PL | EN

Kontakt: kontakt@lightbox.pl

tel:+48 513 513 661

Pn – Pt od 10:00 do 18:00

Menu LightBox Gluten Free - dieta bezglutenowa

Uprzejmie prosimy o przestrzeganie reguł żywieniowych przygotowanych przez naszych Dietetyków

  • Należy spożywać 5 posiłków dziennie
  • Przerwa pomiędzy posiłkami nie powinna być dłuższa niż 3 godzinny
  • Posiłki należy spożywać powoli
  • Przez cały dzień należy wypijać 1,5-2 litrów niesłodzonych napojów; najbardziej polecana jest niegazowana woda mineralna
  • Nie należy pić alkoholu
  • Należy unikać picia słodzonych soków, napojów gazowanych, słodkiej kawy i herbaty
  • Ostatni posiłek powinien być spożywany minimum 3 godziny przed snem

Przybliżona wartość energetyczna poszczególnych posiłków w zestawach LightBox

  Zestawy LightBox
LB 1000 LB 1200 LB 1500 LB 2000 LB 2500
Śniadanie 280 kcal 336 kcal 420 kcal 560 kcal 700 kcal
II śniadanie 80 kcal 96 kcal 120 kcal 160 kcal 200 kcal
Obiad 340 kcal 408 kcal 510 kcal 680 kcal 850 kcal
Podwieczorek 80 kcal 96 kcal 120 kcal 160 kcal 200 kcal
Kolacja 220 kcal 264 kcal 330 kcal 440 kcal 550 kcal

 

Uwaga! Zgodnie z powyższą tabelą wartość energetyczna zestawów LightBox Office (bez kolacji) wynosi w przybliżeniu: LB 1000 OF – 780 kcal, LB 1200 OF – 936 kcal, LB 1500 OF – 1170 kcal, LB 2000 OF – 1560 kcal i LB 2500 OF – 1950 kcal. Poniższe menu dotyczy zestawów LightBox All Day, składających się z pięciu posiłków dziennie oraz zestawów LightBox Office – z czterech posiłków, bez kolacji. Przy korzystaniu z zestawu LightBox Office polecamy przygotowanie kolacji we własnym zakresie z produktów przedstawionych w podzakładce "Propozycja kolacji".

Propozycja kolacji do zestawów Office

Aby uzupełnić wartość wybranego zestawu LightBox Office polecamy skomponowanie kolacji o odpowiedniej kaloryczności z poniższej listy produktów.

Osoby stosujące dietę bezglutenową powinny korzystać z ofert firm produkujących żywność bezglutenową, w tym posiadających licencjonowany znak przekreślonego kłosa. Lista bezpiecznych produktów dostępnych na polskim rynku zamieszczona jest na stronie Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na diecie Bezglutenowej – www.celiakia.pl. Pamiętajmy, że gluten mogą zawierać nie tylko produkty zbożowe, ale również jogurty, serki smakowe, wędliny, pasztety, majonez, koncentraty spożywcze, ciasta, a nawet proszek do pieczenia i przyprawy, w tym musztarda i sos sojowy.

Pieczywo, 100 kcal (ok. g)
pół bułki pszennej (35)
pół bułki grahamki (40)
chleb razowy, jedna kromka (40)
chleb chrupki, cztery kromki (25)
chleb typu pumpernikiel, jedna kromka (40)

Dodatki, 80 kcal (ok. g)
chuda wędlina drobiowa 4 plasterki (80)
szynka wieprzowa 1 plaster (35)
polędwica wieprzowa 2 plastry (50)
ser twarogowy ziarnisty typu „wiejski", pół opakowania (80)
ser żółty jeden plaster (24)
makrela wędzona (35)
łosoś wędzony (50)
jajo kurze (50)
pasztet sojowy (45)
wędlina sojowa (50)
tofu wędzone (50)

Tłuszcze, 35 kcal (ok. g)
(cienko posmarowana kromka chleba)
masło (5)
margaryna (8)
majonez (5)
oliwa z oliwek, olej (4)
 
Napoje mleczne, 45 kcal (ok. g)
(pół szklanki)
mleko 1,5 lub 2% zaw. tłuszczu (100)
kefir (100)
jogurt naturalny (100)

Warzywa, 25 kcal (ok. g)
sałata pół główki (180)
rzodkiewka 18 sztuk (180)
jeden duży ogórek (200)
jeden pomidor (150)
pół dużej papryki (90)

Śniadanie LightBox składa się z:

