PL | EN

Kontakt: kontakt@lightbox.pl

tel:+48 513 513 661

Pn - Pt od 6:00 do 20:00

Sob od 8:00 do 13:00

Menu LightBox Gluten&Lactose Free – dieta bezglutenowo-bezlaktozowa

Zdjęcia prezentują posiłki z zestawów 1500 kcal. Posiłki w zestawach o innych kalorycznościach różnią się ilością potrawy, kompozycją śniadania i dodatkami. W Państwa posiłkach mogą też znaleźć się inne niż na zdjęciach warzywa i owoce, ponieważ staramy się je możliwie często urozmaicać. W składzie potraw zaznaczyliśmy pogrubioną czcionką produkty, które mogą wywoływać alergie u osób na nie uczulonych.

Poniedziałek, 16.10  zobacz wartość odżywczą zestawu

Śniadanie:    Jogurt z musli "Smak lata" z płatkami quinoa  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
II śniadanie:    Zupa z soczewicy z pomidorami i ziemniakami  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
Obiad:    Strogonow z wołowiny, warzywa na parze, kasza gryczana  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
Podwieczorek:    Biszkopt szpinakowy z kremem budyniowym, owoce  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
Kolacja:    Sałatka z tuńczyka z kukurydzą i ananasem, mix warzyw, pieczywo  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą

Jogurt z musli "Smak lata" z płatkami quinoa
Zupa z soczewicy z pomidorami i ziemniakami
Strogonow z wołowiny, warzywa na parze, kasza gryczana
Biszkopt szpinakowy z kremem budyniowym, owoce
Sałatka z tuńczyka z kukurydzą i ananasem, mix warzyw, pieczywo
 

Wtorek, 17.10  zobacz wartość odżywczą zestawu

Śniadanie:    Jogurt z musli "Polski ogród"  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
II śniadanie:    Krem z jarmużu z grzankami  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
Obiad:    Stek z miecznika w sosie musztardowo-pieczarkowym z wyspy Leros, warzywa na parze, ryż biały i dziki  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
Podwieczorek:    Ciasto marchewkowe, owoce  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
Kolacja:    Placki z cukinii z jogurtem greckim, surówka wielowarzywna  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą

Jogurt z musli "Polski ogród"
Krem z jarmużu z grzankami
Stek z miecznika w sosie musztardowo-pieczarkowym z wyspy Leros, warzywa na parze, ryż biały i dziki
Zdjęcie wkrótce
Placki z cukinii z jogurtem greckim, surówka wielowarzywna
 

Środa, 18.10  zobacz wartość odżywczą zestawu

Śniadanie:    Quinoa na mleku z jagodami i płatkami migdałów, crispy z czerwonych buraczków  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
II śniadanie:    Sałatka orientalna  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
Obiad:    Piersi z indyka w sosie musztardowo-miodowym, warzywa na parze, makaron gryczany  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
Podwieczorek:    Deser jogurtowy z kolorowymi galaretkami, owoce  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
Kolacja:    Pasta z makreli, mix warzyw, pieczywo  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą

Quinoa na mleku z jagodami i płatkami migdałów, crispy z czerwonych buraczków
Sałatka orientalna
Piersi z indyka w sosie musztardowo-miodowym, warzywa na parze, makaron gryczany
Deser jogurtowy z kolorowymi galaretkami, owoce
Pasta z makreli, mix warzyw, pieczywo
 

Czwartek, 19.10  zobacz wartość odżywczą zestawu

Śniadanie:    Jaglanka na mleczku kokosowym z bakaliami, jabłko pieczone  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
II śniadanie:    Barszcz ukraiński z jajkiem przepiórczym  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
Obiad:    Pulpety ze szczupaka w sosie kaparowym, warzywa na parze, ryż brązowy  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
Podwieczorek:    Budyń czekoladowy z migdałami, owoce  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
Kolacja:    Roladki z łososia w cieście szpinakowym z sezamem, sałatka wielowarzywna z czerwoną fasolką, pieczywo  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą

