Zamów! EN

10 prostych sposobów na to, by pić więcej wody

LightBox LightBox  
MOTYWACJA PORADY
 

Ludzkie ciało w zdecydowanej większości składa się z wody. Nic więc dziwnego, że trzeba stale uzupełniać jej zapasy w organizmie. Dorosły człowiek powinien w ciągu doby wypijać ok. 2 litrów wody, a odwodnienie powoduje m.in. zmęczenie, wzrost ciśnienia krwi czy ból głowy.

catering dietetyczny napoje woda

@ puhhha - Adobe Stock

1.Woda zawsze pod ręką

Postaraj się mieć butelkę wody lub bidon zawsze pod ręką. Sięgaj po kilka łyków za każdym razem, gdy poczujesz suchość w ustach lub potrzebę napicia się. Pragnienie może pojawić się w każdej chwili – na przykład w trakcie podróży, zakupów czy w kolejce na poczcie. Warto zabezpieczyć się na taką ewentualność, nosząc wodę zawsze przy sobie.

2.Woda wypijana do kawy

Jeśli jesteś miłośnikiem kawy, pamiętaj że przyspiesza ona usuwanie elektrolitów z organizmu. Dobrą praktyką będzie więc wypijanie odrobiny wody do kawy, co zresztą stanowi ustalony zwyczaj w przypadku tradycyjnego espresso.

Catering dietetyczny Warszawa – zadbaj o prawidłowy jadłospis

3.Picie wody podczas wysiłku

Wzrost zapotrzebowania na wodę w Twoim organizmie rośnie, jeżeli podejmujesz aktywność fizyczną. Pamiętaj o optymalnym nawodnieniu się przed, w trakcie i po treningu. Jeśli trenujesz bardzo intensywnie, w trakcie treningu pij izotoniki. Nie zapominaj o piciu wody również podczas prac domowych czy spaceru. Jest to szczególnie istotne w cieplejsze dni, gdy zapotrzebowanie na płyny jest większe.

4.Woda w miejscu pracy

Zadbaj o to, by mieć przy sobie zapas wody w miejscu pracy. Najlepiej ustaw butelkę tuż przy biurku bądź stanowisku. W przeciwnym razie, skupiając się na swoich obowiązkach możesz łatwo zapomnieć o rutynowych kilku łykach. Mając wodę na widoku, na pewno będziesz pamiętać o napiciu się co jakis czas. 

5.Woda na spotkaniu służbowym

Zarówno prywatne, jak i służbowe spotkania potrafią znacznie się przeciągać. W ich trakcie może dotknąć Cię uczucie pragnienia. Przed rozpoczęciem spotkania zadbaj więc o ustawienie butelek bądź karafki z wodą!

Wypróbuj dietę pudełkową od LightBox

6.Woda pita przed snem

Kolejny dobry zwyczaj to picie wody przed snem. W trakcie snu, trwającego przynajmniej kilka godzin, nie będziesz uzupełniać płynów, dlatego nie zaszkodzi mały zapas. Jeżeli jednak boisz się, że będzie to prowadzić do konieczności skorzystania w nocy z toalety – napij się od razu po przebudzeniu.

7.Urozmaicony smak wody

Jeśli smak wody jest dla Ciebie zbyt monotonny, zaszalej! Sprawdzony sposób to wyciśnięcie do butelki odrobiny soku z cytryny, pomarańczy lub grejpfruta. Przygotowując napój na trening dodaj do niego również szczyptę soli i nieco miodu – to sprawdzony przepis na domowy izotonik.

8.Ustawienie przypomnień

Być może dobrze wiesz o swoim zapotrzebowaniu na wodę, jednak ze względu na obowiązki wciąż o nim zapominasz. Ustaw odpowiednie przypomnienia w telefonie lub użyj aplikacji mobilnej. W ten sposób możesz również kontrolować ilość wypijanej wody.

Dieta pudełkowa Warszawa – zbilansowane odżywianie organizmu

9.Ustalenie zapotrzebowania organizmu na wodę

Jeśli masz wątpliwości, ile płynów musisz wypijać w ciągu doby, by zapewnić sobie optymalne nawodnienie, skonsultuj się ze specjalistą. Dietetyk bądź lekarz udzieli Ci niezbędnych wskazówek.

10.Woda zamiast niezdrowych napojów

Masz w zwyczaju sięgać po niezdrowe, obficie słodzone napoje? Spróbuj zastąpić je wodą. Jaka korzyść z tego wyniknie? Z pewnością z czasem zauważysz, że po prostu czujesz się lepiej. Może to również wpłynąć pozytywnie na stan skóry i masę ciała!

Kategorie

Ostatnio dodane

Dieta bez laktozy - kto powinien ją stosować?
Dieta bez laktozy - kto powinien ją stosować?
Kompulsywne objadanie się
Kompulsywne objadanie się
Otyłość gynoidalna i otyłość androidalna
Otyłość gynoidalna i otyłość androidalna
Jak zdrowo schudnąć w miesiąc?
Jak zdrowo schudnąć w miesiąc?
Senność po jedzeniu
Senność po jedzeniu

Jaka dieta pudełkowa LightBox najlepiej pasuje do Ciebie?

diets-alt-slim-flex
Slim FLEX
1000 / 1200 / 1500 kcal
od 69 zł/dzień
diets-alt-optimum-flex
Optimum FLEX
2000 / 2500 kcal
od 78 zł/dzień
diets-alt-sport-flex
od 81 zł/dzień
diets-alt-slim
Slim
1000 / 1200 / 1500 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-optimum
Optimum
1800 / 2000 / 2500 kcal
od 68 zł/dzień
diets-alt-sport
Sport
2500 / 3000 / 4000 kcal
od 72 zł/dzień
diets-alt-no-fish
No Fish
1000 / 1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-vege
Vege
1000 / 1200 / 1500 / 2000 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-vege-plus-fish
Vege+Fish
1000 / 1200 / 1500 / 2000 kcal
od 58 zł/dzień
diets-alt-lactose-free
Lactose Free
1000 / 1200 / 1500 / 2000 / 2500 kcal
od 62 zł/dzień

Inne artykuły, które mogą Cię zaciekawić

powrót do góry
Wykorzystujemy technologię ciasteczek. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności. OK, lubię ciasteczka