PL | EN

Kontakt: kontakt@lightbox.pl

tel:+48 513 513 661

Pn – Pt od 10:00 do 18:00

Menu LightBox Optimum – dieta tradycyjna o cechach diety śródziemnomorskiej

Uprzejmie prosimy o przestrzeganie reguł żywieniowych przygotowanych przez naszych Dietetyków

  • Należy spożywać 5 posiłków dziennie
  • Przerwa pomiędzy posiłkami nie powinna być dłuższa niż 3 godzinny
  • Posiłki należy spożywać powoli
  • Przez cały dzień należy wypijać 1,5-2 litrów niesłodzonych napojów; najbardziej polecana jest niegazowana woda mineralna
  • Nie należy pić alkoholu
  • Należy unikać picia słodzonych soków, napojów gazowanych, słodkiej kawy i herbaty
  • Ostatni posiłek powinien być spożywany minimum 3 godziny przed snem

Przybliżona wartość energetyczna poszczególnych posiłków w zestawach LightBox

  Zestawy LightBox
LB 1000 LB 1200 LB 1500 LB 2000 LB 2500
Śniadanie 280 kcal 336 kcal 420 kcal 560 kcal 700 kcal
II śniadanie 80 kcal 96 kcal 120 kcal 160 kcal 200 kcal
Obiad 340 kcal 408 kcal 510 kcal 680 kcal 850 kcal
Podwieczorek 80 kcal 96 kcal 120 kcal 160 kcal 200 kcal
Kolacja 220 kcal 264 kcal 330 kcal 440 kcal 550 kcal

 

Uwaga! Zgodnie z powyższą tabelą wartość energetyczna zestawów LightBox Office (bez kolacji) wynosi w przybliżeniu: LB 1000 OF – 780 kcal, LB 1200 OF – 936 kcal, LB 1500 OF – 1170 kcal, LB 2000 OF – 1560 kcal i LB 2500 OF – 1950 kcal. Poniższe menu dotyczy zestawów LightBox All Day, składających się z pięciu posiłków dziennie oraz zestawów LightBox Office – z czterech posiłków, bez kolacji. Przy korzystaniu z zestawu LightBox Office polecamy przygotowanie kolacji we własnym zakresie z produktów przedstawionych w podzakładce "Propozycja kolacji".

Propozycja kolacji do zestawów Office

Aby uzupełnić wartość wybranego zestawu LightBox Office polecamy skomponowanie kolacji o odpowiedniej kaloryczności z poniższej listy produktów.

Osoby stosujące dietę bezglutenową powinny korzystać z ofert firm produkujących żywność bezglutenową, w tym posiadających licencjonowany znak przekreślonego kłosa. Lista bezpiecznych produktów dostępnych na polskim rynku zamieszczona jest na stronie Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na diecie Bezglutenowej – www.celiakia.pl. Pamiętajmy, że gluten mogą zawierać nie tylko produkty zbożowe, ale również jogurty, serki smakowe, wędliny, pasztety, majonez, koncentraty spożywcze, ciasta, a nawet proszek do pieczenia i przyprawy, w tym musztarda i sos sojowy.

Pieczywo, 100 kcal (ok. g)
pół bułki pszennej (35)
pół bułki grahamki (40)
chleb razowy, jedna kromka (40)
chleb chrupki, cztery kromki (25)
chleb typu pumpernikiel, jedna kromka (40)

Dodatki, 80 kcal (ok. g)
chuda wędlina drobiowa 4 plasterki (80)
szynka wieprzowa 1 plaster (35)
polędwica wieprzowa 2 plastry (50)
ser twarogowy ziarnisty typu „wiejski", pół opakowania (80)
ser żółty jeden plaster (24)
makrela wędzona (35)
łosoś wędzony (50)
jajo kurze (50)
pasztet sojowy (45)
wędlina sojowa (50)
tofu wędzone (50)

Tłuszcze, 35 kcal (ok. g)
(cienko posmarowana kromka chleba)
masło (5)
margaryna (8)
majonez (5)
oliwa z oliwek, olej (4)
 
Napoje mleczne, 45 kcal (ok. g)
(pół szklanki)
mleko 1,5 lub 2% zaw. tłuszczu (100)
kefir (100)
jogurt naturalny (100)

Warzywa, 25 kcal (ok. g)
sałata pół główki (180)
rzodkiewka 18 sztuk (180)
jeden duży ogórek (200)
jeden pomidor (150)
pół dużej papryki (90)

Śniadanie LightBox składa się z:

  • świeżych owoców (zestawy 1000, 1200 i 1500 kcal),
  • specjalnie skomponowanych, urozmaiconych zestawów musli o niskim indeksie glikemicznym, zawierających płatki: quinoa, orkiszowe, ryżowe, owsiane, gryczane, otręby pszenne, żytnie i owsiane oraz niezwykle cenne dla zdrowia zarodki pszenne, błonnik, ziarna amarantusa, siemię lniane, sezam, pestki dyni, pestki słonecznika, orzechy i migdały, a także suszone owoce, a wśród nich o szczególnych właściwościach prozdrowotnych – owoce papai, jagody inkaskie i truskawki, produkowane przy użyciu innowacyjnej technologii suszenia w niskiej temperaturze,
  • bezcukrowego jogurtu naturalnego o niskiej zawartości tłuszczu (2,0%) wzbogaconego w wapń oraz kultury probiotyczne Lactobacillus acidophilus LA-5® i Bifidobacterium BB-12®,
  • pieczywa z dodatkiem produktów białkowych oraz świeżych warzyw (zestawy 1500, 2000 i 2500 kcal)

lub

  • owsianki (w zestawach LightBox Gluten Free jest ryżanka), jaglanki z prażonym jabłkiem i bakaliami oraz marchewki.

lub

  • tradycyjnych zestawów – z ciemnym pieczywem, twarożkami, pasztetami, serem korycińskim, omletem i roladkami z ciasta z nadzieniem twarogowo-warzywnym lub warzywnym, z nasionami słonecznika, pestkami dyni i orzechami.