Jaglanka na mleczku kokosowym z bakaliami, jabłko pieczone
Barszcz ukraiński z jajkiem przepiórczym
Pulpety ze szczupaka w sosie kaparowym, warzywa na parze, ryż brązowy
Budyń czekoladowy z migdałami, owoce
Roladki z łososia w cieście szpinakowym z sezamem, sałatka wielowarzywna z czerwoną fasolką, pieczywo
 

Piątek, 20.10  zobacz wartość odżywczą zestawu

Śniadanie:    Omlet hiszpański z warzywami, ciasteczka bezcukrowe LightBox, owoce suszone  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
II śniadanie:    Zupa jarzynowa "LightBox"  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
Obiad:    Kotlet gryczany z serem feta, warzywa na parze  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
Podwieczorek:    Koktajl jogurtowo-truskawkowy z migdałami  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
Kolacja:    Tarta serowa z pomidorami i pestkami dyni  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą

Omlet hiszpański z warzywami, ciasteczka bezcukrowe LightBox, owoce suszone
Zupa jarzynowa "LightBox"
Kotlet gryczany z serem feta, warzywa na parze
Koktajl jogurtowo-truskawkowy z migdałami
Tarta serowa z pomidorami i pestkami dyni
 

Sobota, 21.10  zobacz wartość odżywczą zestawu

Śniadanie:    Jogurt z musli "Kolumba" z sezamem  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
II śniadanie:    Sałatka śródziemnomorska  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
Obiad:    Indyk pieczony z jabłkami, buraczki z jabłkiem, kasza gryczana  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
Podwieczorek:    Owoce z serkiem waniliowym  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
Kolacja:    Łosoś wędzony na gorąco z roszponką, świeżymi ogórkami, mozzarellą, włoskie obwarzanki taralli  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą

Zdjęcie wkrótce
Sałatka śródziemnomorska
Indyk pieczony z jabłkami, buraczki z jabłkiem, kasza gryczana
Owoce z serkiem waniliowym
Łosoś wędzony na gorąco z roszponką, świeżymi ogórkami, mozzarellą, włoskie obwarzanki taralli
 

Niedziela, 22.10  zobacz wartość odżywczą zestawu

Śniadanie:    Jogurt z musli gryczanym z migdałami  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
II śniadanie:    Krem pomidorowo-paprykowy z orzechami włoskimi  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
Obiad:    Sandacz w sosie Veracruz, warzywa na parze, ryż czarny  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
Podwieczorek:    Naleśnik z serkiem brzoskwiniowym i gorzką czekoladą, owoce  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą
Kolacja:    Kurczak po włosku z ciecierzycą, świeżymi warzywami i oliwkami, krakersy kukurydziano-ryżowe  zobacz składniki | zobacz wartość odżywczą

Jogurt z musli gryczanym z migdałami
Krem pomidorowo-paprykowy z orzechami włoskimi
Sandacz w sosie Veracruz, warzywa na parze, ryż czarny
Naleśnik z serkiem brzoskwiniowym i gorzką czekoladą, owoce
Kurczak po włosku z ciecierzycą, świeżymi warzywami i oliwkami, krakersy kukurydziano-ryżowe
 
 

Przybliżona wartość energetyczna poszczególnych posiłków w zestawach LightBox

  Zestawy LightBox
LB 1000 LB 1200 LB 1500 LB 2000 LB 2500
Śniadanie 280 kcal 336 kcal 420 kcal 560 kcal 700 kcal
II śniadanie 80 kcal 96 kcal 120 kcal 160 kcal 200 kcal
Obiad 340 kcal 408 kcal 510 kcal 680 kcal 850 kcal
Podwieczorek 80 kcal 96 kcal 120 kcal 160 kcal 200 kcal
Kolacja 220 kcal 264 kcal 330 kcal 440 kcal 550 kcal

 

Uwaga! Zgodnie z powyższą tabelą wartość energetyczna zestawów LightBox Office (bez kolacji) wynosi w przybliżeniu: LB 1000 OF – 780 kcal, LB 1200 OF – 936 kcal, LB 1500 OF – 1170 kcal, LB 2000 OF – 1560 kcal i LB 2500 OF – 1950 kcal. Poniższe menu dotyczy zestawów LightBox All Day, składających się z pięciu posiłków dziennie oraz zestawów LightBox Office – z czterech posiłków, bez kolacji. Przy korzystaniu z zestawu LightBox Office polecamy przygotowanie kolacji we własnym zakresie z produktów przedstawionych w podzakładce "Propozycja kolacji".

