PL | EN

Kontakt: kontakt@lightbox.pl

tel:+48 513 513 661

Pn – Pt od 10:00 do 18:00

Rusz do celu!

 

I to dosłownie. Ruch, a ściślej aktywność fizyczna jest bowiem nieodzownym warunkiem osiągnięcia trwałych efektów odchudzania. Wysiłek fizyczny jest jednak często traktowany drugoplanowo. Porównywanie energii wydatkowanej podczas ćwiczeń z energią pochodzącą z konsumowanego pożywienia zniechęca do dodatkowej aktywności. Gdy porównamy utratę ok. 200 kcal w trakcie dwudziestominutowego joggingu z podobną liczbą kalorii, zawartych w kubku jogurtu owocowego, to zastanawiamy się, czy warto się wysilać, skoro taki sam efekt osiągniemy nieznacznym ograniczeniem jedzenia.

Oczywiście, że warto! Wówczas, gdy stosuje się diety redukujące, chudnie się zarówno kosztem tkanki tłuszczowej, jak i beztłuszczowej (mięśni), a to ostatnie jest przyczyną zwolnienia spoczynkowej przemiany materii. Działania skojarzone (odpowiednia dieta i ćwiczenia) potęgują utratę tłuszczu, oszczędzają mięśnie i nie pozwalają na obniżenie spoczynkowej przemiany materii, a więc nie dopuszczają do wystąpienia efektu jo-jo.

Aby wysiłek fizyczny był efektywny należy o nim pamiętać codziennie i ćwiczyć co najmniej pół godziny, gdyż dopiero po tym czasie organizm zaczyna spalać tłuszcz.

Warto przy tym pamiętać, że ćwiczenia fizyczne wywierają ogromny wpływ na naszą psychikę. To właśnie podczas wysiłku powstają w mózgu endorfiny – substancje wywołujące uczucie szczęścia i podnoszące poczucie własnej wartości.

A zatem dajmy przekonać się do uprawiania sportu. Z czasem stanie się on miłym przyzwyczajeniem, które nie tylko pomoże spalić nadmiar tłuszczu, ale także pozwoli zmniejszyć stres i nabrać dystansu do trosk dnia codziennego. Aby dowiedzieć się, od czego zacząć, zajrzyj do zakładki Aktywność fizyczna.

Powrót

X Zamknij
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych, a przede wszystkim, aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Możesz je wyłączyć lub zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Więcej o plikach cookies tutaj.