła cukru, z powodzeniem utrzymasz insulinę w ryzach, co w połączeniu z prawidłowo skomponowaną dietą spowoduje wyszczuplenie w talii.

Uporządkuj swoje posiłki

Wyobraź sobie, że Twój przewód pokarmowy to taśma produkcyjna, która przesuwa się tylko, jeśli znajdą się na niej jakieś materiały. Jeśli ich nie dostarczysz, taśma stanie w miejscu, a po pewnym czasie zardzewieje i się zatnie. Jeżeli natomiast na taśmę wrzucisz za dużo towaru, może dojść do przeciążenia, w wyniku czego zwolni lub wykona tylko część pracy. Właśnie to dzieje się z Twoim przewodem pokarmowym, kiedy przez cały dzień nie jesz prawie nic, a wieczorem „wymiatasz lodówkę”. Podobnie, gdy przez cały tydzień się odchudzasz, by w weekend zjeść nagrodę w postaci całej pizzy popitej litrem coli. Takie nadwyrężanie przewodu pokarmowego powoduje też zwiększoną produkcję gazów w jelicie oraz utrudnione usuwanie resztek pokarmowych i zaparcia  co widoczne jest w postaci twardego, wzdętego brzucha. Jedz regularne, zbilansowane dietetyczne posiłki, a unikniesz awarii przewodu pokarmowego.

Pij wodę

Picie odpowiedniej ilości wody stymuluje perystaltykę jelit i oczyszczanie ich z treści pokarmowej, co zmniejsza ryzyko zaparć i wzdęć. Prawidłowe nawodnienie organizmu zapobiega też uczuciu ciężkości i opuchnięcia, także tego związanego z cyklem miesięcznym u kobiet. Popijanie wody w ciągu dnia może osłabić chęć podjadania, a szklanka wody wypita przed posiłkiem spowoduje, że szybciej osiągniesz uczucie sytości. Czy woda może być gazowana? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Nie jest ona przeciwwskazana w przypadku zdrowych osób odchudzających się. Jeśli jednak pijesz duże ilości wody gazowanej, to bąbelki mogą powodować wzdęcia, czyli efekt odwrotny do tego, o który chodzi.

Zadbaj o jelita

Nanowsze badania naukowe potwierdzają, że znaczna część dolegliwości przewodu pokarmowego związana jest z nieprawidłowym składem flory bakteryjnej występującej w jelicie. Dieta ma w tym przypadku kluczowe znaczenie. Szczególną uwagę należy zwrócić na produkty wspomagające odbudowę flory, takie jak fermentowane produkty mleczne oraz wszelkiego rodzaju kiszonki. Zadbaj o to, by w Twojej diecie znalazły się także bogate w błonnik warzywa i pełnoziarniste produkty zbożowe. Równocześnie warto pomyśleć o ograniczeniu produktów wzdymających, takich jak kapusta, brokuły, kalafior, cebula czy nasiona roślin strączkowych.

Ruszaj się

Aktywność fizyczna wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej, bo pobudza metabolizm, a także łagodnie przyspiesza pracę jelit niwelując zaparcia. Odpowiednio dobrane ćwiczenia wzmacniają mięśnie brzucha i kręgosłupa, dzięki czemu postawa jest bardziej wyprostowana, a brzuch wydaje się „wciągnięty”. Regularny wysiłek o umiarkowanej intensywności poprawia również wrażliwość tkanek na insulinę, co sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej w okolicy brzucha i wspomaga działanie diety odchudzającej.

Pomoc w pudełku

Jeśli logistyka związana z planowaniem, liczeniem kalorii, zakupami i przygotowaniem dietetycznych posiłków to ostatnia rzecz, na jaką masz ochotę, na ratunek stawia się dieta pudełkowa - Gliwice, Zabrze, Mysłowice i cała Polska. Catering dietetyczny LightBox pozwala zaplanować ulubioną formę aktywności  całą resztę zostaw nam!

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

Kategorie

Ostatnio dodane

Kawa, wino, herbata - czy są dozwolone na diecie?
Kawa, wino, herbata - czy są dozwolone na diecie?
Rozgrzewające przyprawy na jesienne chłody
Rozgrzewające przyprawy na jesienne chłody
Jak pobudzić metabolizm i skutecznie schudnąć?
Jak pobudzić metabolizm i skutecznie schudnąć?
Błonnik – lekarstwo na talerzu
Błonnik – lekarstwo na talerzu
Zdrowe odżywianie w okresie menopauzy
Zdrowe odżywianie w okresie menopauzy
powrót do góry
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.
close
Promocja
na dobry początek