Śniadanie LightBox składa się z:

  • świeżych owoców (zestawy 1000, 1200 i 1500 kcal),
  • specjalnie skomponowanych, urozmaiconych zestawów musli o niskim indeksie glikemicznym, zawierających niezwykle cenne dla zdrowia naturalnie bezglutenowe zamienniki tradycyjnych zbóż – amarantus, produkty z gryki i prosa, a także płatki ryżowe i kukurydziane, płatki quinoa, siemię lniane, sezam, pestki dyni, nasiona słonecznika, orzechy i migdały oraz bezglutenowe suszone owoce, a wśród nich o szczególnych właściwościach prozdrowotnych – truskawki, cytryny, pomarańcze, morele, czereśnie, egzotyczne owoce papai i jagody inkaskie, produkowane przy użyciu innowacyjnej technologii suszenia w niskiej temperaturze,
  • bezcukrowego jogurtu naturalnego o niskiej zawartości tłuszczu (2,0%) wzbogaconego w wapń oraz kultury probiotyczne Lactobacillus acidophilus LA-5® i Bifidobacterium BB-12®,
  • pieczywa bezglutenowego z dodatkiem produktów białkowych oraz świeżych warzyw (zestawy 1500, 2000 i 2500 kcal)

lub

  • ryżanki i jaglanki z prażonym jabłkiem i bakaliami oraz surowej marchewki

lub

  • tradycyjnych zestawów – z ciemnym pieczywem bezglutenowym, twarożkami, pasztetami, serem korycińskim, omletem i roladkami z ciasta na mące bezglutenowej z nadzieniem twarogowo-warzywnym lub warzywnym, z nasionami słonecznika, pestkami dyni i orzechami

Propozycja śniadań do zestawów After Ten

Aby uzupełnić wartość wybranego zestawu LightBox After Ten proponujemy samodzielne komponowanie śniadań o odpowiedniej kaloryczności w oparciu o poniższą listę produktów. Osoby stosujące dietę bezglutenową powinny korzystać z ofert firm produkujących żywność bezglutenową, w tym posiadających licencjonowany znak przekreślonego kłosa. Lista bezpiecznych produktów dostępnych na polskim rynku zamieszczona jest na stronie Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na diecie Bezglutenowej – www.celiakia.pl. Pamiętajmy, że gluten mogą zawierać nie tylko produkty zbożowe, ale również jogurty, serki smakowe, wędliny, pasztety, majonez, koncentraty spożywcze, ciasta, a nawet proszek do pieczenia i przyprawy, w tym musztarda i sos sojowy.

Pieczywo, 100 kcal (ok. g)
bułki bezglutenowe mleczne, 1 szt. (35)
chleb królewski, 1/2 kromki (35)
chleb rustykalny ciemny, 3/4 kromki (40)
chleb skrobiowy, kromka (35)
chleb szlachecki jasny, 1/2 kromki (35)
chleb vital z błonnikiem, kromka (30)
chleb z kminkiem, 2 kromki (50)
chleb z maczkiem, 2 kromki (50)
chleb z ziarnami, 2 kromki (50)
kołacz razowy, 11/2 kromki (30)

Dodatki białkowe, 80 kcal (ok. g)
jajo kurze, 1 sztuka (50)
łosoś wędzony, 2 plastry (średnie) (50)
makrela wędzona (średnia) bez skóry i ości, 1/3 sztuki (35)
pasta jajeczna, 2 łyżki (50)
pasta z makreli wędzonej ze szczypiorkiem, 1 łyżka (20)
pasta z twarożku półtłustego z rzodkiewka i szczypiorkiem, 5 łyżek (120)
pasztet z soczewicy, 2 plastry (70)
polędwica wieprzowa, 2 plasterki (50)
ser camembert, 1/4 krążka (30)
ser twarogowy chudy, plaster (80)
ser twarogowy półtłusty, plaster (60)
ser twarogowy ziarnisty typu „wiejski", 1/2 opakowania (80)
ser żółty, jeden plasterek (25)
szynka wieprzowa, 1 plasterek (35)
wędlina drobiowa, 4 plasterki (80)