 

Zdjęcia prezentują posiłki z zestawów 1500 kcal. Posiłki w zestawach o innych kalorycznościach różnią się ilością potrawy, a także kompozycją śniadania (zobacz wyżej). W Państwa posiłkach mogą też znaleźć się inne niż na zdjęciach warzywa i owoce, ponieważ zmieniamy je sezonowo.

Poniedziałek

Śniadanie:    Schab pieczony ze śliwką, ser koryciński z czarnuszką, pomidorki koktajlowe, pieczywo  zobacz zdjęcie
II śniadanie:    Sałatka z pieczonych warzyw z mozzarellą  zobacz zdjęcie
Obiad:    Kaczka z jabłkami, pieczony ziemniak z ziołami, modra kapusta z rodzynkami  zobacz zdjęcie
Podwieczorek:    Sernik domowy z polewą czekoladową  zobacz zdjęcie
Kolacja:    Zielona pasta z białego twarożku, mix warzyw, pieczywo  zobacz zdjęcie

Wtorek

Śniadanie:    Omlet serowy z jabłkami, jogurt grecki, pomarańcza  zobacz zdjęcie
II śniadanie:    Flaczki z boczniaka  zobacz zdjęcie
Obiad:    Kurczak w sosie migdałowym, ryż czarny, marchewka z groszkiem  zobacz zdjęcie
Podwieczorek:    Serniczek chia z brzoskwiniami  zobacz zdjęcie
Kolacja:    Sałatka jaglana z pieczonym dorszem i oliwkami, pieczywo  zobacz zdjęcie

Środa

Śniadanie:    Jogurt z musli "Smak cytrusów"  zobacz zdjęcie
II śniadanie:    Sałatka z pełnoziarnistego makaronu, brokułów i suszonych pomidorów  zobacz zdjęcie
Obiad:    Suwlaki (potrawa grecka), warzywa na parze, zielony bulgur  zobacz zdjęcie
Podwieczorek:    Pianka sojowa, galaretka z owocami  zobacz zdjęcie
Kolacja:    Terina z łososia, mix warzyw, pieczywo  zobacz zdjęcie

Czwartek

Śniadanie:    Twarożek na szpinaku z siemieniem lnianym i kiełkami rzodkiewki, wędlina drobiowa, pasta z awokado, pomidorki koktajlowe, pieczywo  zobacz zdjęcie
II śniadanie:    Zupa kalafiorowa  zobacz zdjęcie
Obiad:    Szaszłyki jagnięce z sosem tzatziki, pomidory grillowane, kuskus z nasionami słonecznika i natką pietruszki  zobacz zdjęcie
Podwieczorek:    Egzotyczny deser z ryżu brązowego z ananasem i galaretką brzoskwiniową, owoce  zobacz zdjęcie
Kolacja:    Sałatka z kurczaka, kukurydzy, ananasa i ogórka z nasionami słonecznika, papryka na sałacie  zdjęcie wkrótce

Piątek

Śniadanie:    Jogurt z granolą owsianą z migdałami  zobacz zdjęcie
II śniadanie:    Krem z dyni  zobacz zdjęcie
Obiad:    Jambalaya z pieczarkami, ryż biały i dziki  zobacz zdjęcie
Podwieczorek:    Pudding waniliowy z pomarańczą  zobacz zdjęcie
Kolacja:    Feta w cieście filo z sosem miodowo-sezamowym z wyspy Marathi, mix warzyw  zobacz zdjęcie

Sobota

Śniadanie:    Owsianka z prażonym jabłkiem i orzechami włoskimi, warzywa  zobacz zdjęcie
II śniadanie:    Zupa pieczarkowa  zobacz zdjęcie
Obiad:    Stek Salisbury ze słonecznikiem w sosie pieprzowym, groszek zielony, kasza jaglana  zobacz zdjęcie
Podwieczorek:    Galaretka z owocami  zobacz zdjęcie
Kolacja:    Briam (potrawa grecka z warzyw), pasta fava, pieczywo  zobacz zdjęcie

Niedziela

Śniadanie:    Jogurt z musli "Z babcinego ogródka"  zobacz zdjęcie
II śniadanie:    Zupa Minestrone  zobacz zdjęcie
Obiad:    Indyk pieczony z jabłkami, buraczki z jabłkiem, kasza gryczana  zobacz zdjęcie
Podwieczorek:    Owoce z serkiem waniliowym  zobacz zdjęcie
Kolacja:    Łosoś wędzony na gorąco z roszponką, świeżymi ogórkami, mozzarellą i grzankami  zdjęcie wkrótce

X Zamknij
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.