PL | EN

Kontakt: kontakt@lightbox.pl

tel:+48 513 513 661

Pn – Pt od 10:00 do 18:00

Menu LightBox Vege – dieta laktoowowegetariańska

Uprzejmie prosimy o przestrzeganie reguł żywieniowych przygotowanych przez naszych Dietetyków

W związku z brakiem w diecie laktoowowegetariańskiej ryb oraz mięsa i produktów mięsnych, a więc spowodowaną tym niedostateczną ilością witaminy D, zalecamy suplementację diety LightBox Vege preparatami z roślinną formą witaminy D.

  • Należy spożywać 5 posiłków dziennie
  • Przerwa pomiędzy posiłkami nie powinna być dłuższa niż 3 godzinny
  • Posiłki należy spożywać powoli
  • Przez cały dzień należy wypijać 1,5-2 litrów niesłodzonych napojów; najbardziej polecana jest niegazowana woda mineralna
  • Nie należy pić alkoholu
  • Należy unikać picia słodzonych soków, napojów gazowanych, słodkiej kawy i herbaty
  • Ostatni posiłek powinien być spożywany minimum 3 godziny przed snem

Przybliżona wartość energetyczna poszczególnych posiłków w zestawach LightBox

  Zestawy LightBox
LB 1000 LB 1200 LB 1500 LB 2000
Śniadanie 280 kcal 336 kcal 420 kcal 560 kcal
II śniadanie 80 kcal 96 kcal 120 kcal 160 kcal
Obiad 340 kcal 408 kcal 510 kcal 680 kcal
Podwieczorek 80 kcal 96 kcal 120 kcal 160 kcal
Kolacja 220 kcal 264 kcal 330 kcal 440 kcal

 

Uwaga! Zgodnie z powyższą tabelą wartość energetyczna zestawów LightBox Office (bez kolacji) wynosi w przybliżeniu: LB 1000 OF – 780 kcal, LB 1200 OF – 936 kcal, LB 1500 OF – 1170 kcal i LB 2000 OF – 1560 kcal. Poniższe menu dotyczy zestawów LightBox All Day, składających się z pięciu posiłków dziennie oraz zestawów LightBox Office – z czterech posiłków, bez kolacji. Przy korzystaniu z zestawu LightBox Office polecamy przygotowanie kolacji we własnym zakresie z produktów przedstawionych w podzakładce "Propozycja kolacji".

Propozycja kolacji do zestawów Office

Aby uzupełnić wartość wybranego zestawu LightBox Office polecamy skomponowanie kolacji o odpowiedniej kaloryczności z poniższej listy produktów.

Osoby stosujące dietę bezglutenową powinny korzystać z ofert firm produkujących żywność bezglutenową, w tym posiadających licencjonowany znak przekreślonego kłosa. Lista bezpiecznych produktów dostępnych na polskim rynku zamieszczona jest na stronie Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na diecie Bezglutenowej – www.celiakia.pl. Pamiętajmy, że gluten mogą zawierać nie tylko produkty zbożowe, ale również jogurty, serki smakowe, wędliny, pasztety, majonez, koncentraty spożywcze, ciasta, a nawet proszek do pieczenia i przyprawy, w tym musztarda i sos sojowy.

Pieczywo, 100 kcal (ok. g)
pół bułki pszennej (35)
pół bułki grahamki (40)
chleb razowy, jedna kromka (40)
chleb chrupki, cztery kromki (25)
chleb typu pumpernikiel, jedna kromka (40)

Dodatki, 80 kcal (ok. g)
chuda wędlina drobiowa 4 plasterki (80)
szynka wieprzowa 1 plaster (35)
polędwica wieprzowa 2 plastry (50)
ser twarogowy ziarnisty typu „wiejski", pół opakowania (80)
ser żółty jeden plaster (24)
makrela wędzona (35)
łosoś wędzony (50)
jajo kurze (50)
pasztet sojowy (45)
wędlina sojowa (50)
tofu wędzone (50)

Tłuszcze, 35 kcal (ok. g)
(cienko posmarowana kromka chleba)
masło (5)
margaryna (8)
majonez (5)
oliwa z oliwek, olej (4)
 
Napoje mleczne, 45 kcal (ok. g)
(pół szklanki)
mleko 1,5 lub 2% zaw. tłuszczu (100)
kefir (100)
jogurt naturalny (100)

Warzywa, 25 kcal (ok. g)
sałata pół główki (180)
rzodkiewka 18 sztuk (180)
jeden duży ogórek (200)
jeden pomidor (150)
pół dużej papryki (90)

Śniadanie LightBox składa się z:

  • świeżych owoców (zestawy 1000, 1200 i 1500 kcal),
  • specjalnie skomponowanych, urozmaiconych zestawów musli o niskim indeksie glikemicznym, zawierających płatki: quinoa, orkiszowe, ryżowe, owsiane, gryczane, otręby pszenne, żytnie i owsiane oraz niezwykle cenne dla zdrowia zarodki pszenne, błonnik, ziarna amarantusa, siemię lniane, sezam, pestki dyni, pestki słonecznika, orzechy i migdały, a także suszone owoce, a wśród nich o szczególnych właściwościach prozdrowotnych – owoce papai, jagody inkaskie i truskawki, produkowane przy użyciu innowacyjnej technologii suszenia w niskiej temperaturze,
  • bezcukrowego jogurtu naturalnego o niskiej zawartości tłuszczu (2,0%) wzbogaconego w wapń oraz kultury probiotyczne Lactobacillus acidophilus LA-5® i Bifidobacterium BB-12®,
  • pieczywa z dodatkiem produktów białkowych oraz świeżych warzyw (zestawy 1500, 2000 i 2500 kcal)

lub

  • owsianki (w zestawach LightBox Gluten Free jest ryżanka), jaglanki z prażonym jabłkiem i bakaliami oraz marchewki.