  • świeżych owoców (zestawy 1000, 1200 i 1500 kcal),
  • specjalnie skomponowanych, urozmaiconych zestawów musli o niskim indeksie glikemicznym, zawierających niezwykle cenne dla zdrowia naturalnie bezglutenowe zamienniki tradycyjnych zbóż – amarantus, produkty z gryki i prosa, a także płatki ryżowe i kukurydziane, płatki quinoa, siemię lniane, sezam, pestki dyni, nasiona słonecznika, orzechy i migdały oraz bezglutenowe suszone owoce, a wśród nich o szczególnych właściwościach prozdrowotnych – truskawki, cytryny, pomarańcze, morele, czereśnie, egzotyczne owoce papai i jagody inkaskie, produkowane przy użyciu innowacyjnej technologii suszenia w niskiej temperaturze,
  • bezcukrowego jogurtu naturalnego o niskiej zawartości tłuszczu (2,0%) wzbogaconego w wapń oraz kultury probiotyczne Lactobacillus acidophilus LA-5® i Bifidobacterium BB-12®,
  • pieczywa bezglutenowego z dodatkiem produktów białkowych oraz świeżych warzyw (zestawy 1500, 2000 i 2500 kcal)

lub

  • ryżanki i jaglanki z prażonym jabłkiem i bakaliami oraz surowej marchewki

lub

  • tradycyjnych zestawów – z ciemnym pieczywem bezglutenowym, twarożkami, pasztetami, serem korycińskim, omletem i roladkami z ciasta na mące bezglutenowej z nadzieniem twarogowo-warzywnym lub warzywnym, z nasionami słonecznika, pestkami dyni i orzechami

 

Poniedziałek

Śniadanie:    Schab pieczony ze śliwką, ser koryciński z czarnuszką, pomidorki koktajlowe, pieczywo
II śniadanie:    Sałatka z pieczonych warzyw z mozzarellą
Obiad:    Kaczka z jabłkami, pieczony ziemniak z ziołami, modra kapusta z rodzynkami
Podwieczorek:    Sernik domowy z polewą czekoladową
Kolacja:    Zielona pasta z białego twarożku, mix warzyw, pieczywo

Wtorek

Śniadanie:    Omlet serowy z jabłkami, jogurt grecki, pomarańcza
II śniadanie:    Flaczki z boczniaka
Obiad:    Kurczak w sosie migdałowym, ryż czarny, marchewka z groszkiem
Podwieczorek:    Serniczek chia z brzoskwiniami
Kolacja:    Sałatka jaglana z pieczonym dorszem i oliwkami, pieczywo

Środa

Śniadanie:    Jogurt z musli waniliowo-orzechowym z czereśniami
II śniadanie:    Sałatka z mozzarelli i pierożków tortellini z bazylią i pesto, pomidorki
Obiad:    Suwlaki (potrawa grecka), warzywa na parze, kasza gryczana
Podwieczorek:    Pianka sojowa, galaretka z owocami
Kolacja:    Terina z łososia, mix warzyw, pieczywo

Czwartek

Śniadanie:    Twarożek na szpinaku z siemieniem lnianym i kiełkami rzodkiewki, wędlina, pasta z awokado, pomidorki koktajlowe, pieczywo
II śniadanie:    Zupa kalafiorowa
Obiad:    Szaszłyki jagnięce z sosem tzatziki, pomidory grillowane, ziemniak pieczony
Podwieczorek:    Egzotyczny deser z ryżu brązowego z ananasem i galaretką brzoskwiniową, owoce
Kolacja:    Sałatka z kurczaka, kukurydzy, ananasa i ogórka z nasionami słonecznika, papryka na sałacie

Piątek

Śniadanie:    Jogurt z musli czekoladowym z morelą
II śniadanie:    Krem z dyni
Obiad:    Jambalaya z pieczarkami, ryż biały i dziki
Podwieczorek:    Pudding waniliowy z pomarańczą
Kolacja:    Feta w cieście filo z sosem miodowo-sezamowym z wyspy Marathi, mix warzyw

Sobota

Śniadanie:    Ryżanka z kurkumą, prażone jabłko z cynamonem, warzywa
II śniadanie:    Zupa pieczarkowa
Obiad:    Stek Salisbury ze słonecznikiem w sosie pieprzowym, groszek zielony, kasza jaglana
Podwieczorek:    Galaretka z owocami
Kolacja:    Briam (potrawa grecka z warzyw), pasta fava, pieczywo

Niedziela

Śniadanie:    Jogurt z musli "Kolumba" z sezamem
II śniadanie:    Sałatka śródziemnomorska
Obiad:    Indyk pieczony z jabłkami, buraczki z jabłkiem, kasza gryczana
Podwieczorek:    Owoce z serkiem waniliowym
Kolacja:    Łosoś wędzony na gorąco z roszponką, świeżymi ogórkami, mozzarellą i grzankami

X Zamknij
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.