Tłuszcze, 35 kcal (ok. g)
majonez bezglutenowy, 1 łyżeczka (5)
masło, 1 płaska łyżeczka (5)
oliwa z oliwek, olej, 4/5 łyżeczki (4)
tłuszcz roślinny do pieczywa, 11/2 łyżeczki (8)

Napoje mleczne oraz soki, 100 kcal (ok. g)
jogurt naturalny 2%, 4/5 szklanki (160)
jogurt bananowy 1,5%, 2/3 szklanki (135)
jogurt truskawkowy 1,5%, 4/5 szklanki (160)
kakao na mleku 1,5%, 2/3 szklanki (130)
kefir 2%, szklanka (200)
maślanka 0,5%, 11/3 szklanki (260)
mleko 2%, szklanka (200)
mleko kokosowe, 1/5 szklanki (40)
mleko ryżowe, 2/3 szklanki (130)
mleko sojowe, szklanka (200)

sok jabłkowy, 11/5 szklanki (230)
sok marchwiowy, 11/5 szklanki (230)
sok pomarańczowy, 11/5 szklanki (230)
sok pomidorowy, 31/2 szklanki (710)
sok wielowarzywny, 13/4 szklanki (350)
sok z jabłek i mango, 1 szklanka (200)

Warzywa i owoce, 25 kcal (ok. g)
cykoria, 21/2 sztuki (150)
groszek zielony, 21/2 łyżki (35)
kalarepka, 1/2 sztuki (90)
koper włoski (fenkuł), 1/2 sztuki (100)
ogórek (duży), 1 sztuka (200)
papryka (duża), 1/2 sztuki (90)
pomidor, 1 sztuka (150)
rzodkiewka, 18 sztuk (180)
sałata, 1/2 główki (180)
seler naciowy, 3,5 łodyżki (200)

banan po obraniu, 1/4 sztuki (30)
czereśnie, 12 sztuk, (50)
gruszka klapsa, 1/3 sztuki (50)
jabłko (duże), 1/3 sztuki (60)
kiwi, 2/3 sztuki (50)
mandarynki, 1 sztuka (60)
winogrona, 13 sztuk (40)

Składniki do przygotowania mieszanek musli, 1 łyżka - kcal (ok. g)
nasiona słonecznika, 56 (10)
nasiona dyni, 10 (56)
morele suszone (1 sztuka), 28 (10)
musli gryczano-ryżowe z owocami suszonymi, 38 (10)
musli jaglano-gryczane z owocami liofilizowanymi, 34 (10)
otręby gryczane, 27 (8)
orzechy nerkowca, 44 (8)
orzechy włoskie obrane, 100 (15)
płatki gryczane, 34 (10)
płatki jaglane, 36 (10)
płatki kukurydziane bezglutenowe, 11 (3)
płatki ryżowe, 41 (12)
płatki quinoa, 34 (10)
popping z nasion amarantusa, 12 (3)
sezam, 63 (10)
śliwki suszone (1 sztuka), 19 (7)

Propozycja kolacji do zestawów Office

Aby uzupełnić wartość wybranego zestawu LightBox Office proponujemy samodzielne komponowanie kolacji o odpowiedniej kaloryczności w oparciu o poniższą listę produktów. Osoby stosujące dietę bezglutenową powinny korzystać z ofert firm produkujących żywność bezglutenową, w tym posiadających licencjonowany znak przekreślonego kłosa. Lista bezpiecznych produktów dostępnych na polskim rynku zamieszczona jest na stronie Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na diecie Bezglutenowej – www.celiakia.pl. Pamiętajmy, że gluten mogą zawierać nie tylko produkty zbożowe, ale również jogurty, serki smakowe, wędliny, pasztety, majonez, koncentraty spożywcze, ciasta, a nawet proszek do pieczenia i przyprawy, w tym musztarda i sos sojowy.