lub

  • tradycyjnych zestawów – z ciemnym pieczywem, twarożkami, pasztetami, serem korycińskim, omletem i roladkami z ciasta z nadzieniem twarogowo-warzywnym lub warzywnym, z nasionami słonecznika, pestkami dyni i orzechami.

 

Zdjęcia prezentują posiłki z zestawów 1500 kcal. Posiłki w zestawach o innych kalorycznościach różnią się ilością potrawy, a także kompozycją śniadania (zobacz wyżej). W Państwa posiłkach mogą też znaleźć się inne niż na zdjęciach warzywa i owoce, ponieważ zmieniamy je sezonowo.

Poniedziałek

Śniadanie:    Jogurt z granolą domową  zobacz zdjęcie
II śniadanie:    Carpaccio z pieczonych buraczków z serem typu feta w panierce paprykowej  zobacz zdjęcie
Obiad:    Omlet ze szpinakiem, warzywa na parze, ziemniak pieczony  zdjęcie wkrótce
Podwieczorek:    Owoce z jogurtem waniliowym  zobacz zdjęcie
Kolacja:    Tarta grecka z oliwkami, papryką i siemieniem lnianym  zdjęcie wkrótce

Wtorek

Śniadanie:    Omlet serowo-migdałowy z orzechami, jogurt grecki, owoce  zobacz zdjęcie
II śniadanie:    Sałatka grecka  zobacz zdjęcie
Obiad:    Gulasz warzywny z pieczarkami i tofu, brokuły, kasza gryczana  zdjęcie wkrótce
Podwieczorek:    Pudding chia z żeliną owocową  zobacz zdjęcie
Kolacja:    Pasta twarogowa różowa, mix warzyw, pieczywo  zdjęcie wkrótce

Środa

Śniadanie:    Jogurt z musli "Smak tropiku"  zobacz zdjęcie
II śniadanie:    Zupa pomidorowa z ryżem i soczewicą  zobacz zdjęcie
Obiad:    Farfalle pełnoziarniste z cukinią i pomidorami  zobacz zdjęcie
Podwieczorek:    Galaretka jabłkowa z kostkami jogurtowymi  zobacz zdjęcie
Kolacja:    Pasta ziemniaczana z tofu, mix warzyw, pieczywo  zdjęcie wkrótce

Czwartek

Śniadanie:    Jogurt z granolą jabłkową z orzechami  zobacz zdjęcie
II śniadanie:    Krem z buraków z nasionami słonecznika  zobacz zdjęcie
Obiad:    Tofu z pędami bambusa, kiełkami fasoli mung, kukurydzą i czarnymi oliwkami, mieszanka starożytnych zbóż  zdjęcie wkrótce
Podwieczorek:    Deser pomarańczowy z crunchy, owoce  zobacz zdjęcie
Kolacja:    Pasta serowo-jajeczna ze szczypiorkiem, mix warzyw, pieczywo  zdjęcie wkrótce

Piątek

Śniadanie:    Jogurt z musli "Słoneczne"  zobacz zdjęcie
II śniadanie:    Krupnik "LightBox"  zobacz zdjęcie
Obiad:    Papryka faszerowana soczewicą, warzywa na parze, ryż biały i dziki  zdjęcie wkrótce
Podwieczorek:    Deser jogurtowo-cytrynowy z wyspy Arki, owoce  zobacz zdjęcie
Kolacja:    Quiche warzywny z żółtym serem, mix warzyw, pieczywo  zobacz zdjęcie

Sobota

Śniadanie:    Twarożek w trzech odsłonach, pieczywo, warzywa  zobacz zdjęcie
II śniadanie:    Zupa ogórkowa  zdjęcie wkrótce
Obiad:    Makaron z seitanem, pieczarkami i suszonymi pomidorami, rucola  zdjęcie wkrótce
Podwieczorek:    Budyń waniliowy z migdałami, jabłko pieczone  zdjęcie wkrótce
Kolacja:    Włoska pasta z greckiej fety, kukurydzy i oliwek, mix warzyw, pieczywo  zdjęcie wkrótce

Niedziela

Śniadanie:    Owsianka z prażonym jabłkiem i orzechami włoskimi, warzywa  zobacz zdjęcie
II śniadanie:    Mozzarella z pomidorami, papryką i bazylią  zobacz zdjęcie
Obiad:    Tofu z czerwoną papryką i tymiankiem, warzywa na parze, sorgo  zdjęcie wkrótce
Podwieczorek:    Kokosowa tapioka z musem mango  zobacz zdjęcie
Kolacja:    Pappardelle z sosem pomidorowym, pieczarkami i serem żółtym  zobacz zdjęcie

X Zamknij
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.