Pieczywo, 100 kcal (ok. g)
bułki bezglutenowe mleczne, 1 szt. (35)
chleb królewski, 1/2 kromki (35)
chleb rustykalny ciemny, 3/4 kromki (40)
chleb skrobiowy, kromka (35)
chleb szlachecki jasny, 1/2 kromki (35)
chleb vital z błonnikiem, kromka (30)
chleb z kminkiem, 2 kromki (50)
chleb z maczkiem, 2 kromki (50)
chleb z ziarnami, 2 kromki (50)
kołacz razowy, 11/2 kromki (30)

Dodatki białkowe, 80 kcal (ok. g)
jajo kurze, 1 sztuka (50)
łosoś wędzony, 2 plastry (średnie) (50)
makrela wędzona (średnia) bez skóry i ości, 1/3 sztuki (35)
pasta jajeczna, 2 łyżki (50)
pasta z makreli wędzonej ze szczypiorkiem, 1 łyżka (20)
pasta z twarożku półtłustego z rzodkiewka i szczypiorkiem, 5 łyżek (120)
pasztet z soczewicy, 2 plastry (70)
polędwica wieprzowa, 2 plasterki (50)
ser camembert, 1/4 krążka (30)
ser twarogowy chudy, plaster (80)
ser twarogowy półtłusty, plaster (60)
ser twarogowy ziarnisty typu „wiejski", 1/2 opakowania (80)
ser żółty, jeden plasterek (25)
szynka wieprzowa, 1 plasterek (35)
wędlina drobiowa, 4 plasterki (80)

Tłuszcze, 35 kcal (ok. g)
majonez bezglutenowy, 1 łyżeczka (5)
masło, 1 płaska łyżeczka (5)
oliwa z oliwek, olej, 4/5 łyżeczki (4)
tłuszcz roślinny do pieczywa, 11/2 łyżeczki (8)

Napoje mleczne oraz soki, 100 kcal (ok. g)
jogurt naturalny 2%, 4/5 szklanki (160)
jogurt bananowy 1,5%, 2/3 szklanki (135)
jogurt truskawkowy 1,5%, 4/5 szklanki (160)
kakao na mleku 1,5%, 2/3 szklanki (130)
kefir 2%, szklanka (200)
maślanka 0,5%, 11/3 szklanki (260)
mleko 2%, szklanka (200)
mleko kokosowe, 1/5 szklanki (40)
mleko ryżowe, 2/3 szklanki (130)
mleko sojowe, szklanka (200)

sok jabłkowy, 11/5 szklanki (230)
sok marchwiowy, 11/5 szklanki (230)
sok pomarańczowy, 11/5 szklanki (230)
sok pomidorowy, 31/2 szklanki (710)
sok wielowarzywny, 13/4 szklanki (350)
sok z jabłek i mango, 1 szklanka (200)

Warzywa i owoce, 25 kcal (ok. g)
cykoria, 21/2 sztuki (150)
groszek zielony, 21/2 łyżki (35)
kalarepka, 1/2 sztuki (90)
koper włoski (fenkuł), 1/2 sztuki (100)
ogórek (duży), 1 sztuka (200)
papryka (duża), 1/2 sztuki (90)
pomidor, 1 sztuka (150)
rzodkiewka, 18 sztuk (180)
sałata, 1/2 główki (180)
seler naciowy, 3,5 łodyżki (200)

banan po obraniu, 1/4 sztuki (30)
czereśnie, 12 sztuk, (50)
gruszka klapsa, 1/3 sztuki (50)
jabłko (duże), 1/3 sztuki (60)
kiwi, 2/3 sztuki (50)
mandarynki, 1 sztuka (60)
winogrona, 13 sztuk (40)

Uprzejmie prosimy o przestrzeganie reguł żywieniowych przygotowanych przez naszych Dietetyków

  • Należy spożywać 5 posiłków dziennie
  • Przerwa pomiędzy posiłkami nie powinna być dłuższa niż 3 godzinny
  • Posiłki należy spożywać powoli
  • Przez cały dzień należy wypijać 1,5-2 litrów niesłodzonych napojów; najbardziej polecana jest niegazowana woda mineralna
  • Nie należy pić alkoholu
  • Należy unikać picia słodzonych soków, napojów gazowanych, słodkiej kawy i herbaty
  • Ostatni posiłek powinien być spożywany minimum 3 godziny przed snem

 

 
Składniki posiłku:
 
X Zamknij
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.